home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Situacija na tržištu automobila je tako neizvesna da češka fabrika "Škoda" nije u stanju da napravi plan rada za 2009. godinu, rekao je predsednik upravnog odbora kompanije Rajnhard Jung.

On je u intervujuu za nemački magazin "Auto motor und sport" ukazao da je ranije postavljeni cilj kompanije, da do 2011. ili 2012. godine češka fabrika automobila premaši granicu od milion prodatih vozila, u novonastalim okolnostima potpuno nerealan.
"U ovom trenutku smo još u fazi kada sa pojedinih tržišta dobijamo neprijatne vesti svake sedmice ili skoro svaki dan", rekao je Jung i dodao da će "Škoda" naredne godine, ipak, proći bolje nego neki njeni konkurenti.
Češka kompanija je u novembru odustala od prvobitnog cilja da ove godine proizvede 700.000 vozila i samo je saopštila da će produkcija biti veća nego lane, a da naredne godine firma namerava da sačuva ovogodišnji obim proizvodnje.
Prošle godine je prodaja vozila marke "škoda" porasla 14,5 odsto, na više od 630.000 automobila. Ove godine je, pak, svetsko tržište automobila zahvatila globalna ekonomska recesija, čija je posledica osetan pad prodaje na većini tržišta.
Najveći češki proizvođač automobila je pred kraj godine u nekoliko navrata ograničavao proizvodnju, a pred Božić je potpuno obustavio do 13. januara.
Rukovodstvo fabrike je takođe odlučilo da od januara do juna 2009. ograniči rad na četiri radna dana nedeljno, sa nadom da će pre tog roka biti u mogućnosti da se vrati na petodnevnu radnu nedelju.

Autor : Tanjug.co.yu

Foto : Škoda



čitanja : 1503



Komentari