Samo nekoliko dana nakon izjave Serđa Markionea da Fiat mora naći strateškog partnera, jer je isuviše mali da bi preživio tekuću ekonomsku krizu, stiže i prva (nezvanična) informacija da ovaj italijanski proizvođač i francuska PSA grupacija (Peugeot i Citroen) razmatraju mogućnost spajanja ove dve kompanije.
Podsećanja radi, u nedavnom intervjuu koji je objavio specijalizovani magazin Automotiv njuz, Markione je predvideo velika udruživanja u svetskoj automobilskoj industriji u naredne dve godine i procenio da će na svetskom tržištu glavnu reč voditi šest velikih kompanija, od kojih bi jedna trebalo da postane i partner Fiata.
"Da bi se zarađivao novac, potrebna je proizvodnja od 5,5 do šest miliona vozila (godišnje)", kazao je Markione. „Fiat sada ne dostiže čak ni polovinu tog broja. I mi se sami ne možemo izboriti sa tim problemom", precizirao je Markione opisujući trenutnu tržišnu poziciju kompanije iz Torina.
Čelnik Fiata je, kako se ističe u izveštaju Rojtersa, tada odbio da navede ime potencijalnog partnera njegove kompanije, ali se prema poslednjim (ponavljam nezvaničnim) informacijama koje stižu iz Italije, radi o francuskoj PSA grupaciji sa kojom Fiat već decenijama uspešno sarađuje u oblasti razvoja i proizvodnje komercijalnih vozila (poslednji primer je novi komercijalac Fiat Fiorino/Peugeot Bipper/Citroen Nemo).
Ako bi došlo do eventualnog spajanja Fiata i PSA grupacije, time bi nastao četvrti najveći auto proizvođač na svetu.
Inače, od ponedeljka, 15. decembra, do 10. januara naredne godine na hiljade radnika italijanskih pogona fabrike Fiat naći će se na prinudnom odmoru.
Povodom krize koja pogađa Fiat, ali i automobilsku industriju u svetu, prvi čovek Fiata Serđo Markione rekao je da nikada nije video krizu takvih razmera i da će 2009. biti najgora godina u njegovom životu.