Američki milijarder Kirk Kerkorijan prodao je svoje preostale akcije u Fordu čime je kompletirao povlačenje deonica iz ove nekada visokoprofitabilne kompanije.
Predstavnik Kerkorijanove investicione firme Trasinda potvrdio je da su
njihove preostale akcije u Fordu prodate, ne navodeći detalje te odluke.
Trasinda, koja je ranije bila kratko rangirana kao Fordov najveći spoljnji
akcionar, najavila je u oktobru da je sa bankarima počela poslove prodaje 133,5
miliona dolara vrednih deonica u Fordu.
Povlačenje Kerkorijana traje već dve godine, što se poklapa sa periodom u kome
su akcionari počeli da prodaju akcije auto-kompanija sa sedištem u Detroitu,
kada je kriza počela, da bi se sada borile za goli opstanak.
Kerkorijan je ranije je držao bezmalo deset odsto akcija u "Dženeral
motorsu" (GM), a prošle godine je dao ponudu od oko pet milijardi dolara
za preuzimanje dela akcija Krajslera.
Od oktobra je Trasinda počela da prodaje svoj udeo u Fordu, naglašavajući da
Kerkorijan želi da ulaganja usmeri u naftu,gas, kockarnice i stambenu
izgradnju. Procenjuje se da je Trasinda izgubila oko 475 miliona dolara, u
slučaju da je tada prodala sve preostale akcije, ali ako je deonice ponudila u
novembru onda se gubitak penje na 800 miliona dolara.
U Fordu, koji je drugi po veličini američki proizvođač automobila, Kerkorijan
je početkom ove godine držao 6,5 odsto akcija, čija je vrednost kasnije stalno
padala zbog krize u kojoj se našla kompanija.
Izvor : tanjug.co.yu i b92.net
Foto : Ford
Hvala Bogu. Njemu je cilj bio da kupi sto vise akcija i da onda donosi odluke o kompaniji, a istu stvar je pokusao i u GM-u i Chrysleru.
Nisi u pravu. Tracinda Corporation je u velikim problemima, kao i još nekoliko vezanih investicionih fondova. Došle su im ranije na plaćanje velike cifre se početka fiskalne godine. Tracinda još od oktobra prodaje svoje Fordove akcije ko god želi da kupi, kako bi imala novca za isplatu potraživanja.
Što se tiče posla sa GM-om, Kerkorian je želeo sve najbolje, što dokazuje i činjenica da je uspeo da u Ameriku dovede čuvenog Ghosna, koji ima velik prezir prema Americi. Ghosn je za samo nekoliko dana sastavio plan o kupovini nešto manje od 20% GM-a od strane Renault-Nissan grupacije. Wagoner je to odbio sa manje-više gađenjem. Uostalom, tako se nešto i moglo očekivati od Wagonera. Ova tranša je mogla da odlično dođe GM-u u tom trenutku, a Ghosn je već nekoliko puta pokazao da je majstor za vađenje fleka i oživljavanje fabrika pred stečajem.