"U razgovoru sa potpredsednikom Fijata Alfredom
Altavilom dobio sam čvrsta uveravanje o opredeljenju za realizaciju posla u
Kragujevcu", rekao je on novinarima posle sastanka sa čelnicima tog grada
i predstavnicima sindikata Zastave.
Očekujem da italijanska kompanija uputi i pismo o garancijama za taj posao,
dodao je Dinkić u Kragujevcu.
Prema njegovim rečima, Fijat bi trebalo da donese konačnu odluku o asortimanu i
količini proizvodnje u svim svojim fabrikama u svetu prema kretanjima i
potrebama tržišta.
Kraj ove i početak naredne godine, naveo je Dinkić, biće teški za automobilsku
industriju i zato će Fijat morati da vidi koje će automobile i u kojim
količinama proizvoditi u vreme krize, kako se ne bi proizvodilo za zalihe.
"U narednom periodu mi ćemo dobiti konačan predlog šta će se proizvoditi u
Srbiji. Proizvodnja u Kragujevcu će biti usklađena sa planovima Fijata u
svetu", rekao je Dinkić.
Kako je precizirao Dinkić, koji je i ministar ekonomije Srbije, u narednih par
meseci predstavnici Fijat bi trebalo da dođu sa generalnim planom proizvodnje
za 2009. godinu, kada će biti određen obim proizvodnje na osnovu mogućnosti
plasmana automobila.
"Za projekat u Kragujevcu je važno što će biti veća tražnja za malim
gradski automobilima nego za luksuznima", ocenio je ministar.
Prema ranijim najavama, Fijat planira da u Kragujevcu proizvodi male i jeftine
automobile.
Kapacitet rasta proizvodnje u Kragujevcu, kazao je Dinkić, prevashodno će
zavisiti od kretanja tražnje za automobilima u Evropi i biće sporija nego što je
planirano.
"Da nije bilo krize, svakako, da bi se moglo proizvoditi više, a sada će
se proizvoditi manja količina automobila u skladu sa potrebama tržišta "
rekao je on.
Dinkić je podsetio da je bilo planirano da se 2010. godine u Kragujevcu
proizvodnja poveća na 200.000 automobila godišnje.
"Fabrika u Kragujevcu će biti modernizovana i pripremljena da proradi
projektovanim kapacitetom u momentu kada to bude omogućila tražnja na svetskom
tržištu", rekao je on.
Dinkić je rekao da će proizvodnja "punta" verovatno biti većeg obima
od ranije planiranog i zbog toga je važno da se što pre uvede bescarinska zona
u Kragujevcu.
"Ona će obuhvatiti ne samo zonu u kojoj će se proizvoditi Fijatova vozila,
nego i druga preduzeća koja imaju 70 odsto proizvodnje za izvoz", kazao je
ministar.
Prema njegovim rečima, u kragujevačkoj fabrici istovremeno će se odvijati i
proces modernizacije i proizvodnja, što znači uposlenost kapaciteta i sigurnost
za radnike.
On je najavio i da će do kraja ove sedmice počceti isplata otpremina radnicima
prema socijalnom programu, kao i anketiranje radnika za zapošljavanje u novom
preduzeću Fijat Srbija.
U Kragujevcu moguća proizvodnja dva Fijatova auta
"Rečeno nam je da bi Fijat mogao da prihvati da u
Kragujevac preseli proizvodnju još jednog automobila iz svog programa",
rekao je on novinarima posle sastanka sa potpredsednikom Vlade Srbije Mlađanom
Dinkićem u Kragujevcu.
Prema rečima Mihajlovića, to bi značilo da bi fabrika u Kragujevcu proizvodila
istovremeno automobil "punto" i još jedno Fijatovo vozilo.
"Radnici bi u tom slučaju bili angažovani na proizvodnji dva modela kao i
na izmeštanju nepotrebne opreme, što bi im dalo dodatnu sigurnost i omogućilo
da fabrika preživi kriznu 2009. godinu", rekao je on.
Mihajlović je naveo da je Sindikat dobio uveravanja od ministra Dinkića da će
radnici Zastave redovno primati platu u 2009. godini.
Dinkić je u razgovoru sa sindikalcima Zastave najavio da će do kraja ove
sedmice biti uplaćeno 450 miliona dinara za otpremnine radnicima koji su se
izjasnili za dobrovoljni odlazak uz socijalni program.
Autor : Beta.co.yu