home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Kanadska "Magna" će za svoj udeo od 20 odsto u nemačkom "Opelu" platiti 500 miliona evra, objavio je nemački list "Algemajne Zontagscajtung", pozivajući se na premijera pokrajine Hesen Rolanda Koha.

Isplata će biti obavljena tokom perioda od pet godina, prenela je danas ruska Internet agencija Finmarket.ru.

Nemačka je u subotu odabrala kanadsku kompaniju "Magna internešenel", u partnerstvu s ruskom "Sberbankom" i grupacijom GAZ, za kupca "Opela" - evropske podružnice američkog "Dženeral motorsa" (GM) - koji proizvodi dva miliona automobila godišnje.

"Sberbanki" će pripasti 35 odsto udela u "Opelu", GM će zadržati udeo od 35 odsto, a preostalih 10 procenata će pripasti zaposlenima u poznatoj nemačkoj fabrici koja se ove godine suočila sa mogućnošću bankrota.

Konzorcijum sa "Magnom" na čelu ovom kupovinom će preuzeti, osim "Opela",  britansku automobilsku kompaniju "Voksal", takodje podružnicu GM, kao i proizvodnju "ševroleta" u Rusiji, objavio je njujorški dnevnik "Volstrit džornal".

Evropski ogranak GM, "GM Evropa", koji proizvodi automobile marke "opel" i "voksal", dobiće, kako je predočio nemački ministar finansija Per Štajnbrik, kreditne garancije federalne vlade Nemačke  i vlada četiri nemačke pokrajine od 1,5 milijardi evra, kako bi nastavio proizvodnju dok kupac i prodavac ne postignu konačan sporazum, koji bi, kako se očekuje, mogao biti potpisan za četiri do pet sedmica.

Direktor ruske "Sberbanke" German Gref je izjavio da taj sporazum pruža nove mogućnosti Rusiji da reorganizuje sopstvenu autoindustriju. Medjunarodni analitičari su, inače, u prvom polugodju minule godine procenili da je rusko tržište automobila najperspektivnije u Evropi.

Predstavnica grupacije GAZ Jelena Matvejeva je izjavila da će taj proizvodjač automobila biti industrijski partner u tom sporazumu i da planira da "Opelu" stavi na raspolaganje sopstvene proizvodne kapacitete.

GAZ je ne tako davno preuzeo od "Krajslera" liniju za proizvodnju do 180.000 vozila godišnje, na kojoj se u budućnosti moze proizvoditi i marka "opel", a za prilagodjavanje linije novoj marki biće potrebno do devet meseci.

Grupacija GAZ, koja je u sastavu kompanije "Ruskije mašini", već je odavno u potrazi za zapadnim strateškim partnerom koji poseduje savremenu tehnologiju. Njeno učešće u preuzimanju "Opela" može joj otvoriti novu perspektivu, ukazali su analitičari Finmarketa.

Najvećeg kanadskog proizvodjača autodelova "Magnu", s kojom je GAZ napravio konzorcijum, osnovao je 1957. u jednoj garaži siromašni austrijski emigrant Frank Štronah (76).

On je, kako se navodi u napisu agencije Finmarket, od siromašnog austrijskog emigranta postao tokom minulih pet decenija dolarski milijarder i pretendent na istaknuto mesto na evropskom tržištu automobila.

Autor : Tanjug.rs



čitanja : 796



Komentari