
U okviru tog plana takođe je predviđeno da se izdvoji 20
miliona funti za izgradnju punktova za punjenje i infrastrukturu da bi se
razvila mreža "električnih gradova".
Ova sredstva biće ponuđena od 2011. godine do kada se očekuje da će proizvođači
napraviti novu generaciju automobila na struju.
Grupe za zaštitu okoline smatraju da je ovo korak u dobrom pravcu ali da je
daleko iza inicijative drugih evropskih zemalja kao što je na primer Danska.
Ovu meru su najavili britanski ministri za biznis i saobraćaj, Piter Mandelson
i Džef Hun, u okviru projekta vrednog 250 miliona funti kome je cij da se
smanji emisija karbon dioksida a istovremena da se pomogne posustaloj
automobilskoj industriji.
Hun je rekao da je smanjenje emisije ugljen dioksida ključni element u borbi
protiv klimatskih promena i podsetio da je manje od 0,1 odsto od 26 miliona
automobila u Britaniji na električni pogon, "tako da postoji ogroman
neiskorišćeni potencijal za smanjenje emisije" štetnih gasova.
On je rekao da će sa dodatnim sredstvima kupovina električnih kola postati
realna opcija za vozače.
Električna kola koštaju u proseku 12.000 funti ali cena im ide i do 80.000
funti za savršenije modele.
Država će organizovati probni projekt po kome će 200 vozača imati priliku da
voze takve automobile i da kasnije daju svoje primedbe proizvođačima.
Grupe zelenih kažu da će ovi planovi malo promeniti situaciju ako se struja
koja se koristi u tim automobilima proizvodi u prljavim centralama na ugalj.
Oni takođe smatraju da sa tim novcem koji se nudi na ulice može da izađe samo
mali procenat od ukupnog broja kola koja se voze u zemlji.
Autor : Beta-Rojters
Foto : Opel