To ulaganje bi proširilo Volkswagenovu fabriku u Bratislavi koja bi ove
godine trebalo da dostigne proizvodnju 230.000 automobila raznih modela a
zapošljava 7.800 ljudi, javljaju slovački mediji.
Proizvodnja novog malog, štedljivog modela up! kao skrojenog za krizu, trebalo
je da počne u Češkoj, u Škodi iz Mlade Boleslave.
Matični koncern od toga je odustao procenivši da je Češka sada suviše rizična
za investicije, jer vlada odlaže što duže može ulazak zemlje u evrozonu, dok
Slovačka na evro prelazi januara naredne godine.
"Ti automobili namenjeni su ženama, mladima i studentima.
Zahvaljujući tom investicionom projektu u Slovačkoj bi trebalo da bude otvoreno
2.000 novih radnih mesta", kazao je slovački ministar privrede Lubomir
Jahnatek.
Slovačka vlada je spremna da odobri stimulanse od pet odsto vrednosti
investicije i to preko poreskih olakšica.
Slovačka se nada da će do kraja ove godine doći još jedno krupnije ulaganje u
njenu automobilsku industriju, pošto južnokorejski proizvođač automobila Kia
koja već ima fabriku automobila u Žilini planira da otvori i fabriku motora,
što je ulaganje vredno 200 miliona evra a otvara 400 novih radnih mesta.
U srednjoj Evropi automobilska industrija koja već žestoko oseća posledice
recesije na njenim glavnim izvoznim tržištima zainteresovana je najviše za mala
štedljiva vozila, jer se pokazuje da je za njima najmanje pala potražnja.
Fabrika Toyote, Peugeota i Citroena - TPCA u Kolinu kraj Praga koja je
orijentisana na male modele tako čak prima nove radnike i širi proizvodnju, dok
Škoda otpušta a naredne godine skraćuje radnu sedmicu na četiri dana.
Da i njih kriza za sada zaobilazi zahvaljujući malim vozilima potvrdio je sinoć
i Fiat Auto Poland iz mesta Tihi.
Autor : Beta.co.yu
Foto : Volkswagen