home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Šef italijanskog Fiata izneo je danas "interesantan" plan za stvaranje najvećeg evropskog autoproizvođača, ali će za to biti potrebna pomoć od pet do sedam milijardi evra podrške vlada, izjavio je nemački ministar ekonomije.

Serđo Markione je na sastanku s visokim zvaničnicima u Berlinu predstavio svoju ambicioznu viziju povezivanja Fiata, Dženeral motorsa u Evropi i Krajslera s kojim je italijanski autproizvođač prošle nedelje postigao sporazum o partnerstvu.
"To je nesumnjivo interesantan pristup", rekao je novinarima nemački ministar ekonomije Karl-Teodor cu Gutenberg nakon sastanka s Markioneom.
On je rekao da će nemačka vlada, koja će nastojati da spase radna mesta u Dženeral motorsovom Opelu uoči septembarskih izbora, proučiti detalje, ali i razmotriti druge mogućnosti.
Sva Opelova postrojenja za sklapanje vozila u Nemačkoj bila bi spasena po Markioneovom planu, rekao je Gutenberg, dodajući da bi fabrika motora i drugih delova u Kajzerslauternu mogla biti zatvorena.
Opel zapošljava oko 25.000 ljudi u Nemačkoj, a ima fabrike i u Španiji, Belgiji i Velikoj Britaniji.
Gutenberg je rekao da Fiat ne planira nova zaduživanja ali da bi bilo potrebno pet do sedam milijardi evra i da traži državne garancije širom evrope. Opel je ranije saopštio da mu je potrebno 3,3 milijarde evra u državnim garancijama.
Nemačka kancelarka Angela Merkel je rekla da je otvorena za garancije ali da će odluka o tome zavisiti o izvodivosti Opelovih planova i nalaženju partnera.
Ako bi Markioneov plan bio ostvaren, nova kompanija bi bila drugi po velični na svetu autoproizvođač sa oko šest do sedam miliona prodatih vozila godišnje i oko 80 milijardi evra prihoda.

Autor : Beta-Rojters

Foto : Fiat



čitanja : 1101



Komentari

ala je ovaj Markione megaloman!! Prvo kupi Zastavu za buraniju (i dobar deo nasih para), pa onda ode preko bare pa za jos vecu buraniju i gomilu para Americkih poreskih obveznika uzme Krajsler, a sada bi da umzme i Opel za ogromantnu sumu para nemackih poreskih obveznika!!

Najludje je sto mu sve to moze i poci za rukom!!!

Autor Nedjo 04 Maj 2009, 22:56

Nije ti baš tačna konstatacija da je kupio Zastavu, Zastava u ovom trenutku još uvek nije prodata fiatu, nego je samo iznajmljena od strane fiata da proizvede 15000 punta...

Da bi nešto kupio moraš da daš pare ili neku drugu vrednost, kao što će fiat dati par milijardi dolara svoje tehnologije krajsleru na korišćenje u zamenu za udeo u vlasništvu, nije to nikakva čarolija, sve se može preračunati u dolare...

Da krajsler ima bolje rešenje sigurno ne bi u to ulazio... Da sam dođe do tehnike koju bi dobio od fiata trebalo bi mu 3-4 godine, a to sigurno ne bi preživeo.

Šta je fora sa opelom, to ćemo tek da čujemo, ali pošto fiat i opel već dele mnoštvo tehnologije, sigurno postoji neka matematika.

Autor zoki 04 Maj 2009, 23:43

Fiat Grande Punto je Opel Corsa, Fiat Croma je Opel Vectra (poslednja generacija), Opelovi common-rail diesel motori su Fiat-ovi common-rail diesel motori. Te su saradnje poznate, ne znam samo kako ce se pozicionirati marke Opel i Fiat na trzistu, bice tu kanibalizma, kao i izmedju marke Saab i Lancia. A sta ce proizvoditi Vauxhall?

Autor niki 04 Maj 2009, 23:53

Pa ako su opel i fiat ista firma, nije li onda sve jedno dali će ti prodati grande punto ili opel coru, kad novac svakako ide u isti novčanik, zar ne? Šta je tu kanibalizam? To je kao da sladoled od vanile kanibalizuje sladoled od čokolade u istoj poslastičarnici...

Autor zoki 04 Maj 2009, 23:58

Niki nije u pravu... to sto se pojedine tehnologije dele, ne znaci da je rec o identicnim automobilima sa razlicitim karoserijama...

Sigurno je da se Fiat i Opel vrlo dobro poznaju iz doba "brka" Fiata i GM-a, ali sada je situacija takva da "ocuh" hoce da zeni "cerku", a sta ce od toga da ispadne, ostaje da se vidi... no ostaje konstatacija da se FIAT mnogo nalozio da preko noci postane Numero Duo na globalnom trzistu!

Autor Nedjo 05 Maj 2009, 01:01

Vanila i cokolada nemaju isti ukus. A Grande Punto i Corsa dele istu platformu, kao sto i A3, Golf V, Leon i Octavia dele platformu. Golfovi u razlicitom pakiranju.

Fiat nije imao novca da razvije novu platformu za Punto i uzeo ju je od Opela, a zauzvrat dao odlicne common-rail motore. Znaci pricamo o razmeni tehnologija.

Dizel motori su isti, platforma je ista, sta je onda razlicito kod Punta i Corse dizelase? Izgled? Plastika? Razlicito podesavanje suspenzije? OK, onda se i auti razlikuju.

Autor niki 05 Maj 2009, 19:55

Nemaju ni punto i corsa isti ukus, ali nije to bitno, sta god da kupis lova ide u isti novcanik, a to, u ovom slucaju, jeste bitno...

Autor zoki 06 Maj 2009, 01:12