
Japanski "Micubiši motors" počeo je serijsku proizvodnju električnog vozila nazvanog "i MiEV" u njegovoj fabrici u Kurašiki, u regionu Okinave, u okviru priprema da u julu lansira na tržište ovo vozilo nulte emisije štetnih gasova.
"Micubiši" je dobio više od 2.000 porudžbina za taj model, uglavnom
od kompanija za proizvodnju električne energije.
Mini automobil "i MiEV", sa četiri sedišta, od idućeg meseca će se
prodavati na domaćem tržištu, u početku uglavnom velikim korporacijama, a u
masovnoj prodaji će se naći 2010.
Japanski proizvodjač planira kasnije ove godine da ponudi taj model u Britaniji
i Hongkongu, kao i u drugim regionima gde se vozi levom trakom, a u SAD posle
2010.
U ovoj poslovnoj godini do sledećeg marta planira se proizvodnja 1.400
jedinica, 5.000 jedinica u fiskalnoj 2010. i oko 15.000 vozila u 2011.
godini.
Prototip vozila "i MiEV" bio je predstavljen na salonu automobila u
Ženevi, gde je ispitivano tržište kako bi se donela odluka da li će se novi
električni automobil ponuditi evropskom tržištu.
"Micubiši", koji je u fiskalnoj 2008. godini poslovao s gubitkom prvi
put u poslednje tri godine, uložio je resurse u razvoj električnih vozila, dok
su se njegovi najveći rivali, "Tojota" i "Honda", okrenuli
hibridima, vozilima sa motorima na benzinski i električni pogon.
Kompanija se nada da će električna vozila pomoći oživljavanju prodaje kola,
koja je usporena zbog globalne recesije.
Generalni menadžer fabrike u Mizušimi Eidji Kato izjavio je da je početak
proizvodnje električnog vozila "istorijski dan" i naveo da je na
izradi novog vozila angažovano 150 radnika.
"I MiEV" je opremljen litijum-jonskim baterijama koje se mogu puniti
direktnim uključivanjem na gradsku elektro-mrežu. Njegova brzina je 130
kilometara na sat i može da predje 160 kilometara sa jednim punjenjem baterije.
Sa punjačem velike brzine, baterije se mogu napuniti za samo sat i po, a
na mreži od 200 volti potrebno je oko sedam časova.
"Micubiši" očekuje da će novi automobil moći da privučce kupce,
sa cenom od tri miliona jena u Japanu, uz pomoć vladinih subvencija za nabavku
kola niske emisije štetnih gasova,. Ali, bez vladine podrške, cena će se
kretati oko četiri miliona jena (jedan dolar = 96,5 jena), kazao je predstavnik
kompanije.
Visoka cena je formirana uglavnom zbog skupih litijum-jonskih baterija, koje su
skuplje, ali mnogo kompaktnije, lakše i snažnije od nikl-metalnih hibridnih
baterija koje se najviše koriste u hibridnim vozilima.
Kompanija "Fudži hevi" planira da u junu ponudi svoj električni
automobil "subaru stela", a "Nisan" vlastito električno
vozilo u Japanu i SAD u fiskalnoj 2010. godini.
Autor : Tanjug.rs
Foto : Mitsubishi