home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Desetak japanskih proizvođača automobila moglo bi uskoro da se udruži i formira tri velike kompanije, kao odgovor na svetsku recesiju, koja ugrožava potražnju za vozilima, izjavio je Osamu Suzuki, predsednik "Suzukija", drugog po veličini japanskog proizvođača automobila.

"Kriza sa kojom je suočena američka autoindustrija i kriza u koju su zapali 'Krajsler', 'Dženeral motors' i 'Ford', Japan će pogoditi odloženo, kao cunami," rekao je Suzuki u intervjuu japanskoj štampi.

"Japanska auto-industrija", koju sada čini više od deset velikih kompanija, mogla bi da se konsoliduje u "veliku trojku", baš kao što su to uradili američki proizvođači, smatra Suzuki.

Američka "velika trojka" iz Detroita zatvorila je privremeno pedesetak fabrika i smanjila proizvodnju, a "Dženeral motors" i "Krajlser" su dobili hitnu pomoć američke vlade od 13,4 milijarde dolara kako bi se sprečio njihov bankrot.

Proizvodnja smanjena i do 30 odsto

"Tojota", najveći japanski proizvođač automobila, ove nedelje je predvidelo prvi gubitak za 70 godina postojanja, a rivalska "Honda" je, zbog usporene prodaje, značajno smanjila predviđanja rasta profita u narednoj godini.

"Suzuki" je smanjio proizvodnju 10 procenata prošlog meseca zbog pada potražnje u zemlji i inostranstvu, a "Tojota" je juče saopštila da je njena svetska proizvodnja pala za oko 30 odsto, najviše u poslednje dve decenije, pošto su kupci u Evropi i SAD zbog krize odustali od nabavke novih vozila.

Akcije japanskih proizvođača automobila padale su ove godine uporedo sa sunovratom prodaje vozila. Akcije "Tojote" pale su 54 odsto, "Honde" 51 odsto, a "Suzukija" čak 65 odsto.

Procenjuje se da će se prodaja automobila u Japanu smanjiti naredne godine na najniži nivo u poslednjih 30 godina, zbog straha od nezaposlenosti i privredne recesije koja je oterala kupce automobila.

Preuzeto sa : rts.rs

Foto : Suzuki 



čitanja : 1201



Komentari

Ista situacija je u svim industrijama ciji proizvodi su namenjeni "srednjoj klasi" koja sad prestaje da trosi. Paradoks recesije je porast kupovine luksuznih proizvoda, od strane lojalnih kupaca. sve to stvara priliku velikim investicionim grupama da jeftino kupuju akcije proizvodnih firmi koje ce im koristiti vec po izlasku iz krize, a predvidjanja se vezuju za pocetak 2010.

Autor businesscase 25 Dec 2008, 19:59

Možda ova recesija i nije tako loša. Pa zar se ne pretjeruje u svemu. Za nas bi recesija bila korak napred, korak da se približimo normalnom svijetu koji troši. Kod nas je depresija i još gore. Ja sam svjestan da sa svojom platom nikad neću moći kupti novi automobil. Pa ne padam u neku veliku tugu, za razliku od onih koji imaju po dva ili više automobila, pa moraju da prodaju jedan. pozdrav

Autor mandrak72 25 Dec 2008, 20:17

Mislim da su Japanci svesni trenutka u kome se svet(Amerika) nalazi i da će pametno, kao što su do sada radili, iskoristiti situaciju.
Dočekali su svojih 5 minuta, a kao što reče "mandrak" možda ova recesija i nije tako loša. Ostaje da se vidi.

Autor Japanska auto-industrija 25 Dec 2008, 23:07