home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Italijanski "Fijat" jedan je od potencijalnih zainteresovanih za preuzimanje nemačkog "Opela", firme-kćeri najveće američke automobilske industrije "Dženeral motors" (GM), koja se nalazi pred bankrotstvom, objavio je američki specijalizovani časopis "Automotiv njuz" (Automotive News).

Razgovori "Fijata" i GM-a su, navodno, tek u početnoj fazi, a u taj novi savez bi mogle da uđu i fabrike tog američkog koncerna u Latinskoj Americi, prenele su danas novinske agencije navode tog lista,  koji je sinoć objavio tu vest pozivajući se na neimenovani, ali dobro obavešteni izvor.

Šef GM-a Fric Henderson je juče izjavio da je za "Opel" interesovanje pokazalo više od šest ozbiljnih kompanija, ali ih nije imenovao, dodajući da su te firme dobile mogućnost da se upoznaju sa podacima o poslovanju "nemačke kćeri tog američkog koncerna".

Mogući savez "Fijata" i GM-a ne dovodi u pitanje stupanje te italijanske automobilske industrije u američki "Krajsler", ali se o tome još uvek pregovara, prenele su svetske agencije.

Ukoliko bi došlo do saveza između "Fijata", GM-a i "Krajslera" bio bi stvoren drugi najveći proizvođač automobila na svetu, ističu analitičari. Prošle godine te tri automobilske industrije su prodale ukupno 7,05 miliona vozila, a bolja je bila samo japanska "Tojota".

Prema sopstvenim planovima "Opel", međutim, želi da uz pomoć investitora postane samostalna evropska akcionarska kompanija u kojoj bi GM imao samo manjinski udeo.

Nepotvrđene vesti navode da za nemački "Opel" interesovanje pokazuju bogati državni fondovi iz istočne Azije i sa Bliskog istoka.

"Dženeral motors" i "Fijat" su već jednom bili partneri, kada je pre devet godina GM stupio u taj italijanski koncern sa tim da će ga vremenom potpuno preuzeti.

Početkom 2005. godine, međutim, američki koncern je odustao od toga, pri čemu je ga je prekršeno obećanje koštalo nekoliko milijardi dolara, podećaju agencije.

"Dženeral motors" i dalje se nada da će uspeti da restrukturalizuje svoje aktivnosti bez asistencije suda, međutim, povećala se verovatnoća da će, ipak, morati da zatraži sudsku zaštitu od bankrotstva pred poveriocima, izjavio je sinoć novi generalni direktor GM-a Henderson.

On je dodao da ta firma i nadalje planira da sačuva svoje ključne robne marke kao što su "Ševrolet", "Kadilak", "Bjuik" i GMC.

Henderson, koji je nedavno na čelu GM-a zamenio Rika Vagonera, koji je dao ostavku pod pritiskom vlade, naveo je da je njegova kompanija pronašla više od šest potencijalnih interesenata za preuzimanje nemačkog "Opela".

Nemačka kompanija, međutim, želi da bude manje zavisna od matičnog GM-a tražeći nove investitore, ukazuju stručnjaci podsećajući da su predstavnici "Opela" protekle sedmice izjavili da bi ta kompanija mogla da nastavi poslovanje i isplatu zarada zaposlenima i u slučaju da njena matična kompanija GM proglasi bankrot.

GM, koji je prošlu godinu završio sa gubitkom od 30,9 milijardi dolara, je već od američke vlade dobio pozajmicu u vrednosti od 13,4 milijarde dolara, a sada traži dodatnih 16,6 milijardi USD.

Vlada SAD je, međutim, krajem prošlog meseca odbacila plan restrukturalizacije GM-a uslovljavajući dalje pružanje finansijske pomoći novim planom restrukturalizacije te firme i to u roku od 60 dana.

Generalni direktor "Fijata" Serđo Markione je, u međuvremenu juče prvi put dao do znanja da je spreman da stane na čelo krizom pogođenog američkog "Krajslera", dopuštajući, međutim, da bi odustao od plana partnerstva sa tom kompanijom ukoliko njeni sindikati odbace da preduzmu mere za značajno smanjenje troškova.

"U osnovi je moguće, ali naziv funkcije nije važan", odgovorio je Markione na pitanje novinara lista "Kanadas globs i mejl" da li bi želeo da preuzme funkciju šefa "Krajslera".

Poseban tim, koga je poverio predsednik SAD Barak Obama, radi nadzora nad restrukturalizacijom posrnule američke automobilske industrije, dao je "Krajsleru" da bira: ili  će do kraja ovog meseca postići konačni dogovor sa "Fijatom" o zajedničkom korišćenju motora, vozila i prodajne mreže, ili i "Krajsler" očekuje bankrot.

Autor : Tanjug.rs

Foto : Fiat, Opel



čitanja : 1058



Komentari