
Vlasnik kompanije Ratan Tata očekuje da novi mali automobil,
čiji će osnovni model koštati oko 2.000 dolara, naići na dobar prijem kod
indijske srednje klase, koja će sa motocikla i skutera preći na dosta
bezbednije i konfornije vozilo na četiri točka, prenose agencije.
Procenjuje se da će potražnja za narodnim automobilom biti veća od ponude zbog
toga što će montaža u prvoj godini biti ograničena kapacitetima proizvodnje od
svega 30.000 do 50.000 kola godišnje, što je samo mali deo prvobitnog cilja od
250.000 komada, navode analitičari.
"Nema sigurnosti na vozilima sa dva točka, posebno za čitavu
porodicu", kaže stanovnik Nju Delhija Ganeš Kand, koji ima motobicikl, ali
želi "nano" kako bi mogao da bezbednije vozi ženu i dvoje dece.
Čak i dosta bogatiji Indijci zagledaju "nano", koji ima motor sa dva
cilindra, četiri brzine manuelne transmisije i može da postigne brzinu od 105
kilometara na sat. "Nano" nema vazdušno hlađenje, električne podizače
stakala, niti automatski menjač, ali će uskoro na raspolaganju biti i luksuzna
verzija.
Posle vesti da je "nano" danas lansiran, akcije "Tate"
odmah su skočile za osam procenata, što je mnogo više od očekivanja.
Dileri izveštavaju da su zapljusniti pitanjima o uslovima kupovine automobila,
čije je pojavljivanje više puta odlagano zbog nasilnih protesta seljaka povodom
kupovine plodne zemlje za podizanje fabrike. Uprava "Tata motorsa" je
zbog toga bila prinuđena da prebaci lokaciju iz Zapadnog Bengala u Gudžarat.
Nova fabrika na zapadu Indije neće biti gotova do kraja 2010. godine, što znači
da proizvodnja mora da krene u postojećim pogonima, skromnijih kapaciteta, čime
će se produžiti vreme čekanja za isporuku poručenog vozila.
Lansiranje "nana" obavljeno je u teškom periodu za glavne indijske
proizvođače vozila, pogođene privrednim usporavanjem i kreditnim krahom u
zemlji i inostranstvu.
Dugoročno gledano, "Tata" se nada da će "nano", u
luksuznijoj verziji, biti hit i u inostranstvu.
Početkom ovog meseca, kompanija je predstavila "evropski nano", sa
sportskim detaljima i boljom opremom koji bi trebalo da pojavi na tržistu do
2011. godine. Taj model će zbog toga biti i nešto skuplji nego u Indiji.
Ekolozi strahuju da bi pojava "nana" na indijskim drumovima mogla da
izazove još veću gužvu na pretrpanim putevima i da poveća zagađenje vazduha.
"Tata", međutim, ističe da njen automobil ispunjava standarde za
štetnu emisiju gasova i da troši galon benzina na 50 milja (pet litara na
stotinu kilometara.). Firma takođe tvrdi da će kasnije uvesti i dizel verziju
"nana." "Nano" će omogućiti siromašnijem sloju u zemljama u
razvoju da prvi put koristi vozilo sa četiri točka, sa četvoro vrata i motorom
od 33 konjske snage, zapremine 624 kubika.
Analitičari ipak veruju da to neće biti dovoljno za kompleto oživljavanje
grupacije "Tata", koja je zapala u gubitke zbog pada prodaje.
Kompanija takođe sve teže otplaćuje preostalih dve, od ukupno oko tri milijarde
dolara kredita, uzetog u junu 2008. za kupovinu "Jaguara" i
"Land rovera" od američkog "Forda", prenose agencije.
Čak i kada "Tata" bude prodavala 250.000 komada "nana"
godišnje, to će biti svega tri odsto od ukupnog prihoda korporacije,
upozoravaju stručnjaci i naglašavaju da će kompanija još morati da čeka na
izlazak iz krize.
Autor : Tanjug.rs
Foto : Tata Motors
VIDEO I : promocija Tate Nano
VIDEO II : Tata Nano
VIDEO III : Tata Nano
Smesno mi je to sto svi mediji ovu ves prenose doslovce a niko nije obratio paznju na gresku (verovatno). Napominje se da nema vazdusno hladjenje!
a koji automobil danas ima vazdusno hladjenje. mozda se mislilo na aircondition, klimu ili nesto slicno, ali vazdusno hladjenje, to je smesno!