
Iz BMW-a stiže najava nove i snažnije verzije 3,0 litarskog twin-turbo dizel šestocilindričnog agregata, koji će razvijati 306KS pri 4400 o/min. i 600 Nm obrtnog momenta pri samo 1500 o/min.
Bez obzira na veću snagu u odnosu na aktuelni 3.0 dizelaš sa 286KS i 580 Nm, BMW najavljuje da će novi TwinPower Turbo diesel motor imati za 4% manju potrošnju goriva i emisiju CO2 i da će se još tokom ove godine premijerno pojaviti u modelu 735d. Kasnije naravno slede i drugi modeli bavarske fabrike.
Baš me interesuje da li se snaga slučajno dobija ili se šteluje pa je ovde ista kao kod trolitarsko benzinca?
Sta znaci "steluje". Snaga (skoro) svakog motora dobijena je istrazivanjem odnosa potrosnje, dugovecnosti, cene proizvodnje, itd.I naravno da nijedan motor nije napravljen na granicama svog maksimuma...
A ako mislite da li je cifra 306 KS bas ta koju su sefovi u BMW-u trazili - jeste. Kada su u pitanju Mercedes, Audi i BMW nijedna brojka nije slucajna. Od broja zrnaca na kvadratnom centimetru u metalik boji, broja stepeni za podesavanje ventilatora do sile koja je potrebna da se ulozi da bi se zatvorio drzac za case. nista nije slucajno niti "tako je ispalo".