Preuzeto sa : Novosti.rs
“Fijat” će do 31. marta sigurno uplatiti ulog od 200 miliona evra za zajedničko preduzeće sa našom državom i neće odustati od posla u Srbiji. U protivnom, morao bi da plati penale od 50 miliona evra, što je predviđeno ugovorom o strateškom partnerstvu - saznaju “Novosti”.
Izvor "Novosti" tvrdi da je za posao u Kragujevcu čvrsto garantovao jedan od
“Fijatovih” čelnika u telefonskom razgovoru sa međunarodnim finansijskim
ekspertom, koji je angažovan na realizaciji projekta “Fijat automobili Srbija”.
Jedan od ključnih menadžera “Fijata” raspitivao se, saznaju “Novosti”, i otkud
u srpskim medijima dilema da li “Fijat” dolazi ili - ne, kada je zajedničko
preduzeće formirano u periodu kada se već znalo za globalnu ekonomsku krizu.
Italijanski menadžer je u telefonskom razgovoru konstatovao da je “Fijat” već u
Srbiji.
Nelagodno se osećao i potpredsednik Vlade Srbije Mlađan Dinkić na zatvorenom
sastanku sa poslovodstvom i čelnicima sindikata Grupe “Zastava
vozila”, kada mu je postavljeno pitanje šta će biti sa “Zastavom” ukoliko do
ovog posla ne dođe.
- Ministar je rekao da je sto odsto siguran da Italijani dolaze - kaže jedan od
učesnika sastanka. - Uostalom, iznos od 50 miliona evra dovoljan je da se kupe
dve najsavremenije karoserijske linije na svetu, koje bi se dopremile u
“Zastavu”.
Tim novcem možemo da napravimo modernu fabriku koja će biti poželjna za druge
automobilske proizvođače kada prođe kriza.
U Kragujevcu je tema i najava potencijalnog partnerstva “Fijata” i “Pežoa”.
- Ukrupnjavanje velikih kompanija je jedan od načina da se prevaziđe kriza u
svetskoj automobilskoj industriji - kaže mr Vlado Vučković, član Gradskog veća
zadužen za privredu, koji je uključen u pregovore sa “Fijatom”. - “Fijatovo”
preduzeće u Kragujevcu u tim okolnostima može samo da profitira i da doprinese
povećanju proizvodnje kod automobilskih giganata na rentabilnih 5,5 miliona
automobila godišnje.
Autor : M. Đošović