home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Jugo se ponovo rađa

4 Dec 2008 - 10:58 Vesti Link

Preuzeto sa : Politika.rs

Za obnovu proizvodnje prekinute pre tri nedelje ima zainteresovanih, kažu u Zastavi i navode da montažu „temperamentnog štediše” nije trebalo ni obustavljati, pre svega zbog brojnih kooperanata kojima preti likvidacija.

Dok se Fijat još nećka da saopšti koji će model praviti u Kragujevcu, u Zastavi se uveliko razmišlja o nastavku montaže „juga”, čija je proizvodnja, podsetimo, obustavljena pre tri nedelje. Pominju se druga rešenja i lokacije van Kragujevca, s obzirom na to da je torinski gigant naložio iseljenje starih montažnih linija, a prve ideje su, kako nam je rečeno, već „stavljene na papir”.

Reč je, kako se navodi, o sudbini mnogobrojnih Zastavinih kooperanata, koji bi mogli da ostanu bez posla ukoliko se ne povežu sa Fijatom.

– Mislimo da proizvodnja „juga” nije ni trebalo da se ugasi, pre svega zbog 150 ozbiljnih kooperanata, koji će ostati bez posla ako ne postanu dobavljači Fijata – kaže u izjavi za „Politiku” direktor Zastava automobila Rade Petrović. Upravo zbog njih ne želimo da odustanemo. O lokacijama ne mogu da govorim, ali zainteresovanih ima, s tim da bi odluku o tome trebalo da donese Vlada Srbije.

Prema njegovim rečima, projekat nastavka proizvodnje „juga” je još u „fazi ideja”, a na pitanje da li Zastava automobili spremaju i neophodan elaborat, u kome bi se utanačili detalji, Petrović odgovara da je „ponešto stavljeno i na papir”.

– „Jugo” ima „euro 3” motor i zadovoljava sve standarde. Sada, kad je proizvodnja ugašena, svi pričaju kako ih nikad nije izdao, kako je to bezbedan auto, a dok smo ga pravili svi su se žalili. Mene su novinari zvali da se slikam pored poslednjeg „juga”, ali na „sahranama” se to ne radi. Zašto niko nije hteo da me intervjuiše pored punih montažnih linija – vajka se Petrović.

Poznavaoci prilika tvrde da je ideju o nastavku proizvodnje „juga” isprovocirala svetska finansijska kriza i sve naglašenija potreba posrnulih auto-giganata da tržištu ponude mali, štedljiv i jeftin automobil, primeren džepu sve brojnije armije isceđenih potrošača. A „jugo” je, podsetimo, s početka proizvodnje, davne 1980, reklamiran upravo u skladu sa novonastalom krizom, kao „temperamentni štediša”.

Direktor Zastava automobila nije želeo da se izjašnjava oko imena zainteresovanih da obnove proizvodnju „temperamentnog štediše”, ali „u igri” su, kako saznajemo, strani investitori, dileri automobila najvećih svetskih proizvođača vozila. Neki od njih, prema nepotvrđenim informacijama, razmišljaju o preseljenju proizvodnje u Sombor, u pogone fabrike Zastava specijalna vozila. U tom gradu se, podsetimo, već govorilo kao o mogućoj destinaciji za izmeštanje Zastavinih montažnih traka, na kojima su se sklapali „jugo”, „kec” i „florida”.

Stručnjaci smatraju da bi obnova proizvodnje „juga” mogla da spase mnoge od Zastavinih dobavljača, kojima, ukoliko uskoro ne budu privatizovani, preti likvidacija i odlazak u stečaj. Među najugroženijima su kragujevački ,,21. oktobar”, Zastava rezervni delovi iz Raške i Knića, ali i druge firme koje su imale ugovorene poslove sa Zastavom. Beogradski DMB je, na primer, čak 93 odsto prihoda ostvarivao od aranžmana sa kragujevačkim Zastava automobilima.

Da je sudbina Zastavinih kooperanata zaista neizvesna govori i podatak da Fijat, i pored nekoliko sastanaka sa njihovim predstavnicima u Kragujevcu, do sada nije potpisao ugovor niti sa jednim domaćim preduzećem.

Autor : Brane Kartalović



čitanja : 2162



Komentari

Najšašaviji su mi ovi argumenti, kako "nije trebalo proizvodnja da se zatvori zbog koooperanata"... a jel misli neko na to još koliko će ljudi poginuti u tako nesigurnim automobilima??? Bitno da kooperanti imaju krš da proizvode...

Autor Miša iz NIŠA 04 Dec 2008, 11:54

Problem je u tome sto to sve treba neko da finansira i da nastavi da im daje pare, a mislim da vlada vise nece.

Autor Vlada 04 Dec 2008, 12:27

„Jugo ima „euro 3” motor i zadovoljava sve standarde”. Sta vozi ovaj gospodin Petrovic? Mogu da prave Yugo opet,ali kad bude dobio makar 2 zvezdice na crash testu !

Autor XLR8R 04 Dec 2008, 12:42

Oni bi i dalje da samoupravljaju :) Tesk aje to bolest ...

Autor lepota 04 Dec 2008, 12:46

Neka se nastavi proizvodnja ali neka je sami finansiraju, a ne da traže navac iz budžeta

Autor zzz 04 Dec 2008, 13:25

Nisu ti kooperanti živeli od Zastave i Yuga već od poreskih obveznika koji su finansirali gubitničku Zastavu a posredno samim tim i te kooperante.

Ajde malo naviknite se na kapitalizam, dosta više kuknjave...

Autor Milos 04 Dec 2008, 14:52

ako nastave neka kosta 1800-2000 EUR pa ga moyda neko i kupi.

Autor koral 45 04 Dec 2008, 15:50

neka probaju da prodaju jugo sa CG tablicama,mozda im uspe.

Autor sale 04 Dec 2008, 17:13

Sto bi rekla Kristina

-S....em vam se u TON film !!!

Autor Gile 04 Dec 2008, 17:13

„Jugo” ima „euro 3” motor i zadovoljava sve standarde...

Da ali samo Srbije.
U Evropi uskoro stupa na snagu euro 5 kao zakonska obaveza a on prica o euro 3 i standardima od pre 10 godina.
O "crash-test-u" da i ne govorimo.

Autor Eki 04 Dec 2008, 18:22

Па шта хоћете да добијете за 4.000 евра - мерцедес "С" класе?

Нису се много овајдили ни они што су куповали скупе иностране аутомобиле: БМВ Бојана Карића се спљоштио као палачинка ударивши у обичну београдску бандеру, а Тошетов туарег га је одвео у смрт због фабричке грешек.
Западњаци све серије аутомобила који имају фабричку грешку шаљу у Источну Европу и сличне регионе, јер знају да им ништа не можемо ако се одлучимо да их тужимо.

Autor Оливер 04 Dec 2008, 19:42

Svakako nastviti proizvodnju
Yugica,mozda cu skupiti para
da i ja kupim novi auto!!
A mozda bi jos bolje bilo oziveti proizvodnju Fice
(Z-75O) a da ne bude skuplji
od 2000 evrica.U tim se automobilima ne gine tako brzo!!!

Autor ozalosceni 04 Dec 2008, 21:55