
Uredba o carinjenju vozila sa stranim tablicama koje ne ispunjavaju ekološke standarde počela je da se primenjuje. Vlasnika takvih vozila u Srbiji ima oko 80.000. Carinski zakon o preregistraciji važi 90 dana.
Počela je da se primenjuje Uredba o carinjenju vozila sa stranim tablicama, koje ne ispunjavaju ekološke standarde.
Vlasnika takvih vozila u Srbiji ima oko 80.000, a pošto je rok tri meseca počele su da se stvaraju gužve na šalterima MUP-a.
Građani kažu da je postupak komplikovan i da zahteva mnogo vremena. Gužve na šalterima stvaraju ne samo vlasnici automobila sa stranim tablicama već i oni koji imaju vozila sa većom kubikažom, a žele da mesec dana ranije registruju vozila i izbegnu nove više takse koje se očekuju za nekoliko dana.
"U carini Beograd nema većih gužvi za preregistraciju vozila sa stranim tablicama. Najbitnije je da se na vreme pripremi sva potrebna dokumentacija", rekao je Vladan Nikolić inspektor carinarnica Beograd.
Potrebno je ovlašćenje za upravljanje i regulisanje ne starije od 1.01.2008. godine, saobraćajna dozvola original i fotokopija, lična karta original i fotokopija, izjava pod moralnom, materijalnom i krivičnom odgovornošću kao i da su dokumenta verodostojna.
Nenad Nerić iz Udruženja građana sa SCG tablicama istakao je da je preregistracija uređena tako da daje velike mogućnosti za zloupotrebu jer svi mogu uz lažno ovlašćenje da ocarine vozilo.
Preporučuje se da se automobili ocarine u mestu stanovanja ako postoji carinarnica.
Carinski zakon o preregistraciji važi za sva vozila sa stranim tablicama 90 dana.
Izvor : rts.rs
Jasno je meni oko registracije crnogoraca, ali oko ostalih stranaca je nejasno. Kako je neko ko je gradjanin ove drzave mogao da uzme ovlascenje za strance ako tog stranca ne moze da vozi bez privremenih boravisnih papira za drugu drzavu. Znaci gradjanin nase zemlje koji nemaju boravisne papire drugih zemalja mogli su samo da imaju ugovor o kupoprodaji, ali ne i ovlascenje jer takvo vozilo nisu mogli ni da voze. a gradjani nase zemlje koji imaju i strane boravisne papire mogu da registruju vozila sa stranim tablicama. Samo me zanima ko ce to od njih da uradi a da nije preprodavac polovnjaka iz inostranstva. Opet nasa drzava po ko zna koji put podstice sverc, a obicni gradjani neka se snalaze nekako, valjda da placaju tim istim svercerima debele provizije. Pa zar nije logicnije da se trazi ugovor o kupoprodaji a ne ovlascenje. Uzgred ovlascenje bi moralo da se vadi svake godine. Ipak ce od ovog posla jedinu korist izgleda imati preprodavci stranih polovnjaka i carinici i policija, ali i neko iz vlasti, jer ce lokalni badza da pravi papire na carini sa svojim ljudima, sto je nama obicnim gradjanima nedostupno, ali i neshvatljivo. Samo napred sverc cveta, a nama ovako ni bog nemoze pomoci.
Ti bi bio potpuno u pravu, da nije cinjenica da niko nema novca pa tako i nije pametno da neko u ovom momentu uvozi automobile za preprodaju. I oni koji su vec u Srbiji ne mogu nikom da se prodaju i pored sve nizih cena, pa ako se neko i odluci na sverc na kraju ce izgubiti novac...
Ti sigorno imaš crnogorca pa bih voleo samo da ti preregistruješ svoj auto a drugima ako možeš da naudiš onda bi bilo super.
KAkva je to fama vise da su crnogorska kola bila po 500e a troskovi 200.Ja sam lagunu 1996god platio 2100e kao stranca (ja sam je licno doterao iz Italije),CARINU i POREZ sam platio u SCG oko1050€,registraciju 250€ a to sto crnogorci nisu NIKAD hteli da uplacuju pare u BEOGRAD to ne bi trebalo da bude moj problem nego problem drzave.
Oko crnogoraca je svima jasno,a oko osttalih niko nista nezna.Ja vozim duze od godinu dana auto na bugarske tablice bez ovlascenja,imam u bugarskoj firmu i auto je registrovan na ime firme.Auto vozim samo uz resenje da sam ja jedan od vlasnika firme.Dinkic i Dacic su pomenuli i preregistraciju tih automobila ali za sada niko u mup-u moje opstine nista nezna za te automobile!
ja mislim da je to pitanje crnogoraca pre 10.god.vec jednom resavano.pa se pitam koliko nam jos vekova treba da se vec jednom stavi tacka na sve to.
prosao sam svet uzduz i popreko ali ovakvih zakona kao u srbiji nigde nisam video pa ni cuo! svugde u svetu mozes da uzmes auto kakav ti smatras da je dobar za tebe i da ga odmah registrujes i vozis! sve to u svetu traje sat vremena i vozi na kraj sveta,samo se kod nas izmisljaju neka ovlascenja,punomoci anti datiranja u smislu 1.1.2008-STRASNOOOOOOOOOOOOOO
samo mala sala ,ali stvarno mnogo nebuloza,srecom sto nemam spejs satl,morao bi neki vanzemaljac da mi da ovlascenje naravno ako je sleteo u srbiju i nije umro od muke pre toga! he he he
Vozim automobil na Slovackim tablicama, imam prebivaliste u Slovackoj i kola se vode na moje ime. dali se i na mene odnosi ova preregistracija. ako neko zna molim da mi odgovori. Unapred hvala
Sad nemogu da skontam od kad pa do kad je taj zakon tj. sa kojim zakljucnim datumom, inace imam NL table i hocu da prevedem na nase.
