Nekada predmet želje svakog sovjetskog birokrate, a danas, gotovo više od pola veka od kada je prvi put proizveden legendarni automobil Volga, Rusija je rešila da obustavi proizvodnju.
Simbol stilizovanog života davnih vremena, Volga se još od raspada Sovjetskog saveza 1991. borila za opstanak na tržištu pred naletom inostranih automobila koji su preplavili automobilsko tržište, pre svega nemački Mercedes, omiljeno prevozno sredstvo ruskih gangstera i birokrata.
Iz kompanije GAZ, proizvođača Volge, čiji je vlasnik Oleg Deripaska, potvrđeno je ove nedelje da će masovna proizvodnja legendarne limuzine biti obustavljena u naredna dva meseca. Portparolka kompanije negirala je da je odluka u vezi sa globalnom finansijskom krizom. Visoke cene komponenti za ovaj automobil i oštra konkurencija s jeftinim automobilima, razlog su što je Volgi odzvonio poslednji čas.
Proizvodnja ovog čuvenog ruskog automobila počela je 1956, u vreme kada je sovjetski lider Nikita Hruščov javno optužio brutalnu vladavinu Staljina. Prvi model tipa "GAZ-21" klasik i danas ima brojne ljubitelje širom Rusije. Raniji modeli imali su čak ugrađene i radijatore, dizajn za koji je zaslužan lično sovjetski ratni heroj Maršal Zukov.
Ruski premijer Vladimir Putin, jedan je od entuzijasta, a Volga je i njegov prvi automobil. Pre tri godine, kada je ugostio američkog kolegu Džordža Buša na samitu u Moskvi, javnost je imala prilike da vidi besprekorno očuvanu limuzinu. "Kada se pojavio prvi automobil, naša zemlja je bila ponosna što je u stanju da proizvede tako lep, elitni automobil, nimalo lošiji od nekog britanskog ili američkog automobila", kaže Vladislav Lazarenko, osnivač kluba ljubitelja Volge u gradu Kostroma, u centralnom delu Rusije. "To je prosto osećanje patriotizma".
Kako su godine prolazile, a proizvodnja kvalitetnih automobila počela da opada nakon 1970, osnovni dizajn automobila ili platforma, znatno je izmenjen. "To je vrema kada su počeli da se koriste jeftiniji delovi za automobile", kaže Lazarenko. U takvoj situaciji Volga je jednostavno počela da gubi bitku sa japanskim i nemačkim automobilima koji domioniraju tržištem u post-sovjetskoj eri. Sve do nedavno, moskovska taksi kompanija Nju Jelou imala je brojan park automobila Volge koji su kružili gradom. I operativci KGB koristili su visoko moćnu verziju ovog automobila, dok je kasnije te iste automobile koristila ambulantna služba Hitne pomoći.
Izvor : Danas.rs
Ne znam sto prestaju da ga proizvode...
Nije nista losiji od americkih retro modela...
Ne znam koliko Vam je pouzdan taj Vas izvor,ali uz malo strpljenja ste mogli da iz-google-ate da je 28.Jula ove godine pocela proizvodnja novog modela Volge,zasnovanog na jednom americkom modelu(da ne reklamiram amere;-)).
http://www.samar.pl/__/__la/en/__ac/sec,4/new/16983/__Volga-Siber-breaks-cover-at-Moscow-auto-show.html
Kao što ste primetili, ovaj tekst je u celosti preuzet sa online izdanja dnevnog lista Danas (koji ga je objavio 29. oktobra), a što se tiče nove Volge Siber na bazi starog Chryslera Sebring, o njoj je već bilo nekoliko tekstova na Autoblogu. Jedan od njih:
http://auto.blog.co.yu/blog/auto/vesti/2008/07/29/krenuo-gaz-siber