U novembru je iz poljskih fabrika automobila izašlo 17 odsto manje vozila
nego u oktobru, a u odnosu na novembar 2007. godine proizvodnja je manja za 27
odsto, objavio je poljski institut Samar.
Jedini koji je povećao proizvodnju i to za 21 odsto u odnosu na prošli novembar
je italijanski FIAT u fabrici u poljskom mestu Glivice. U Poljskoj je do sada
proizvedeno 935.902 vozila.
Opada i uvoz polovnih automobila u Poljsku, pošto je prema podacima
Ministarstva finansija u novembru uvezeno 65.000 automobila, dok je u oktobru
uvoz dostigao 94.000. Prema ocenama analitičara, u vreme krize su u znatno
boljoj poziciji proizvođači malih, štedljivih automobila, te u susednoj Češkoj,
dok iz ostalih fabrika stižu vesti o optuštanju i produžavanju prekida
proizvodnje da bi se smanjile zalihe, fabrika TPCA u Kolinu kraj Praga planira
čak proširenje proizvodnje.
U tom zajedničkom preduzeću Tojote i grupacije PSA (Peugeot-Citroen Automobile)
se proizvode najmanji modeli te tri firme: pežo 107, tojota AYGO i sitroen C1.
"Mi smo u vrlo specifičnoj situaciji, a i dalje smo veliki
optimisti", kazao je češkim medijima izvršni direktor te fabrike pežoa,
sitroena i tojota Bernar Mijon Ruso.
Ove godine će TPCA proizvesti 325.000 automobila, a u finišu su pripreme da naredne godine poveća proizvodnju za 40.000. "Za nas su pomalo zagonetka, idu punom parom, dok ostale fabrike automobila imaju planirane prekide proizvodnje", rekao je češkom informativnom serveru idnes.cz jedan od kooperanata.
Mijon-Ruso je, međutim, upozorio da i TPCA mora da štedi, iako planira da zaposli nekoliko desetina novih radnika. "Sve je proračunato na kurs 32 krune za evro (sada je 25)", kazao je direktor.
Da bi proizvodnja malog štedljivog automobila mogla da pomogne da se bezbolnije
prebrodi kriza, nadali su se i u Škodi iz Mlade Boleslave.
Matični koncern Folksvagen odlučio je, međutim, da proizvodnju novog malog
automobila Ap! ne dodeli Škodi, kako je bilo planirano, jer je po mišljenju
rukovodstva sada rizično investirati u Češkoj, pošto se ne zna da li će ona, i
kada, preći na evro.
Da upravo njihov zavod može da dobije proizvodnju Ap!-a nadaju se u pogonu
Folksvagena u Bratislavi gde sada Škoda monitra oktavije, ali zbog krize takođe
privremeno obustavlja proizvodnju, a radnike šalje na prinudni odmor sa 25
odsto manjom platom.
Autor : Beta.co.yu
Foto : Fiat, Citroen, Peugeot, Toyota