home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Tokom ovog meseca biće zauvek prekinuta proizvodnja "Zastavinih" vozila u pogonima kragujevačke fabrike automobila, a modeli "koral - jugo", "skala - zastava 101" i "florida" otići će u istoriju.

Proizvodnja modela "zastava 101" počela je 1971. godine i napravljeno je više od milion tih vozila. Milioniti "kec" proizveden je 1991. godine, a rekordna proizvodnja ostvarena je 1979. godine, kada je sa montažnih traka sišlo 88.918 "zastava 101".



Prvi "jugo" izašao je iz "Zastave" 1980. godine, a proizvedeno je oko 750.000 tih automobila. Od 1986. do 1991. "jugo" je prodavan i na američkom tržištu.

Proizvodnja "floride" počela je 1988. godine i urađeno je oko 30.000 tih vozila. "Florida" je trebalo da postane najbolji i najprodavaniji "Zastavin" automobil, ali su raspad bivše Jugoslavije i ekonomske sankcije praktično paralisali njegovu proizvodnju, pa je u protekle dve decenije prosečno pravljeno po 1.500 automobila godišnje.

Potpisivanjem ugovora između italijanske "Fijat grupe" i Vlade Srbije prestala je da postoji fabrika "Zastava automobili". Kragujevačka fabrika koju je kupila italijanska automobilska kompanija sada nosi ime "Fijat automobili Srbija".

Postoje izvesne šanse da modeli koji se više neće proizvoditi u Kragujevcu produže životni vek u Africi, jer su neke firme iz Egipta, Konga i Senegala izrazile interesovanje za otkup licenci i tehnologije za njihovu proizvodnju.

Jedna od zainteresovanih fabrika je egipatski "El Nasko". Ta firma od kragujevačke fabrike kupuje "zastavu 128" u rasklopljenom stanju, a potom montira automobile u svom pogonu u Kairu, iako se taj model u Kragujevcu ne proizvodi već 10 godina.

Poslednja isporuka delova za 240 vozila "skala 128" za "El Nasko" obavljena je u avgustu.

Izvor : Fonet.co.yu

Foto : Zastava, Autoklub.hr 



čitanja : 12238



Komentari

Otac mi je imao fiću, stojadina i Yuga. Ja sam vozio Yuga, Floridu, i sad vozim novog Yuga. Malo mi je žao. Nestaje jedan dio nas ma kakav on bio.
Floridom sam prošao preko 100.000 km. Bila je auto i po. pozdrav

Autor mandrak72 01 Nov 2008, 19:27

So long... I please, da se ne vrate kao zombiji :)

Autor dmc 01 Nov 2008, 19:57

Neka im je lak otpad! Znači nema više one čuvene limarije:

Čuli u Zastavi kako u Toyoti testiraju dihtunge - ubace uveče mačku u auto, pa ujutro, ako je mačka živa, znači diše i ne dihtuje dobro. Rešili i u Kragujevcu to da probaju. Ubace uveče u Yuga mačku, pa ujutro, ako je još tu - dobro je, ako je nema - prevelika je rupa!
Ave!

Autor patos 01 Nov 2008, 20:23

Bolje i to nego i dalje da se brukamo,pa valjda ce sad biti bolje ukoliko bude izvoz ovih automobila sto ce se proizvoditi u Kragujevcu!

Autor Aleksandar 01 Nov 2008, 21:12

R.I.P.

Autor Vladimir 01 Nov 2008, 23:49

jeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee e!!!!!!!

svi ljudi u Srbiji koji vole kola treba ovo da slave!!!
jos samo da se resimo onih par desetina hiljada sklopocija na ulicama...
zamislite dan u Bg-u, vozite se kroz grad, i ne vidite ni jednu Zajdzu...

Autor Miki 02 Nov 2008, 00:19

e Miki, prilicno si patetican. Odricanjem od svoga ustupas mesto strancima za koje i ne gajimo prevelike simpatije jer su skloni prevarama.

Cudi me da niko od privatnika nije jeftino otkupio proizvodne linije Zastave i nastavio proizvodnju. Sigurno bi napravio profit jer je Zastava postala preglomazna,lose organizovana i nije joj se znalo ni "ko pije ni ko placa" u krugovima fabrike dok je kupac placao los kvalitet jer u fabrici nikog nije interesovalo da svoj posao obavi najbolje sto moze.

Te linije su se mogle preseliti na Kosovo ili sever Vojvodine. Ma bilo je resenja da to ostane u nasem dvoristu.

Autor ChedomirADELAIDE 02 Nov 2008, 00:58

Pitam se gde zivim u Srbiji ili Nemackoj? Kad Vas slusam pitam se koliko zaradjujete kad tako lako mozete da odvojite za nov automobil nove moderne produkcije. Ne zaboravite da je Italiju u krizi motorizovao Topolino, ili DDR Trabant, ili .....

