home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Izvor : Novosti.rs

Stručnjaci italijanskog „Fijata“ dostavili su nadležnima u Srbiji prve projekte, koji ukazuju da će sa ovom italijanskom fabrikom u centar Šumadije stići i 15 velikih pratećih preduzeća iz ove zemlje - saznaju „Novosti“ iz pouzdanih izvora.

Tim „Fijatovih“ stručnjaka, predvođen Dijegom Velinijem, glavnim projektantom italijanske kompanije, prvi put ne koristi kolektivni godišnji odmor, i to zbog posla u „Zastavi“.
Projekat je stigao kako bi do septembra krenuli radovi na najbitnijim poslovima u Šumadiji, poput uređenja generalnog urbanističkog plana za industrijsku zonu u Korman polju, uređenje Gromovića ulaza u fabriku i rada na autoputu Kragujevac - Batočina.
U projektu, koji je preteča kompletnog biznis plana „Fijata“ za posao u Srbiji, ucrtani su pogoni 15 fabrika italijanske prateće industrije, koji će se graditi u

ovoj industrijskoj zoni. Taj posao „nosi“ oko 240 miliona evra. Pored toga, stigao je i precizan plan za proizvodnju „punta“, koji predviđa proizvodnju i do 50.000 godišnje ovog modela u Kragujevcu, dok će biznis plan o proizvodnji novog modela, najverovatnije A klase (240.000 godišnje), i dinamika isplate 200 miliona evra osnivačkog uloga do kraja godine, biti poznati krajem septembra.
Predviđeno je da taj plan nadležnima u Srbiji krajem sledećeg meseca dostavi lično Alfredo Altavila, drugi čovek „Fijata“.
Kako nezvanično saznajemo, „Fijatovi“ stručnjaci su do detalja razradili dve verzije konačnog biznis plana za posao u našoj zemlji. Jedan predviđa proizvodnju automobila B modela u 140.000 primeraka godišnje i on bi krenuo sa realizacijom posle zimskog odmora 2011. godine, a drugi predviđa proizvodnju 240.000 automobila godišnje, čija bi proizvodnja krenula krajem sledeće godine.
Pripreme „Zastave“ za ove poslove u toku ove i početkom naredne godine skoro su identične, ali će „Fijat“ prelomiti najverovatnije krajem sledećeg meseca.
„Novosti“ saznaju da će italijanski stručnjaci poslovodstvu „Fijata“ predložiti da se u Kragujevcu prvo proizvodi „topolino“, mali gradski automobil čiji bi broj bio 240.000 godišnje, a da potom krene proizvodnja i B modela, što je i bio plan pre svetske ekonomske krize.

Plan i odmori

Dostavljanje predloga projekta u vreme godišnjih odmora u „Fijatu“ najbolje govori o značaju koji Italijani posvećuju poslu u Srbiji - kaže pouzdan izvor „Novosti“. - Ni članovi pregovaračkog tima iz Srbije u avgustu neće moći da koriste godišnji odmor.

Proizvodnja

4.000 „punta“ mesečno proizvodiće se u pogonima „Zastave“ od septembra, što je bila ukupna proizvodnja tokom cele 2008. godine.

Autor : M. Đošović



čitanja : 1667



Komentari

"Tim „Fijatovih“ stručnjaka, predvođen Dijegom Velinijem, glavnim projektantom italijanske kompanije, prvi put ne koristi kolektivni godišnji odmor..."

WoW!! Ma skoknuce on do Guche na rakijicu i kupus, cisto preventivno da ne zakaci svinjski grip!

"Projekat je stigao kako bi do septembra krenuli radovi na najbitnijim poslovima u Šumadiji, poput uređenja generalnog urbanističkog plana za industrijsku zonu u Korman polju, uređenje Gromovića ulaza u fabriku i rada na autoputu Kragujevac - Batočina."

E! A da oni prvo plate svoj deo kolaca u ovoj milionskoj zajebanciji, kako mi poreski obveznici ne bi morali placati kragujevackom vodovodu dugove za njihovu lakirnicu!!

