
Čist profit južnokorejske fabrike automobila Hjundai pao je u prvom tromesečju ove godine u odnosu na isti period lane za 42,7 odsto, na 167 miliona dolara.
Slabe rezultate kompanija objašnjava globalnom ekonomskom krizom koja je osetno smanjila potražnju za novim automobilima. Obim prometa Hjundaija je od januara do kraja marta smanjen za 26,4 odsto, a veći pad prometa ublažio je slab von.
Južnokorejska valuta je u tom periodu oslabila prema dolaru
za 30 odsto, a prema jenu za 40 procenata, što je povećalo konkurentnost
južnokorejskih u odnosu na japanske proizvođače.
Hjundai je u prva tri meseca 2009. u svetu prodao 621.718 vozila, 13,3 odsto
manje nego u prvom tromesečju prošle godine. Udeo firme na globalnom tržištu
je, međutim, povećan na 4,7, sa četiri procenta lane.
Analitičari očekuju da će za celu ovu godinu, profit Hjundaija opasti za 4,8
odsto, što je mnogo bolje nego prognoze za njegove glavne konkurente, kojima se
predviđaju veliki gubici.
Autor : Tanjug.rs
Foto : Hyundai