
Skupština Srbije usvojila je danas Zakon o bezbednosti u saobraćaju na putevima, koji predviđa rigorozniju kaznenu politiku, i treba da doprinese smanjenju broja saobraćajnih nesreća i nastradalih u saobraćaju.
Za taj zakon, koji je usaglašen sa standardima EU, glasalo je 126 poslanika, od 146 prisutnih, a njegova primena počeće kroz šest meseci.
Novim zakonom dozvoljena količina alkohola u krvi smanjena je sa 0,5 na 0,3 promila, predviđeno je pooštravanje kazni, kao i upisivanje kaznenih poena u vozačku dozvolu.
Nesavesni vozači za koje se utvrdi da su u krvi imali do 0,5 promila alkohola plaćaće novčanu kaznu, dok će onima koji budu imali veće količine biti oduzeta dozvola. U naseljenim mestima opšte ograničenje brzine smanjeno je sa 60 na 50 kilometara na sat.
Zakon uvodi kaznene poene, tako da će se nesavesnim vozačima smatrati oni koji sakupe 18 kaznenih poena, koji prouzrokuju saobraćajnu nezgodu sa smrtnim ishodom ili dve saobraćajne nesreće u kojima su telesno povređeni drugi učesnici u saobraćaju.
Tim vozačima policija će moći da oduzme vozačku dozvolu, koja će im biti vraćena tek pošto u odgovarajućim institucijama budu dokazali da su sposobni da upravljaju vozilom.
Novina koju uvodi zakon je i kažnjavanje na osnovu video snimka učesnika u saobraćaju, a novčane kazne za saobraćajne prekršaje neće biti plaćane policajcima na licu mesta, već će vozači dobijati uplatnicu na osnovu koje će izvršiti uplatu.
Zakon pooštrava kaznenu politiku, pa će se tako novčane kazne kretati od 3.000 do 50.000 dinara, a u slučaju kada vozač pokaže bezobzirnost ili nameru da u značajnijoj meri ugrozi bezbednost saobraćaja, predviđena je i kazna zatvora.
Vozači, koji saobraćajni prekršaj prouzrokuju dok se dete nalazi u vozilu, plaćaće duplo veće kazne, a zakon propisuje i zabranu upotrebe mobilnog telefona tokom vožnje.
Mladi vozači, od 16 do 18 godina, dobijaće probne vozačke dozvole i neće moći da upravljaju vozilom bez pratnje suvozača sa redovnom dozvolom i iskustvom od najmanje pet godina, a vožnja će im biti zabranjena u periodu od 23 do pet sati ujutro.
Novi zakon predviđa osnivanje Agencije za bezbednost saobraćaja, dok će vlada doneti petogodišnju nacionalnu strategiju o bezbednosti saobraćaja, na osnovu koje će biti pravljeni godišnji programi.
Autor : Tanjug.rs
Vezani tekstovi
Primena odredbi Zakona o bezbednosti saobraćaja od 11. decembra
Novi Zakon o saobraćaju: 1 bod za pojas, 18 za divljanje
Novi Zakon o saobraćaju: download - pdf i .doc
Zakon je zakon i treba ga postovati ma kakav da je.
Samo da li ce vaziti za sve podjednako je veliko pitanje ?
Naravno da neće važiti za one sa automibilima i džipovima vrednijim od 30k evra... za takve zakon ni do sada nije važio, pa ne vidim zašto bi od sada...
Budi siguran da takvi neće imati kaznene poene u dozvolama
ALI NASA POLICICIJA SADA TRLJA RUKE???? BLAGO NJIMA...., NE TREBA IM NEMACKA,AMERIKA..., ZLATO JE ZA NJIH ,OD SADA NA SRPSKIM PUTEVIMA...
@ Miki
Moram da se slozim sa tobom.
No,u tom slucaju mogu samo reci "Ziveo taxi", kola parkirati trajno pa uzivati u voznji.
