home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Preuzeto sa : Blic.rs

Od 50.000 vlasnika "crnogoraca" tek nešto više od hiljadu njih je platilo obaveznu carinu i PDV kao prvi uslov za preregistraciju. Što se tiče vozača sa E tablicama, ni oni nisu bili mnogo ažurniji, budući da je od procenjenih 1.500, tek njih 12 platilo sledujuću carinu i PDV. Njih 35 nije htelo da se upušta u tu avanturu, pa su iskoristili onu drugu mogućnost – jednostavno su svoj automobil vratili odakle su ga i dovezli.

Uvoz automobila bez euro 3 motora neće biti moguć od 22. jula, kada ističe rok za obaveznu preregistraciju automobila sa stranim tablicama koji se voze uz ovlašćenje izdato pre 1. januara 2008.

- Uredba o dopuni Uredbe o uvozu motornih vozila stupila je na snagu 22. aprila i njom je data mogućnost svim fizičkim licima s vozilima sa stranim tablicama za koja imaju punomoćje za upravljanje izdato pre 1. januara 2008. da u roku od 90 dana sprovedu postupak uvoza automobila. U praksi to znači da se mogu uvesti automobili koji neispunjavanju normu euro 3, što je do sada bio uslov za uvoz, a što će nakon isteka roka od 90 dana i dalje važiti - kaže za "Blic" Idrija Hadžibegović, pomoćnik direktora u Sektoru za carinsko poslovanje i međunarodnu saradnju.
Ako je suditi prema podacima koje smo dobili za sredinu maja, u Srbiji će posle 22. jula biti mnogo više otpada nego ranije, budući da je prosečna vrednost automobila na srpskim carinarnicama od 800 do 1.000 evra. To važi kako za 1.000 automobila koji su nosili crnogorske tablice, tako i za ostalih 200 vozila koji su po ovom uputstvu do 15. maja stigli pred srpske carinarnice.
- Važeća carinska stopa za uvoz automobila je 12,5, dok stopa PDV-a iznosi 18 odsto, što u kumulativnom zbiru iznosi 33 odsto od vrednosti vozila. Dosad ocarinjena vozila prilično su stara, 15 i više godina. Prosečna vrednost navedenih vozila je od 800 do 1.000 evra, a u periodu od 22. aprila do 14. maja naplaćeno je na ime carine i poreza na dodatu vrednost oko 42 miliona dinara - kaže Hadžibegovićeva.
On napominje da carinska služba nema mogućnost produženja roka i nije dovoljno obratiti se samo špediteru kako bi se ispoštovao rok, već carinarnica mora da primi deklaraciju koja će nositi određeni broj i datum. Nepoštovanje navedenog roka ima za posledicu sankcije koje su predviđene za carinski prekršaj.
- Carina je kao izvršni organ uvek spremna da sprovodi propise, što se odnosi i na ovaj slučaj. U pravilima rada i u samoj proceduri ništa nije promenjeno. Prilikom uvoza potrebno je dostaviti prateću dokumentaciju vozila, punomoćje, ličnu kartu i doći sa vozilom u nadležnu carinarnicu - navodi Hadžibegovićeva.
Ona ističe da se postupak uvoza obavlja u svim carinarnicama, što znači da građani ne moraju tu proceduru da obavljaju u carinarnici prema svom prebivalištu, već tamo gde sami procene da im najviše odgovara.
- Ovaj ustupak smo učinili iz razloga što pojedine carinarnice pokrivaju velike regione i moglo bi biti gužvi, kao što je recimo slučaj sa carinarnicom Kraljevo - kaže Hadžibegovićeva.
Vlasti računaju na oko tri milijarde dinara dodatnih prihoda od obavezne preregistracije, kako se najavljivalo u vreme donošenja novih propisa, odnosno izmene postojećih. Od preregistracije vozila sa E tablicama, odnosno posle plaćanja carine, PDV i registracije, planirano je takođe tri milijarde dinara prihoda.

Vraćeno 35 vozila sa E tablicama

Istovremeno je došlo i do izmene propisa koji se odnose na uvoz vozila za strana predstavništva, tzv. E tablice.
Od 22. aprila do 15. maja 35 vozila je izvezeno u inostranstvo, dok je 12 ocarinjeno uz plaćanje carine i PDV.



čitanja : 1679



Komentari

Ova odredba vazi za sva strana vozila koja se voze putem punomoci koje su izdate do 01 januara 2008 godine. Moj prijatelj je vec uvezao desetak automobila na ovaj fazon, spediteri sve zavrsavaju, za " propratne" papire uzmu oko 200 eu, za punomoc koja je falsifikovana, i za sve ostalo toliko izadje. Cena poreza i carine je oko 600eu, u zavisnosti od vozila, sa registracijom za naprimer golfa 1997 godine izadje sve oko 1000eu. Takvog golfa mozete kupiti u Italiji za 100eu, sto sve zajedno izadje oko 2400eu nanase tablice dok stigne do nas. odlican posao, hvala Dinkciu sto je omogucio svima koji su sposobni da zarade i ljudima da opet dodju do jeftinijih automobila.

Autor dejan 30 Maj 2009, 17:21

Štos je izgleda da je kriza tolika da se nikakva kola nikako ne prodaju pa zato i nema nekog ogromnog uvoza tih krševa od 100 eura...

Autor zoki 31 Maj 2009, 01:04

Ja imam auto sa Americkim tablicamai ne pada mi na pamet da auto preregistrujem. Ko ce da placa tolike godisnje obaveze? U Americi me reg. kosta manje od $100, a u Srboji malo manje od $2,000. Sa Americkim tablicama, gde god da odem, neceme popreko gledati, a sa nasim hoce. Svaki put kad prelazim nasu granicu, jedino se nasi carinici brinu za moje finasisko stanje i prtljag...

Sto ce reci, dabome, ne mogu da bacam novac.

Autor Gosp. Trandafilovic 03 Jun 2009, 02:23

Dinkic je pre osam meseci stopirao Velju Ilica i rekao NECU DOZVOLITI PREREGISTRACIJU CRNOGORACA JER BI TO FAVORIZOVALO TE LJUDE KOJI SU HTELI DA SE OKORISTE RASPADOM SCG A UCINILO GRADJANIMA DRUGOG REDA SVE OSTALE GRADJANE SRBIJE. DA POGLEDAMO CINJENICE KO GOD JE KUPIO AUTO SA CG TABLICAMA VOZIO IH JE SVE DO DANA DANASNJEG. SAD CE DA PREREGISTRUJE I DA VOZI DALJE I SVE VREME JE BIO U DOBITI U ODNOSU NA OSTALE. A STO SAM NEGDE PROCITAO CENE SVIH OSTALIH KOLA U SRBIJI BEZ EURO 3 MOTORA SU U OVA TRI MESECA PALA ZA TRECINU PA NAS JE I TU NAS KOJI POSTUJEMO DRZAVU UCINIO MAGARCIMA. MR DINKIC POSTENJACINA.

Autor PERA DETLIC 16 Jul 2009, 12:34