
Kompanija je u četvrtak saopštila da će pokrenuti stečajni postupak, odnosno podneti zahtev za zaštitu od bankrotstva, pošto nije uspela da postigne dogovor sa nekoliko manjih kreditora.
Jedan zvaničnik administracije je izjavio da se očekuje da će se stečajni postupak završiti za mesec - dva.
Predsednik Obama nije imao odmerene reči za one koji nisu hteli da se dogovore.
"Oni su se nadali da će svi drugi da podnesu žrtve, a da oni neće morati da popuste. Ne stojim uz njih," rekao je Obama.
Dogovor je sklopljen sa italijanskim proizvođačem automobila "Fijatom", koji će da obezbedi neophodne milijarde dolara. Sindikat automobilskih radnika je takođe prihvatio skupe ustupke u pogledu ugovora sklopljenog 2007.
„Mislim da moramo da glasamo za to da bismo nastavili rad u Motor Sitiju, da bismo održali ‘Krajsler' na površini," kaže Don Mils, radnik Krajslera.
Ipak, pojedini kreditori nisu bili voljni da se dogovore. Četiri banke, koje drže 70 odsto „Krajslerovog" duga, pristale su da ga otpišu u zamenu za dve milijarde dolara. Medutim, 40 hedž fondova koji drže preostalih 30 odsto duga, pokušavali su da dobiju više.
S obzirom na to da od kreditora nije mogla da obezbedi potpuno pokriće svog duga, kompanija je bila prisiljena da pokrene stečajni postupak.
Dogovor sa "Fijatom" treba da počne da se realizuje i "Krajsler" će nastaviti da posluje. Dobiće nove milijarde pomoći od države i radnici će zadržati svoje povlastice i penzije... Ipak, sama pomisao na bankrotstvo je ogorčila mnoge radnike, koji se osećaju kao da ih je neko izdao, prenosi Glas Amerike.
„Izgleda kao da je to cena poslovanja u Americi. Poremetite odnose sa poslodavcima, tipovima u belim košuljama, dvadeset odsto njih na vrhu, deset posto - kojima odlazi sav novac," izjavio je Skot Kanzas, radnik Krajslera.
Glavni "Krajslerov" konkurent, "Dženeral motors", proteklih dana je objavio svoj plan za agresivnu reorganizaciju. Na osnovu tog plana, većinski deoničar treba da postane federalna vlada. Krajnji rok za njegovo prihvatanje je 1. jun.
Autor : Tanjug.rs
Foto : Quattroruote.it