Ako neko zna nek mi napise od kod do kog datuma. Unapred hvala
Nada
Do 22. jula za sad.
Preregistraciju je POTREBNO da obavi svako ko nema boravak duzi od 6 meseci u zemlji na chijim reg. tablicama vozi auto, aa MOZE da je obavi, legalno, svako ko ima ovlashcenje ili kupoprodajni ugovor izdato najkasnije do 31.12.2007. E sad se otvara mogucnost za malverzacije, da se u carinarnicama donesu lazna ovlashcenja (navodno izadata 31.12.2007. ili pre) kako bi se preregistrovao auto koji inache nema uslove za carinjenje (nema euro 3 motor). Od dokumentacije je potrebno: saobracajna dozvola, ovlashcenje ili kupoprodajni ugovor, lichna karta i fotokopija lichne karte i da se auto doveze na carinski pregled. Usluga shpedicije je negde oko 50 eur. E sad, shto se tiche prevara to mi jedino nije jasno, jer ima razlike izmedju stranaca za cg tablama i ostalih - tachnije cg table je do sad mog'o da vozi bilo koji gradjanin Srbije aa ostale strance tablice (tipa bugarske, italijanske, nemachke shvajcarske, francuske etc.) je mog'o da vozi SAMO onaj koji ima pasosh iz bilo koje zemlje evropske unije ili RADNU vizu iz zemlje EU u kojoj je registrovan auto. Pa me sad kod ovih prevara interesuje da li obichan gradjanin Srbije (koji nema bilo koje druge papire sem izdatih u Srbiji) moze da donese (recimo lazno) ovlashcenje ili kupoprodajni ugovor (naravno izdat pre 1.1.2008) nad nekim strancem (recimo francuske tablice) i da taj isti auto ocarini, u proceduri preregistracije koja traje 3 meseca i mogu da se ocarine bilo koja auto bez obzira na eko standard motora uz naravno potrebnu dokumentaciju, bez obzira shto taj isti gradjanin nije imao pravo da vozi taj auto na francuskim tablicama? Eto to je pitanje za Gljivicu Pachica, znachi da ponovim - DA LI TAKAV GRADJANIN SRBIJE ULAZI U PROCEDURU PREREGISTRACIJE? Jer u tom sluchaju svaki nash gastarbajter moze da doveze auto iz svoje zemlje i da ga proda nekom nashem choveku, naravno praveci ugovor po datumu pre 1.1.2008. koji ce da potpishu dva prisutna svedoka. Da li je takav dokument validan? Pozdrav
Sta je sa Bosanskim tablicama,poznato je da bosanci imaju dvojno drzavljanstvo koje je potpisano sa drzavom srbije ,znaci legalno,dok crnogorci nemaju kao ni ostale zemlje,zbog cega i jeste dignuta frka oko crnogoraca(uz duzno postovanje crnogorcima),ali da li iko zna da li se preregistracija odnosi i na bosanske tablice koje voze drzavljani Srbije koji imaju pasos i Srbije i BH?
Što se tiče bih tablica ili bilo kojih drugih to je tvoja volja,ti ako imaš dvojno državljanstvo imaš onda i vozačku i ličnu te države i u Srbiji možeš da voziž svako vozilo na bilo kojim tablama,ako je registrovano.Suma sumarum ti si ovde stranac i voziš bilo koje table bilo koje države.
DALI MOZE NEKO DA MI KAZE ZASTO OPLICIJA NA PUNKTU U RUDNICI KOD RASKE NEDA DA SE VOZE STRANCI NA VUCNI VOZ SA KOSOVA U KRALJEVO NA CARINU VEC 3 DANA JE OBUSTAVLJENO KOJI JE RAZLOG PA JE NAMA ZABRANJENO
hiljad auta ceka na kelebiji da udju u zemlju.200e bio ulaz sada totalno zatvorena granica za stare aute.sve puno golfova 3.haos.
Ja sam vec usao u tu pricu i kupio stranca pa sam sada u nedoumici sta da radim. Da li da idem na carinu ili da ga prodam nekom na stranim tablicama? Interesuje me da li ovlascenje koje se izdaje na datum pre "1.januar 2008." moze da se proveri u smislu autenticnosti. Posto to ima vrlo mali broj ljudi original uglavnom to svi prave fals. Da ne dodjemo sutra dan u situaciju da nam oduzimaju ta vozila zbog tog papira na osnovu koga smo stekli pravo da uvezemo isto, a drzavi vec platili carinu, porez, registraciju. Sta raditi?
pa ako se stvarno falsifikuju papire kao sto kazu BAS da vidim sta ce drzava da uradi povodom toga dali ce sva kola da uzmu pa gde ce da ih stave treba im jedan prazan grad da bi ih stavili