Italijanski proizvođač automobila Fijat i američki Krajsler potpisali su danas preliminarni sporazum o strateškom partnerstvu u okviru kojeg bi Fijat preuzeo najmanje 35 odsto kapitala Krajslera. U zamenu za akcije, Fijat bi Krajsleru dao pristup svojoj tehnologiji.
"Fijat, Krajsler i Serberus kepital menadžment (koji ima udeo od 80,1
odsto u Krajsleru), objavljuju da su potpisali neobavezujući sporazum o
strateškom partnerstvu", navodi se u saopštenju koje je poslao Fijat.
Krajsler bi zahvaljujući tehnologiji Fijata proizvodio srednje i male
automobile, a Fijat bi dobio početni udeo od 35 odsto u Krajsleru.
Savez ne predviđa da Fijat finansira Krajsler, koji je nedavno dobio vanrednu
pomoć države, a partnerstvo treba tom proizvođaču da pomogne da zahvaljujući
proizvodnji boljeg modela ponovo postane profitabilan.
Autor : Beta.co.yu
Foto : Fiat, Chrysler
Ma opasni su Zabari...sad ce da uvale Amerima rashodovane masine iz Kragujevca za proizvodnju delova za Yugo
Na papiru obe kompanije su dobile ono sto im treba. U realnosti prica je drugacija s obzirom da ni jedni ni drugi se ne mogu pohvaliti nekim kvalitetom.
ma citava ta prica na temu kavliteta automobila je apsolutno depasirana u danasnje vreme!
Sta je merilo kvaliteta? po cemu je to Fiatov auto losijeg kvaliteta od bilo kog auta bilo kog drugog proizvodjaca?
Evo svi se kunu u kvalitet Toyote... vozio sam renta car yaris koji je prsao 60000 i zauto je krsh koji shripi na sve strane! Njegov 60ks motor urla nakon sto ga potreras preko 80 km/s... mislim, WTF!
A sto se Cryslera tice, Njihovi Sebrinzi su do jaja kola!
U svakom slucaju odlican potez Fijata koji veoma pametno koristi novonastalu situaciju u americkoj auto industriji!
Imao sam i ja novi Grande Punto kao rental letos i losiji novi auto nisam vozio u zivtu. Sa dizajnerske strane jako mi se dopada, ali tu se lista zavrsava. Nevidjeno je slab, sedista su jako neudobna, poprilicno je bucan, nije nesto preterano ni ekonomican, morao sam ekstra platiti za klimu, menjac je dosta lose uradjen ...
Fiat ce morati da uradi mnogo bolji posao od toga ako zeli da bude konkurent na Americkom trzistu. Jer cak i Kia Spectra, koji je jedan od losijih automobila u klasi, je daleko bolje uradjen auto od Grande Punto.
A sto se tice Chrysler nisu ni oni nista bolji. Chrysler Sebring i njegov blizanac Dodge Avenger su najgori auto u klasi i uglavnom zavrsavaju u rent a car agencijama. Ja sam jedno vreme (2000-2008) imao 1997 Dodge Intrepid Sport 3.5L koji je te 1997 bio najbolji auto iz Dodgea posle Vipera. Sa punom opremom je bio oko $30,000 sto je bilo u samom rangu sa BMW 328. Pa je bio krs od samog dana i na 100,000 milja (160,000 km) je bio za otpad. Na kraju sam ga prodao letos za $1,500. Nikad vise Dodge u zivotu. Bio sam gledao Challengera, ali posle Intrepida ne zelim jos jedan Dodge i na kraju sam kupio Mustang GT.