home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Preuzeto sa : Blic.rs

Serđo Markione, predsednik Grupe „Fijat”, u intervjuu magazinu „Automotive News Europe”, izjavio je da zbog svetske ekonomske krize koja je zahvatila i auto-industriju „povlači kočnicu u odnosu na sve nove modele kod kojih već nije dostignuto 80 ili 90 odsto razvoja”.

Ovaj deo citata iz Markioneovog intervjua koji je izašao u nedelju prenele su italijanske agencije. U srpskim medijima pojavio se samo deo u kojem predsednik Grupe „Fijat” predviđa velika udruživanja u svetskoj automobilskoj industriji u naredne dve godine i procenjuje da će na svetskom tržištu glavnu reč voditi šest velikih kompanija, od kojih bi jedna trebalo da postane i partner „Fijata”.

Gvalberto Ranijeri, šef odeljenja za stranu štampu Grupe „Fijat”, u ponedeljak je kazao za „Blic” da intervju predsednika Markionea „treba shvatiti kao opšte zapažanje o trenutnom stanju u auto-industriji” i da iz njega „neće proizaći nikakve posledice po planove i aktivnosti Grupe ‘Fijat’ u Srbiji”. Naš list je juče Ranijerija zamolio i za komentar da li izjava predsednika Markionea o stopiranju novih modela znači i zaustavljanje planova o razvoju novog „Fijatovog” vozila u Kragujevcu, na šta je on rekao da potvrđuje svoju prethodnu izjavu i da nema novih detalja u vezi sa Srbijom.
Direktor Grupe „Zastava vozila” Zoran Radojević kaže da većinu vlasništva nad automobilskom industrijom u Kragujevcu ima firma „Fijat Srbija”. Sa svojih 63 odsto kapitala oni rukovode fabrikom, i za sada nema razloga za zabrinutost jer sve stavke iz ugovora sa državom Srbijom, nakon privatizacije „Zastave”, teku po planu.
- Istraživanja pokazuju da se i pri najmanjem rastu standarda ljudi odmah opredeljuju za kupovinu automobila. Novo vozilo je drugo na listi prioriteta kod potrošača, odmah nakon krova nad glavom. Tržište Srbije godišnje može da primi oko 60.000 novih vozila. Zato ne sumnjam da će „Fijat” uspeti u Srbiji. Svi poslovi za sada teku po planu - rekao je Zoran Radojević i naglasio da „još nije počelo anketiranje radnika kako bi se znalo ko će od njih nastaviti da radi u novoj kompaniji” i da se „ne zna kada će i da počne”.
Optimista kada je u pitanju uspeh „Fijata” u Srbiji je i Nebojša Zdravković, zamenik gradonačelnika Kragujevca i član pregovaračkog tima sa „Fijatom”, koji je za „Blic” izjavio da ima informacije iz italijanske kompanije da „prodaja ‘Fijata’ raste na svim tržištima, uprkos svetskoj ekonomskoj krizi, jer su to mali automobili, jeftini i pristupačni za svakog kupca”.

Sindikat zabrinut

Predsednik Samostalnog sindikata Zoran Mihajlović, kako prenosi Tanjug, izrazio je zabrinutost i najavio da taj sindikat neće do daljeg dozvoliti izmeštanje opreme za proizvodnju „Zastavinih” automobila iz fabričkih pogona. Mihajlović smatra da Markioneova izjava nije nimalo utešna za radnike „Zastave”.
- Prvi koji su se našli na udaru u svetskoj ekonomskoj krizi jesu veliki proizvođači automobila, a „Fijat” najavljuje udruživanje sa nekom od tih kompanija, i to nama nije logično. Ono što je sigurno jeste da mi nećemo dozvoliti da se iz pogona fabrike izmesti oprema za proizvodnju „zastave 101”, „juga” i „floride” do 31. marta naredne godine, do kada je rok da „Fijat” uplati garancije - rekao je Mihajlović.

Autor: N. Vlačo - N. Radišić



čitanja : 667



Komentari

"Istraživanja pokazuju da se i pri najmanjem rastu standarda ljudi odmah opredeljuju za kupovinu automobila"...
Samo se nadajte.
Kada ni banke ne budu vise davale kredite kako misle da ih prodaju?

Autor Eki 10 Dec 2008, 18:39