home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Preuzeto sa : Novosti.rs 

Italijanska "Fijat grupa" zainteresovana je za kupovinu fabrike "21. maj Beograd" (DMB iz Rakovice), kako bi se u pogonima te firme proizvodili motori za nove automobile koji će silaziti sa montažnih traka Društva "Fijat automobili Srbija" - saznaju "Novosti".

Stručnjaci italijanskog automobilskog giganta već razmatraju tehničko-tehnološke, kadrovske i druge potencijale ove fabrike - na sličan način na koji su to radili u "Zastavi" pre potpisivanja memoranduma o saradnji.
Pred konačno potpisivanje ugovora o zajedničkom ulaganju sa državom Srbijom u "Zastavu", "Fijat" je insistirao da se stvore svi uslovi i za rad najvećih svojih komponentaša. Već je izvesno da će u fabrici "Mehanička obrada" biti smešteno pet komponentaša, a preostalih deset će svoje pogone graditi u industrijskoj zoni "Korman polje". Po prvom planu, motori za automobile koji će se proizvoditi u Kragujevcu trebalo je da stižu iz Italije, ali s obzirom na to da su prvi projektovani kapaciteti sa 150.000 narasli na 300.000, računica je pokazala da bi rentabilnije bilo da se proizvode u Srbiji.
- "Fijat" je zainteresovan za tu fabriku, ali o tome je rano govoriti - kaže Mlađan Dinkić, potpredsednik Vlade Srbije.
U "Zastavi" kažu da bi kupovinom DMB i osposobljavanjem te fabrike za proizvodnju motora prema najsavremenijim evropskim standardima, "Fijat" povukao pravi potez, jer bi se proizvodnja automobila zaokružila na jednom prostoru. To je daleko isplativije i efikasnije.
Inače, Od osam preduzeća nastalih iz nekadašnjeg DMB do sada je prodato pet - saznajemo u Agenciji za privatizaciju, koja baš u petak prodaje dve fabrike izdvojene iz DMB - Fabriku turbomotora i transmisija i Fabriku malolitražnih motora.
Početna cena za te dve fabrike je 222,3 miliona dinara, što je skoro pet puta manje nego na prvoj aukciji u septembru ove godine. Depozit za učešće na aukciji je 111,2 miliona dinara.
Fabrika turbomotora i transmisija proizvodi zupčanike, menjače za motokultivatore i kombajne, diferencijala i reduktore i ima 127 zaposlenih, dok se druga fabrika bavi proizvodnjom malolitražnih benzinskih i dizel motora, pumpi za navodnjavanje, motokultivatora i motokosačica, a ima 102 zaposlena.
Prema izveštajima iz 2007. godine, obe fabrike su gubitaši.

"Folksvagen" istao u Igri

Posle potpisanog ugovora o strateškoj saradnji sa "Fijatom", stvorili su se uslovi za "odmrzavanje" pregovora sa nemačkim "Folksvagenom", koji je zainteresovan za proizvodnju automobila u Kragujevcu. Pregovori su intenzivirani ovih dana, a nemačka kompanija je, kako saznajemo, zainteresovana za grinfild investiciju. Grad im je ponudio dve lokacije - u Ravnom Gaju i Badnjevcu, a država Srbija je spremna da im omogući iste uslove poslovanja kao i "Fijatu".
Za razliku od italijanske kompanije, koja 95 odsto proizvodnje planira da plasira na tržište EU, "Folksvagen" je zainteresovan za proizvodnju modela koji bi se pre svega prodavali u jugoistočnoj Evropi i Rusiji.

Autor : M. Đošović 

Foto : Novosti.rs 



čitanja : 5055



Komentari

A sta se desava sa stadionom da li ce opet postojati fk 21 maj

Autor Stefan 10 Avg 2009, 22:30

Kada ce poceti da fukcionise stadion FK 21 MAJ

Autor ivke 10 Avg 2009, 23:46

Kakav stadion, kakav fudbalski klub, to je bilo steciste alkoholicara na celu sa nekim Kovacevicem

Autor savkic 28 Nov 2016, 17:48