Ford je predprodukcijsku verziju novog sportskog Focusa RS javnosti pokazao prvo još krajem jula prošle godine na Salonu automobila u Londonu (zatim i početkom oktobra u Parizu), a juče je u Fordovoj Saarlouis fabrici u Nemačkoj konačno i zvanično počela proizvodnja serijske varijante ovog modela.
Za njegov pogon je zadužen petocilindrični 2,5 litarski Duratec turbo motor (u paru sa šestostepenom manuelnom transmisijom), koji razvija 224kW/305KS i 440 Nm obrtnog momenta. To je dovoljno za maksimalnu brzinu od 263 km/h i ubrzanje od 0 do 100 km/h za samo 5,9 sekundi. Što se potrošnje tiče, ona prema fabričkim tvrdnjama i u kombinovanom ciklusu iznosi 9,4 litara na 100 km, dok je emisija CO2 225 grama po kilometru.
Zanimljivo je da su se u Fordu odlučili da Focus RS neće imati 4x4, već pogon samo na prednjim točkovima (sa LSD zatvaračem diferencijala).
Uz snažniji motor, Focus RS raspolaže i detaljno prerađenim ogibljenjem, za 40 mm širim tragom točkova, modifikovanim izduvnim i kočionim sistemom, doteranim enterijerom, dok će se za agresivniji izgled spoljašnjosti brinuti kompletan aerodinamički kit, koji podrazumeva novi prednji branik sa velikim otvorima za vazduh, integrisanim spojlerom i farovima za maglu, zadnji branik sa difuzorom, zatim otvore za vazduh na haubi motora, proširenja blatobrana, ispupčenije pragove i veliki zadnji krovni spojler (u paketu će naravno biti i novi aluminijumski točkovi od 19 inča sa gumama 235/35 i posebne RS oznake).
Posebna priča su boje, pa će tako osim "Ultimate Green", kupci moći da dobiju i "Performance Blue" i "Frozen White" boje.
Novi Focus RS biti će dostupan u više od 20 evropskih zemalja uključujući i Rusiju, a najviše kupaca se očekuje u Velikoj Britaniji, Nemačkoj i Švajcarskoj. Prodaja Focusa RS inače startuje u martu, a što se cene tiče, ona u Nemačkoj iznosi 33.900 evra.
VIDEO : Ford Focus RS