home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Japanska "Tojota" će idućeg meseca obnoviti prekovoremeni rad zaposlenih u dve fabrike, prvi put u poslednih šest meseci, kako bi podstakla proizvodnju hibridnih vozila "prijus", za kojima je potražnja naglo porasla.

Uprava "Tojote" je odlučila da poveća proizvodnju "prijusa" sa 42.000 do 43.000 komada mesečno, koliko je iznosio prvobitni plan, na oko 50.000 jedinica, prenela je agencija Kjodo.

Da bi obezbedila to povećanje, kompanija će zatražiti od zaposlenih da rade prekovremeno u dve fabrike u regionu Aići, u kojima se izradjuje "prijus". Za sada će zaposleni raditi samo 15 minuta više od redovnog radnog vremena, pošto su kapaciteti snabdevača auto-delovima još ograničeni.

"Tojota" je izbacila novi hibridni "prijus" 18. maja, po nižoj ceni od prethodnog modela, i do sada je dobila porudžbine za više od 110.000 komada. Povećanju potražnje doprinela je i vladina odluka o smanjenju poreza za nabavku ekoloških automobila.

Popularnost "prijusa" u prodavnicama je nadmašila naša očekivanja, izjavio je predstavnik "Tojote" i naglasio da je to glavni razlog za povećanje proizvodnje. 

Od kada je lansirana prva generacija "prijusa", u 1997. godini, "Tojota" je prodala preko 1,25 miliona tih hibrida u svetu.          

Najnovija, treća generacijna "prijusa" prodaje se po ceni od 2,08 miliona jena (nešto manje od 16.000 evra).    

Strategija niskih cena posledica je nadmetanja sa rivalskim kompanijama, kao što je "Honda", koja je hibridni "insajt" ponudila za 1,89 miliona jena (nešto više od 14.000 evra).

Obnovljeni "prijus" ima snažniji motor od 1,8 litara, ali sa manjom potrošnjom goriva - 38 kilometara po jednom litru benzina, što je sedam dosto bolje od ranijeg modela.

Zbog globalnog privrednog posrtanja i pada prodaje vozila, "Tojota" je od januara značajno smanjila proizvodnju i suspendovala pojedine poslove u svim japanskim fabrikama.

Autor : Tanjug.rs

Foto : Toyota



čitanja : 925



Komentari

odakle ovaj vadi ove informacije... 38 km sa jednom litrom. Izgleda da je pisac mislio reci da ce takva potrosnja biti 2030 godine.

Autor cb 28 Maj 2009, 02:53

Ova informacija je zvanicna ovdje u Japanu na svim reklamama nove prijus.E sad je pitanje kolika je razlika u raznim rezimima voznje.

Autor mne-jp 28 Maj 2009, 03:11

Ne treba zaboraviti da prava verzija Priusa tek treba da izadje, plugin (220V uticnica) sa Litijum Ionskim baterijama

Autor lok 28 Maj 2009, 10:24

Ima barem jedna vidljiva dilema oko tkz. plugins.

Vecina zemlje u Evropi koriste 220-240v napon. Problem je sada to sto izgleda da se automobilska industrija olucila na uticnicu od 400v. Razlog je (koliko cujem) da se baterije mnogo brze pune u odnosu na 110 - 240v.

Koliko ce to da bude jedina uticnica na kolima ili samo alternativa to cemo tek da vidimo.

Pogledajte ovu stranicu za jos informacije o tome : http://www.motorauthority.com/carmakers-decide-on-universal-plug-for-hybrids.html

Autor Dejan 28 Maj 2009, 12:31

Nek bude i 400V, nadam se samo da ce kucna instalacija da izdrzi brzo punjenje automobila, putem trafoa 220>400V.

Autor lok 28 Maj 2009, 20:02