Autor pedja 02 Nov 2008, 09:53

Upravo tako gde zivite mi nemamo za kupovinu boljih novih auta o zastave. Odricemo se svega sto nosi nase ine i sto nam je nacionalno. Da li je to pametno ???

Autor mijaus 02 Nov 2008, 10:10

Bitno je da se javašluku i demagogiji u zastavi i oko nje stane na kraj!!!
Dok se novoimenovani direktor fabrike Fiat automobili Srbija, Italijan Djovani De Filipis vozi po Kragujevcu u teget Floridi,
dotle se bivši Generalni direktor Grupe "Zastava vozila" Zoran Radojević još uvek vozi u crnom službenom opel signumu.

Autor Vlada 02 Nov 2008, 11:45

Ne ulazim u to kolike su cije finansijske mogucnosti za kupovinu automobila, ali u Srbiji definitivno nesto nije u redu kada su cene cak i polovnih automobila 10X vece od istog modela u Nemackoj ili do 3X vece u Crnoj Gori. Domaca auto industrija nije nista ucinila da sopstvenom gradjaninu omoguci bolji kvalitet uz nizu cenu. Cak naprotiv, uveden je veoma glup nacin registracije vozila(po kubnom centimetru) a ostalim malverzacijama drzave na tom polju da i ne govorim. Za takvo stanje na trzistu ne mogu da okrivim samo Zastavu, vec krivim politicku elitu koja je i nas zajedno sa Zastavom odvela u propast(doduse na razlicite nacine je to ucinjeno)

Za tako nesto bi neko trebalo da odgovara krivicno. Cutalo se dok Zastava nije prodata, ali sada neke stvari treba dovesti u red.

Autor ChedomirADELAIDE 02 Nov 2008, 12:13

Mnogi su se obradovali "smrti" naših automobila k`o da su puni para pa im je neko branio da kupe nešto bolje. Za trideset godina proizvodnje nije ništa učinjeno da se Zastavini automobili i proizvodnja unaprijede (dizel motor npr. nikad nije uveden u ponudu)i ko je tu kriv? Vozili smo automobile kakve smo zaslužili a zažalićemo i za njima jer u Kragujevcu se neće proizvoditi automobili za naše tržište već za EU. Još je ostalo da se raskrčmi oprema za proizvodnju ovih automobila i naš pad je potpun. Vjerovatno će neko napraviti bolji posao sa njima.

Autor Sina 02 Nov 2008, 16:42

Jel se , bre, neko obraduje kad mu baba umre?? Jeste stara, ofucana, al... Nego, dal to neko stvarno misli da jeftini kosooki i evropski automobili vrede necemu?? TO JE BRE TEZAK SHIT...

Autor predrag 02 Nov 2008, 16:50

Prava nesreća za kojom se plače, hahahahahahahaha. Najgori automobili na svetu, ne povratiolo se!

Autor ombre 02 Nov 2008, 21:56

pa jel to normalno gde bre nadoste onaj jedan i da odmah idemo u skuplju kategoriju za registraciju a i ona cuvena daska sto drzi staklo na vratimo kolika mi je plata takva su ti vrata e zbog toga mi nije zao ni malo trebali ste ranije da razmisljate da treba da imamo patrioski auto a ne gospodo inzinjeri da gledate kad cete biti prvi na listi za stan a i vi drugovi radnici sto ste gledali kad ce pauza ne ni malo mi nije zao a patrioti vi vozajte oldtimere a nadite mi nekog od vasih patrioskih voda koji vozi ficu

Autor johnny reb 02 Nov 2008, 22:31

da pojasnim florida 1.3 in ima 1301 cm3 posto fali naslov

Autor johnny reb 02 Nov 2008, 22:39

Ma bre ovo je strašno, ukinuće sve automobile koje prosečan građanin srbije mogao da kupi...
Ajd za juga ni ne žalim toliko ali stojadin je bio odličan. Izgleda da smo i mi postali ovce! BEEE BEEE

Autor ratatos7 15 Nov 2008, 09:05

Ratatos 7 @ O cemu ti to??? I dobro je sto ga ukidaju, hvala bogu da se setise....nema veceg sranja od tog auta....

"Kupite Jugo, ne traje dugo"....uzas...

Autor Pivo 15 Nov 2008, 11:07

Pa meni i jeste zao, sto da prestanu da ih prave? Mi smo kupili pre 5. god. novi Yugo IN na lizing i traje do danas, nikad nismo imali nekih problema sa njim. Dobro, prodajemo ga jer imamo mogucnost, da kupimo nesto vece.

Autor Ena Spevak 08 Apr 2011, 22:43