home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Japanska "Tojota", najveći proizvođač automobila na svetu, biće suočena sa "još dve teške godine", izjavio je danas novi predsednik "Tojote" Akio Tojoda, koji je preuzeo vladavinu nad gigantskim proizvođačem kola ove sedmice, prenela je agencija "Blumberg."

Tojoda, unuk osnivača firme, je na prvoj konferenciji za štampu posle preuzimanja mesta predsednika kompanije naglasio da se "Tojota" nalazi "u sred oluje" i da će ponovo početi da posluje sa profitom "što je moguće pre".
Imenovanje Tojode (53) označilo je povratak loze osnivača familije na krmu kompanije prvi put u poslednjih 14 godina.
Bivši šefovi "Tojote" pozvali su Tojodu da im pomogne da ponovo vrate firmu na zdrave noge, nakon što je autokompanija zabeležila nezapamćen gubitak od 436,9 milijardi jena (4,5 milijardi dolara) u godini koja je završena u martu, prvi put u sedam decenija postojanja.
Kompanija očekuje da će i ove fiskalne godine imati manjak od 550 milijardi jena, ili oko 5,7 milijardi dolara.
Prodaja "Tojotinih" vozila u SAD, njenom glavnom tržištu, pala je 39 odsto na oko 639.000 komada u pet meseci 2009, u poređenju sa istim periodom prethodne godine.
Udeo "Tojote" na američkom tržištu minulog meseca bio je 16,5 odsto, u odnosu na 18,4 procenata, koliko je iznosio lane istog meseca, prema podacima "Autodata." Tojoda je upozorio da "Tojota" počinje "od dna" kako bi se ponovo vratila na put profitabilnosti, nudeći proizvode koji će ispunjavati zahteve lokalnih tržišta. Kako bi pokazao da preuzima odgovornost za velike gubitke Tojoda je najavio da će od jula smanjiti svoju mesečnu platu za 30 procenata.
Tojoda smatra da njegova kompanija mora da se fokusira na proizvodnju kola posebno za svaki region, umesto što nudi čitavu lepezu modela za svako od tržište, bez obzira na njihove specifičnosti.
Većina "Tojotinih" fabrika u svetu radi sa manjim kapacitetom zbog toga što recesija ugrožava prodaju kola, zbog čega su već bankrotirala dva najveća američka proizavođača "Krajsler" i "Dženeral motors" (GM).
Suočena sa drugom uzastopnom godinom rekordnih gubitaka "Tojota" namerava da smanji troškove kako bi postala profitabilna i sa korišćenjem svega 70 odsto kapaciteta.
Tojoda je naglasio da će napori "Tojote" u Evropi biti usmereni na izradu hibridnih automobila. Tako je model "Prijus", lansiran prošlog meseca, u Japanu već dobio više od 180.000 porudžbina.
Za razliku od bankrotiralih američkih rivala "Krajslera" i GM-a, "Tojota" planira da se izvuče iz krize bez zatvaranja ijedne fabrike, i sa ukidanjem što manje radnih mesta do eventualnog povećanja potražnje za automobilima i oporavka svetske privrede.

Autor : Tanjug.rs

Foto : Toyota 



čitanja : 774



Komentari