
Portparol Fijata Galberto Ranijeri rekao je da će Markione boraviti u SAD do četvrtka, a zatim će se vratiti u sedište kompanije u Torinu, u Italiji, zbog tromesečnog izveštaja o poslovanju.
Markione će posetiti Vašington i Detroit. Fijat i Krajsler trebalo bi da do
kraja aprila usaglase ugovor kako bi Krajsler mogao da dobije dodatnih šest
milijardi dolara pomoći od američkih vlasti.
Markione je prošle nedelje izjavio da dogovor nije siguran i da sindikati
zaposlenih u američkom proizvođaču automobila moraju da načine više ustupaka.
Krajsler je od početka godine dobio četiri milijardi dolara pomoći od vlasti.
Specijalizovani medij za automobilsku industriju, Otomotiv njuz (Automotive
News), objavio je danas da će se Fijat, pored planova za Krajsler, možda
uzdružiti i sa Opelom, ali su bankarski izvori upućeni u pregovore o
preuzimanju dela nemačke kompanije to negirali.
Predsednik Fijata Luka Kordero de Montezemolo u petak je odbacio slične
tvrdnje.
Bankar upućen u pregovore o Opelu rekao je za Rojters da su četiri finansijska
i dva strateška investitora uključena u pregovore sa DŽeneral motorsom (General
Motors) o kupovini većinskog udela u Opelu za najmanje 500 miliona evra
investicija.
Analitičar Maks Varberton ocenio je da bi Fijatu možda bilo bolje da odustane
od Krajsela i da se udruži sa Opelom čime bi uštedeo 1,5 milijardi evra.
"Koja je veza između punta i pikapa, možda zajednička nabavka čelika?
Zašto onda ne napraviti sporazum sa proizvođačem veš mašina?", naveo je
Varberton u analizi.
Foto : Fiat