Situacija na tržištu automobila je tako neizvesna da češka fabrika "Škoda" nije u stanju da napravi plan rada za 2009. godinu, rekao je predsednik upravnog odbora kompanije Rajnhard Jung.
On je u intervujuu za nemački magazin "Auto motor und sport"
ukazao da je ranije postavljeni cilj kompanije, da do 2011. ili 2012. godine
češka fabrika automobila premaši granicu od milion prodatih vozila, u
novonastalim okolnostima potpuno nerealan.
"U ovom trenutku smo još u fazi kada sa pojedinih tržišta dobijamo
neprijatne vesti svake sedmice ili skoro svaki dan", rekao je Jung i dodao
da će "Škoda" naredne godine, ipak, proći bolje nego neki njeni
konkurenti.
Češka kompanija je u novembru odustala od prvobitnog cilja da ove godine
proizvede 700.000 vozila i samo je saopštila da će produkcija biti veća nego
lane, a da naredne godine firma namerava da sačuva ovogodišnji obim
proizvodnje.
Prošle godine je prodaja vozila marke "škoda" porasla 14,5 odsto, na
više od 630.000 automobila. Ove godine je, pak, svetsko tržište automobila
zahvatila globalna ekonomska recesija, čija je posledica osetan pad prodaje na
većini tržišta.
Najveći češki proizvođač automobila je pred kraj godine u nekoliko navrata
ograničavao proizvodnju, a pred Božić je potpuno obustavio do 13. januara.
Rukovodstvo fabrike je takođe odlučilo da od januara do juna 2009. ograniči rad
na četiri radna dana nedeljno, sa nadom da će pre tog roka biti u mogućnosti da
se vrati na petodnevnu radnu nedelju.
Autor : Tanjug.co.yu
Foto : Škoda