Preuzeto sa : Novosti.rs
Italijanska "Fijat grupa" zainteresovana je za kupovinu fabrike "21. maj Beograd" (DMB iz Rakovice), kako bi se u pogonima te firme proizvodili motori za nove automobile koji će silaziti sa montažnih traka Društva "Fijat automobili Srbija" - saznaju "Novosti".
Stručnjaci italijanskog automobilskog giganta već razmatraju
tehničko-tehnološke, kadrovske i druge potencijale ove fabrike - na
sličan način na koji su to radili u "Zastavi" pre potpisivanja
memoranduma o saradnji.
Pred konačno potpisivanje ugovora o zajedničkom ulaganju sa državom
Srbijom u "Zastavu", "Fijat" je insistirao da se stvore svi uslovi i za
rad najvećih svojih komponentaša. Već je izvesno da će u fabrici
"Mehanička obrada" biti smešteno pet komponentaša, a preostalih deset
će svoje pogone graditi u industrijskoj zoni "Korman polje". Po prvom
planu, motori za automobile koji će se proizvoditi u Kragujevcu trebalo
je da stižu iz Italije, ali s obzirom na to da su prvi projektovani
kapaciteti sa 150.000 narasli na 300.000, računica je pokazala da bi rentabilnije bilo da se proizvode u Srbiji.
- "Fijat" je zainteresovan za tu fabriku, ali o tome je rano govoriti - kaže Mlađan Dinkić, potpredsednik Vlade Srbije.
U "Zastavi" kažu da bi kupovinom DMB i osposobljavanjem te fabrike za
proizvodnju motora prema najsavremenijim evropskim standardima, "Fijat"
povukao pravi potez, jer bi se proizvodnja automobila zaokružila na
jednom prostoru. To je daleko isplativije i efikasnije.
Inače, Od osam preduzeća nastalih iz nekadašnjeg DMB do sada je prodato
pet - saznajemo u Agenciji za privatizaciju, koja baš u petak prodaje
dve fabrike izdvojene iz DMB - Fabriku turbomotora i transmisija i
Fabriku malolitražnih motora.
Početna cena za te dve fabrike je 222,3 miliona dinara, što je skoro
pet puta manje nego na prvoj aukciji u septembru ove godine. Depozit za
učešće na aukciji je 111,2 miliona dinara.
Fabrika turbomotora i transmisija proizvodi zupčanike, menjače za
motokultivatore i kombajne, diferencijala i reduktore i ima 127
zaposlenih, dok se druga fabrika bavi proizvodnjom malolitražnih
benzinskih i dizel motora, pumpi za navodnjavanje, motokultivatora i
motokosačica, a ima 102 zaposlena.
Prema izveštajima iz 2007. godine, obe fabrike su gubitaši.
"Folksvagen" istao u Igri
Posle potpisanog ugovora o strateškoj saradnji sa "Fijatom",
stvorili su se uslovi za "odmrzavanje" pregovora sa nemačkim
"Folksvagenom", koji je zainteresovan za proizvodnju automobila u
Kragujevcu. Pregovori su intenzivirani ovih dana, a nemačka kompanija
je, kako saznajemo, zainteresovana za grinfild investiciju. Grad im je
ponudio dve lokacije - u Ravnom Gaju i Badnjevcu, a država Srbija je
spremna da im omogući iste uslove poslovanja kao i "Fijatu".
Za razliku od italijanske kompanije, koja 95 odsto proizvodnje planira
da plasira na tržište EU, "Folksvagen" je zainteresovan za proizvodnju
modela koji bi se pre svega prodavali u jugoistočnoj Evropi i Rusiji.
Autor : M. Đošović
Foto : Novosti.rs