home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Uprava prezaduženog "Dženeral motorsa" (GM), do pre dve godine najvećeg proizvodjača automobila na svetu, pregovara sa predstavnicima federalne i vladama tri američke države o tome gde će podići fabriku za izradu manjih automobila, u okviru reorganizacije koja bi trebalo da je izvuče iz krize.

GM, koji je 1. juna zatražio sudsku zaštitu od poverilaca, predočio je Stečajnom sudu listu od 14 fabrika koje će morati da zatvori u narednim mesecima, u okviru procesa restrukturisanja kompanije i kresanja troškova na svim nivoima. Radi se o pogonima u kojima su izradjivani automobili velike potrošnje goriva, za kojima je od prošle godine drastično opala potražnja u SAD i na drugim tržištima u svetu.
    GM se sporo prilagodio zahtevima potrošača, koji su se preorijentisali na kupovinu štedljivih i ekoloških vozila, što je, uz opšte privredno usporavanje, bio osnovni razlog finansijskog kolapsa gigantske auto-kuće.
          Očekuje se da će GM za nekoliko sedmica odlučiti gde će podići novi pogon. Tri moguće lokacije su u državama Mičigen, Tenesi i Viskonsin.
        Uprava GM je objavila da će u tom pogonu proizvoditi 160.000  automobila godišnje.
       Izvor blizak kompaniji tvrdi da će GM proizvoditi automobil koji će se na tržištu takmičiti sa novim manjim kompaktnim "Fordovim" vozilom "fijesta" i koji će ispunjavati sve ekološke i standarde o potrošnji goriva.
     Oko 67 odsto automobila i kamiona GM-a koji se prodaju na tržištu SAD, izradjuje se u zemlji i očekuje se da nova fabrika poveća taj nivo na iznad 70 procenata do 2013. godine.
    Generalni direktor GM Fric Henderson izjavio je da će proizvodnja novog modela omogućiti da kompanija što pre izadje iz krize.
    GM je u četvrtak saopštio i da je obustavio proizvodnju hibridnog vozila "ševrolet malibu" zbog loše prodaje, jer namerava da ubrza program izrade hibridnog sistema sledeće generacije, koji bi trebalo da se nadje na tržištu 2010. godine.

Autor : Tanjug.rs



čitanja : 838



Komentari