
Uprava prezaduženog "Dženeral motorsa" (GM), do pre dve godine najvećeg proizvodjača automobila na svetu, pregovara sa predstavnicima federalne i vladama tri američke države o tome gde će podići fabriku za izradu manjih automobila, u okviru reorganizacije koja bi trebalo da je izvuče iz krize.
GM, koji je 1. juna zatražio sudsku zaštitu od poverilaca, predočio je
Stečajnom sudu listu od 14 fabrika koje će morati da zatvori u narednim
mesecima, u okviru procesa restrukturisanja kompanije i kresanja troškova na
svim nivoima. Radi se o pogonima u kojima su izradjivani automobili velike
potrošnje goriva, za kojima je od prošle godine drastično opala potražnja u SAD
i na drugim tržištima u svetu.
GM se sporo prilagodio zahtevima potrošača, koji su se
preorijentisali na kupovinu štedljivih i ekoloških vozila, što je, uz opšte
privredno usporavanje, bio osnovni razlog finansijskog kolapsa gigantske
auto-kuće.
Očekuje se da će GM za nekoliko sedmica
odlučiti gde će podići novi pogon. Tri moguće lokacije su u državama Mičigen,
Tenesi i Viskonsin.
Uprava GM je objavila da će u tom pogonu
proizvoditi 160.000 automobila godišnje.
Izvor blizak kompaniji tvrdi da će GM proizvoditi
automobil koji će se na tržištu takmičiti sa novim manjim kompaktnim
"Fordovim" vozilom "fijesta" i koji će ispunjavati sve
ekološke i standarde o potrošnji goriva.
Oko 67 odsto automobila i kamiona GM-a koji se prodaju na
tržištu SAD, izradjuje se u zemlji i očekuje se da nova fabrika poveća taj nivo
na iznad 70 procenata do 2013. godine.
Generalni direktor GM Fric Henderson izjavio je da će proizvodnja
novog modela omogućiti da kompanija što pre izadje iz krize.
GM je u četvrtak saopštio i da je obustavio proizvodnju hibridnog
vozila "ševrolet malibu" zbog loše prodaje, jer namerava da ubrza
program izrade hibridnog sistema sledeće generacije, koji bi trebalo da se
nadje na tržištu 2010. godine.
Autor : Tanjug.rs