S obzirom kakvi su zakoni u poslednje vreme doneti, ako vozis Opel Rekord od 2400cc kome se blizi registracija i odvojis se za koji metar ranije u zutu traku radi skretanja na pumpu (za sta me je pre neki dan gospodin u plavom maltretirao), mozes slobodno da produzis do prvog mosta, prvo gurnes Opela u reku a zatim i ti skocis...
Kao i sve do sad sto su uradili,katastrofa... Smanjenje ogranicenja sa 60 na 50,iovako su katastrofalne guzve,a mogu da zamislim kakve ce tek sad biti... Naravno da ovaj zakon nije donet zbog "bezbednosti saobracaja" vec da bi se narodu na jos jedan nacin otimao novac. Umesto da sagrade 2-3 mosta u Beogradu da olaksaju saobracaj,oni ga jos vise koce smanjenjem dozvoljene brzine... Dranje pri registraciji,previsoke kazne,najvece akcize na gorivo u svetu... (poredjenja radi u Americi litar goriva kosta 40 din,u sta ulazi i akciza drzavi,ali ocigledno je to ovim lopovima na vlasti malo)
A sta je sa vozackim dozvolama? Da li ce se i one menjati i kako ce izgledati?
Hoce,bice plasticne kao platne kartice... A dobicemo i nove ogavne "evropske" tablice,sto pokriju pola auta,kao bilbord su...
nisam nikada cuo za koji period 18 poena i dali se neked brise kad skupis 2,5,7. ili cemo polovina nas nakon 4-5godina ostati bez dozvole
Mislim da je period od godinu dana,i da se naredne godine racuna od pocetka. Tako je bar u Nemackoj,jer oni onda daju popust za osiguranje onom ko nema kaznenih poena a onaj ko ih ima puno,placa i do 2-3 puta vise od ovog prvog... Ovi "strucnjaci" sigurno nece dati popust,gledace ako mogu na jos neki nacin da uzmu pare,ako imas muziku u kolima itd. (kao sto su vec hteli pa nisu uspeli) a ne bi me cudilo i da se ne brisu poeni,nego da se sabiraju svake godine,znaci ako jednom godisnje ne vezete pojas,ode dozvola : )
hahaha!zivela Srbija ! nagradno pitanje> koliko ce srbija imati stanovnika kad se ukinu vize (ako) na sve ove gluposti kojima pokusavaju da napune budzet koji prazne tajkuncine?
ovo je lopovska drzava i ovo je jos jedan kriminalni akt rezima da se otme novac od osiromasenog i obespravljenog naroda.
Sve dok momci u plavom primaju parice u dzepove kroz prozore od automobila nema tu nikakvog zakona!
dobarje bio i stari zakon ali se primenjivao samo za sirotinju za mamine i tatine sinove nije vazio tako da nece vaziti ni ovaj ka i stotine drugih zakonam koji se primenjuju samo za obicne ljude. obicni ljudi neka vam je bog na pomoci ili spremite lovu.
Koji pametnjakovic izmisli da mladi vozaci imaju pratioca, pa kako ce neko ko nema roditelje ili ciji roditelji nemaju vozacku dozvolu da zove komsiju da mu bude pratioc ili da unajmi pratioca. po meni maloletna lica nebi smela da upravljaju nikakvim motornim vozilom a ne date im dozvole npr. za motocikle uz nikakvu obuku pa nam deca uz vase nakaradno izdate dozvole ginu.
Moze li mi neko reci,kada ce se menjati vozacke dozvole?
