
Japanska "Tojota" će idućeg meseca obnoviti prekovoremeni rad zaposlenih u dve fabrike, prvi put u poslednih šest meseci, kako bi podstakla proizvodnju hibridnih vozila "prijus", za kojima je potražnja naglo porasla.
Uprava "Tojote" je odlučila da poveća proizvodnju "prijusa"
sa 42.000 do 43.000 komada mesečno, koliko je iznosio prvobitni plan, na oko
50.000 jedinica, prenela je agencija Kjodo.
Da bi obezbedila to povećanje, kompanija će zatražiti od zaposlenih da rade
prekovremeno u dve fabrike u regionu Aići, u kojima se izradjuje
"prijus". Za sada će zaposleni raditi samo 15 minuta više od redovnog
radnog vremena, pošto su kapaciteti snabdevača auto-delovima još ograničeni.
"Tojota" je izbacila novi hibridni "prijus" 18. maja, po
nižoj ceni od prethodnog modela, i do sada je dobila porudžbine za više od
110.000 komada. Povećanju potražnje doprinela je i vladina odluka o smanjenju
poreza za nabavku ekoloških automobila.
Popularnost "prijusa" u prodavnicama je nadmašila naša očekivanja,
izjavio je predstavnik "Tojote" i naglasio da je to glavni razlog za
povećanje proizvodnje.
Od kada je lansirana prva generacija "prijusa", u 1997. godini,
"Tojota" je prodala preko 1,25 miliona tih hibrida u svetu.
Najnovija, treća generacijna "prijusa" prodaje se po ceni od 2,08
miliona jena (nešto manje od 16.000 evra).
Strategija niskih cena posledica je nadmetanja sa rivalskim kompanijama, kao
što je "Honda", koja je hibridni "insajt" ponudila za 1,89
miliona jena (nešto više od 14.000 evra).
Obnovljeni "prijus" ima snažniji motor od 1,8 litara, ali sa manjom
potrošnjom goriva - 38 kilometara po jednom litru benzina, što je sedam dosto
bolje od ranijeg modela.
Zbog globalnog privrednog posrtanja i pada prodaje vozila, "Tojota"
je od januara značajno smanjila proizvodnju i suspendovala pojedine poslove u
svim japanskim fabrikama.
Autor : Tanjug.rs
Foto : Toyota
odakle ovaj vadi ove informacije... 38 km sa jednom litrom. Izgleda da je pisac mislio reci da ce takva potrosnja biti 2030 godine.
Ova informacija je zvanicna ovdje u Japanu na svim reklamama nove prijus.E sad je pitanje kolika je razlika u raznim rezimima voznje.
Ne treba zaboraviti da prava verzija Priusa tek treba da izadje, plugin (220V uticnica) sa Litijum Ionskim baterijama
Ima barem jedna vidljiva dilema oko tkz. plugins.
Vecina zemlje u Evropi koriste 220-240v napon. Problem je sada to sto izgleda da se automobilska industrija olucila na uticnicu od 400v. Razlog je (koliko cujem) da se baterije mnogo brze pune u odnosu na 110 - 240v.
Koliko ce to da bude jedina uticnica na kolima ili samo alternativa to cemo tek da vidimo.
Pogledajte ovu stranicu za jos informacije o tome : http://www.motorauthority.com/carmakers-decide-on-universal-plug-for-hybrids.html