home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Kineski holding - „Pekinška automobilska industrija” dala je ponudu za preuzimanje nemačkog „Opela”, saopštio je američki „Dženeral motors” (GM), koji već duže vreme pokušava da zbog krize u kojoj se našao proda svoj kontrolni paket akcija u „Opelu”.

Time se, kako ističu analitičari, GM-u otvara još novih mogućnosti da njegovi razgovori o prodaji „Opela” kanadskoj firmi „Magna Internešenel”, propadnu.

Taj kineski proizvođač automobila dao je, naime, neobavezujuću ponudu pošto je proučio poziciju firme, izjavio je za agenciju Blumberg u telefonskom razgovoru portparol GM-a u Zirihu Kris Pres, koji nije želeo ništa detaljnije da kaže.

On je dodao samo to da GM trenutno procenjuje ponudu kineske kompanije, pri čemu, u međuvremenu, nastavlja razgovore sa „Magnom”.

Prema neimenovanim izvorima bliskim tim pregovorima, došlo je do određenih komplikacija i nesaglasnosti u razgovorima u vezi sa tim da li će „Magna” imati pravo da koristi tehnologije i dizajn američke automobilske industrije GM.

U nastojanju da ubrza prodaju u korist „Magne”, Britanija, gde GM proizvodi automobile pod markom „Vokshal”, je saopštila da je spremna da tu akviziciju podrži i finansijski. Britanska vlada, naime, želi da pomogne tu prodaju direktnim kreditima, kao i kreditnim garancijama, objavio je Blumberg.

Krajem juna je britanski „Fajnenšel tajms” (FT) objavio da je posrnuli američki auto-gigant „Dženeral motors”, navodno, blizu dogovora s međunarodnim fondom „RHJ internešenel”, čije je sedište u Belgiji, o prodaji dela akcija „Opela”, jedne od evropskh filijala GM-a.

FT je čak tvrdio da će „memorandum o razumevanju” biti potpisan za nekoliko dana, pošto je, navodno, RHJ unapredio raniju ponudu tako da je GM to „ozbiljno uzeo u razmatranje”.

Londonski privredni dnevnik je objavio da je najnovija ponuda RHJ „uzela mnogo više u obzir političku osetljivost mogućeg gubitka radnih mesta u Nemačkoj” koja je obezbedila 2,1 milijardi dolara za preživljavanje „Opela” dok se GM nalazi u stečajnom postupku.

Prošlog meseca Nemačka je postigla načelan dogovor s kanadskim proizvođačem auto-delova „Magna interenešenel” o planu preuzimanja „Opela”.

Vlada u Berlinu je u maju obelodanila plan izlaska iz krize prema kome bi 55 procenata „Opela” trebalo da se proda „Magni, ali se od tada ništa nije moglo čuti o tome gde su pregovori zapeli.

Formalne ponude za kupovinu „Opela” podnele su tri kompanije, italijanski „Fijat”, koji je bio zainteresovan i za kupovinu britanske robne marke „Voksal”, koja takođe posluje u okviru GM, zatim, kanadska kompanija „Magna”, uz podršku ruskog GAZ-a, kao i briselska holding grupacija RHJ, čiji je glavni akcionar osnivač američkog investicionog fonda „Riplvud.” Konačnu odluku o sudbini „Opela” već je trebalo da donesu GM, kao i vlade SAD i Nemačke, koje delom učestvuju u finansiranju te dve autokompanije.

Analitičari su verovali da je „Fijat” bio najozbiljniji kupac „Opela”, pošto je italijanska kompanija želela da udruži evropske filijale GM-a, kao i latino-američke i južno-afričke operacije sa „Krajslerom”, čime bi se formirala druga najveća auto-kompanija na svetu, pored japanske „Tojote.„ O potrebi ukrupnjavanja auto-industrije cesto je govorio i sam generalni direktor „Fijata”, ali, prema upozorenjima sindikata, italijanski auto-gigant planira da zatvori šest pogona u Evropi i Južnoj Americi i da otpusti 10.000 radnika.

Ukoliko pregovori propadnu, radnici „Opela” pripremili su svoj plan izlaska iz krize kompanije koja predstavlja simbol nemačke autoindustrije još iz 19 veka i koja direktno zapošljava 25.000 radnika. Ponuđači koji su dali formalne prijave trebalo bi da izađu sa predlogom od 640 miliona evra, procenjivao je FT pre otvaranja ponuda, ističući da će GM prednost dati ponuđaču koji predloži ulaganje svežeg novca.

Autor : Tanjug.rs

Foto : Opel 



čitanja : 806



Komentari