I dali ce moci da sa njima vozimo u Evropi? Hvala
Kratko i jasno. Bice jos vise mrtvih,ali to je nebitno bitne su pare da lopovi mogu da zive.
za ova sranja od rupa na putevima i 20 je brzina,zakon evropski a putevi marka kraljevica
za vecinu obicnog naroda gume ce kostati vise od auta a i zatvori nam nedostaju.gde ce da smeste sav taj pusti siromasni svet koji se kao nesto tesio da ima auto
ja sam do sada imao psp, poznavanje saobracajnih propisa, a imam 15god. dali sad moram da cekam 16 da bih polagao za skutere?!?!pozz
Ово је требало одавно увести. Прави начин да научимо да поштујемо свој и туђи живот. Посебна похвала уважавање младих и давање примера младима.
O materijalu, min. dubini šara i stepenu zaprljanja na cipelama pešaka, koji se osećaju potpuno nezaštićeno i nebezbedno, prelazeći mokar ili zaprljan pešački prelaz, sa glatkim belim linijama.
Ako se pešak, na pešačkom prelazu oklizne na belu liniju i povredi se, precizno definisati zapisnik saobraćajne policije na osnovu uradjenih analiza koje se odmah moraju uraditi, kako pešak ne bi bio u nedoumici, dali je to zbog cipela ili pešačkog prelaza.
Definisati terminologiju, uredjaje za merenje i analizu glatkoće i zaprljanju prelaza, dok će se zaprljanje na cipelama utvrditi na licu mesta, granične vrednosti, kao i periodični pregled svih pešačkih prelaza, (preporuka na svakih 24h), od strane nezavisnog ispitivača.
Ako se utvrdi da je pešački prelaz neispravan, izbaciti ga iz upotrebe, i jasno definisati smernice pešacima.
Sve u cilju potpune definisanosti, zaštićenosti i bezbednosti pešaka.
(nije mi objavljen naslov tako da komentar ponavljam)
Mišljenja sam da treba dopuniti zakon u delu:
O materijalu, min. dubini šara i stepenu zaprljanja na cipelama pešaka, koji se osećaju potpuno nezaštićeno i nebezbedno, prelazeći mokar ili zaprljan pešački prelaz, sa glatkim belim linijama.
Ako se pešak, na pešačkom prelazu oklizne na belu liniju i povredi se, precizno definisati zapisnik saobraćajne policije na osnovu uradjenih analiza koje se odmah moraju uraditi, kako pešak ne bi bio u nedoumici, dali je to zbog cipela ili pešačkog prelaza.
Definisati terminologiju, uredjaje za merenje i analizu glatkoće i zaprljanju prelaza, dok će se zaprljanje na cipelama utvrditi na licu mesta, granične vrednosti, kao i periodični pregled svih pešačkih prelaza, (preporuka na svakih 24h), od strane nezavisnog ispitivača.
Ako se utvrdi da je pešački prelaz neispravan, izbaciti ga iz upotrebe, i jasno definisati smernice pešacima.
Sve u cilju potpune definisanosti, zaštićenosti i bezbednosti pešaka.
Mišljenja sam:
Da zakonopisac smišljeno povlači poteze i to fazno, šta bilo je teško da se zakon prepiše u celini i objedini sa zakonom o tehničkom pregledu koga je možda trebalo staviti na prvo mesto, da ne bi mnogi kupovali i opremali auto koji u narednih nekoliko meseci neće proći tehnički pregled, naravno kada se iz specijalno napravljenog Nemačkog automobila kroz zatamljena stakla pogleda nacionalni auto(ne važi za zastavu 10), odmah se moraju staviti naočari za sunce jer je auto mnogo lepši kada je zatamnjenje veće. Nacionalni auto-nacionalni zakon je ok, nacionalni auto Nemački zakon, sačekaćemo i te dopune, i dali će neko u zakonu o tehničkom pregledu, smeti da napiše prelazne i završne odredbe, kada je Južni pol Zemiline kugle počeo da se otapa, pod motom neka se otopi, samo da ne bude da sam ja kriv.
Ma kao država ćemo plakati umesto drugih, pa kad nas neko pita zašto plačemo, odgovorićemo, on je Konan, on ne plače, ja plačem umesto njega.