U nedelju, 16. novembra, kod beogradske Arene okupilo se oko 150 ljubitelja marke Zastava kako bi obeležili prestanak proizvodnje u kragujevačkoj fabrici.
Skup je, pored domaćih medija, ispratio i britanski BBC, koji će prilog emitovati u četvrtak.
„Redovno se okupljamo kako bismo razmenili iskustva, ali sada imamo specijalan povod – ove nedelje će biti proizvedena poslednja Zastava“, rekao je jedan od članova Zastava Fan Kluba (http://www.zastavafanclub.org).
Miroslav Pačić, urednik Internet sajta ZastavaNacionale.com kaže da okupljanje nije samo oproštaj već i određeni vid podrške svim „Zastavinim” radnicima: „Ljudi u Zastavi su opstali uprkos veoma lošim izgledima. Nadamo se da će nakon niza uspeha i razočaranja u poslednji 25 godina stvari konačno krenuti na bolje".
Poslednji Yugo, metalik crveni Koral In, sišao je sa proizvodne trake 11. novembra ujutro, a poslednji automobil marke Zastava, Skala 55, biće proizveden 20. novembra.
Izvor : ZastavaNacionale.com
Vozio sam Zastavu Yugo Koral 55 od 1990 godine. Služio me verno i služi me i dalje... Uz jeftino održavanje i malu potrošnju goriva, svrstavao sam ga u red automobila koji su narodski... Smatrao sam ga za člana porodice, a odvezla ga je moja bivša žena, zajedno sa moje dvoje dece... Tužna je vest da se Zastava više neće proizvoditi... Moj otac je vozio Fiću, pa Yugu, a na kraju je pokleknuo pred Nemačkim standardima i sad vozi Audi 90 TDi. Iako je 4 godine stariji od mog Yuga, i iako je Audi gospodsko vozilo, uvek ću osećati nostalgiju prema Yugu... Šta sam samo devojaka imao u njemu...
Mogu još samo reći BRAVO svim radnicima koji su godinama radili na našem narodskom automobilu.
Večna ti slava, Zastavo!
Nisam iz Srbije ali pratim malo novosti i obilazim ovaj blog/site jer je odličan.
Nije mi jasno s obzirom da je Fiat kupio Zastavu (ako sam dobro razumio), hoće li se nastaviti proizvoditi isključivo fiatovi modeli ili će se raditi na razvoju nekog novog zastavinog modela.
Prema sadašnjim planovima, u bivšoj Zastavi, a sada firmi Fiat Automobili Srbija, proizvodiće se samo modeli sa znakom Fiata. Sadašnja Zastava 10 tako od Nove godine postaje ponovo Fiat Punto, a uslediće potpuno novi Fiatovi modeli : automobil A klase (najverovatnije Topolino), kao i model B klase (novi Fiat Uno, mada ime nije sasvim sigurno).
Mislim da je ova vest koju je autoblog davno preneo nagovestaj sta ce biti proizvodjeno u novoj fabrici:
http://auto.blog.co.yu/blog/auto/vesti/2008/10/14/fiat-2010.-godine-lansira-novi-automobil-po-niskoj-ceni
"Mi ćemo predstaviti kroz 24 meseca, 2010. godine, naš automobil po niskoj ceni. Krenuće se potpuno od nule u kreiranju nove marke sa distributivnom mrežom. Automobil neće biti marke 'fijat'", rekao je predsednik Fijata Serđo Markione.
Predsednik Fijata je rekao da će se automobil proizvoditi van Italije, "u Srbiji ili drugde", gde italijanska kompanija ima postrojenja.
Odluka o tome će gde će se proizvoditi biće doneta u narednih šest meseci, dodao je Markione.
"Oblast jeftinih automobila je izazov koji Fijat ne može da izbegne", rekao je on i dodao da je potrebno kreirati zasebnu marku kako se ne bi nanela šteta ugledu koji je Fijat proteklih godina stekao zbog kvaliteta.