Preuzeto sa : Blic.rs
Serđo Markione, predsednik Grupe „Fijat”, u intervjuu magazinu „Automotive News Europe”, izjavio je da zbog svetske ekonomske krize koja je zahvatila i auto-industriju „povlači kočnicu u odnosu na sve nove modele kod kojih već nije dostignuto 80 ili 90 odsto razvoja”.
Ovaj deo citata iz Markioneovog intervjua koji je izašao u nedelju prenele su italijanske agencije. U srpskim medijima pojavio se samo deo u kojem predsednik Grupe „Fijat” predviđa velika udruživanja u svetskoj automobilskoj industriji u naredne dve godine i procenjuje da će na svetskom tržištu glavnu reč voditi šest velikih kompanija, od kojih bi jedna trebalo da postane i partner „Fijata”.
Gvalberto Ranijeri, šef odeljenja za stranu štampu Grupe „Fijat”, u
ponedeljak je kazao za „Blic” da intervju predsednika Markionea „treba shvatiti
kao opšte zapažanje o trenutnom stanju u auto-industriji” i da iz njega „neće
proizaći nikakve posledice po planove i aktivnosti Grupe ‘Fijat’ u Srbiji”. Naš
list je juče Ranijerija zamolio i za komentar da li izjava predsednika
Markionea o stopiranju novih modela znači i zaustavljanje planova o razvoju
novog „Fijatovog” vozila u Kragujevcu, na šta je on rekao da potvrđuje svoju
prethodnu izjavu i da nema novih detalja u vezi sa Srbijom.
Direktor Grupe „Zastava vozila” Zoran Radojević kaže da većinu vlasništva nad
automobilskom industrijom u Kragujevcu ima firma „Fijat Srbija”. Sa svojih 63
odsto kapitala oni rukovode fabrikom, i za sada nema razloga za zabrinutost jer
sve stavke iz ugovora sa državom Srbijom, nakon privatizacije „Zastave”, teku
po planu.
- Istraživanja pokazuju da se i pri najmanjem rastu standarda ljudi odmah
opredeljuju za kupovinu automobila. Novo vozilo je drugo na listi prioriteta
kod potrošača, odmah nakon krova nad glavom. Tržište Srbije godišnje može da
primi oko 60.000 novih vozila. Zato ne sumnjam da će „Fijat” uspeti u Srbiji.
Svi poslovi za sada teku po planu - rekao je Zoran Radojević i naglasio da „još
nije počelo anketiranje radnika kako bi se znalo ko će od njih nastaviti da
radi u novoj kompaniji” i da se „ne zna kada će i da počne”.
Optimista kada je u pitanju uspeh „Fijata” u Srbiji je i Nebojša Zdravković,
zamenik gradonačelnika Kragujevca i član pregovaračkog tima sa „Fijatom”, koji
je za „Blic” izjavio da ima informacije iz italijanske kompanije da „prodaja
‘Fijata’ raste na svim tržištima, uprkos svetskoj ekonomskoj krizi, jer su to
mali automobili, jeftini i pristupačni za svakog kupca”.
Sindikat zabrinut
Predsednik Samostalnog sindikata Zoran Mihajlović, kako prenosi Tanjug,
izrazio je zabrinutost i najavio da taj sindikat neće do daljeg dozvoliti
izmeštanje opreme za proizvodnju „Zastavinih” automobila iz fabričkih pogona.
Mihajlović smatra da Markioneova izjava nije nimalo utešna za radnike
„Zastave”.
- Prvi koji su se našli na udaru u svetskoj ekonomskoj krizi jesu veliki
proizvođači automobila, a „Fijat” najavljuje udruživanje sa nekom od tih
kompanija, i to nama nije logično. Ono što je sigurno jeste da mi nećemo
dozvoliti da se iz pogona fabrike izmesti oprema za proizvodnju „zastave 101”,
„juga” i „floride” do 31. marta naredne godine, do kada je rok da „Fijat”
uplati garancije - rekao je Mihajlović.
Autor: N. Vlačo - N. Radišić