Mislim broooooka! Koje zagadjivanje javnog mnjenja! Ali logicno, NOVOSTI su jedini medij koji je ostao na strani znate vec koga! Tako da juce pisu o obnavljanju sbvencionisanih stambenih kredita (ja pitam ODAKLEEEE CETE IH SUBVENCIONISATI), a danas piche o gosn' projektantu koji ne ide na odmor da bi projektovao po sljivicima o NASEM trosku!!

Autor Nedjo 07 Avg 2009, 02:21

koliko bezobrazluka sabajle

Autor pera 07 Avg 2009, 09:10

Mislim da je naš glavni problem to što se nama žuri. Praviti potpuno nov pogon za proizvodnju automobila nije nešto što se radi za 5 dana (kako mi obično radimo tako važne stvari) pa ne treba unapred komentarisati i potsmevati se fiatovom projektu ovde. Pogotovo je glupo očekivati da će fiat doći i prvo platiti 10 godina star račun za vodu. Verovatno su svi stari dugovi zastave i dalje dugovi države, bilo bi potpuno kretenski da ih je preuzeo fiat.

A i komentari da eto mi i dalje ulaemo a oni ništa, nisu baš na mestu, jer mi ulažemo u našu infrastrukturu, u kragujevački put i prugu, koje, da smo pametni, bi odavno postojale, i koje baš i nemaju veze sa fiatom, nego su samo preduslov da se Kragujevac razvija, pa tako ispada da se stalno ljutimo sami na sebe što trošimo novac na sebe, a očekujemo da nam gs neko drugi pokloni ili uloži u nas.

Sve to je bolje nego da beskonačno dajemo keš za plate radnika fabrike automobila koja proizvodi par hiljada nazoviautomobila godišnje. Ili ako fiatova proizvodnja ovde nema smisla, dobro bi bilo da se svi već jednom raziđu kućama i svi se zajedno spustimo na zemlju i pređemo na aktivnosti koje imaju ekonomskog smisla... Fabrika automobila ne treba da bude socijalna ustanova.

Autor zoki 07 Avg 2009, 13:39

Ako bude Topolino kao na ovoj slici, bice to jako fin autic, cak i za nase trziste. Jos sa cenom ne visom od trenutne za Punto - i pun pogodak.

Autor dzigi 07 Avg 2009, 14:02

Mislim da je Zokijev komentar sasvim na mestu,osim jednog detalja...ja smatram da novi kupac treba/mora da preuzme sve dugove firme koju kupuje,pa tako i dug prema Vodovodu...Ovde je situacija ili/ili : Zastava(FiatSrbija) ce postati respektabilan proizvodjac automobila ili svi na biro i prekvalifikaciju...treceg nema!

Autor SaleKostolac 07 Avg 2009, 17:49

@Zoki

Nisi u pravu, ovde je glavni problem sto je sve ovo bacanje prasien u oci Srpskoj javnosti i pogotovo citaocima Novosti, zarad jeftinih politickih poena!
Pa sam stil pisanja doticnog clanka je propagandisticki i takav da je najrazumljiviji citalackoj grupi Novosti (uglavnom srednje-siromasnoj klasi pred ili u penziji), koja uzima zdravo za gotovo ono sto se tamo napise!

Sto se tice racuna za vodu, a samim tim i svih ostalih dugovanja, novi vlasnik BILO KOG preduzeca je DUZAN da ih preuzme! E, sad problem je sto je "Fiat Srbija" u vlasnistu kako FIAT-a, tako i GRADJANA Srbije koji placaju porez... a u slucaju dugova, samo je jedna polovina vlasnistva iz svog dzepa placala dugove - a svi znamo koja!

Ti Zoki uz duzno postovanje nemas predstavu kako ekonomija funkcionise i koje pare iz budzeta se za sta trose!

Probaj da shvatis osnovne stvari:
1. Italijani su se obavezali da ce da plate svoj deo kolaca i nisu ga platili
2. Ova drzava, odnosno njeni poreski obveznici i dalje finasiraju Zastavu aka "Fiat Serbia"
3. Domaca auto industrija ne bi trebala da bude vise domaca (po vlasnickom udelu) ali jeste i dalje se koristi u kreiranje dnevno politickih farsi!

Za mene, licno je i dalje najjaci paradox to sto je drzava pre tri godine platila Fiatu Licencu da na auto koji ce uvoziti bez carine bude stavljen amblem Zastave i slova "Licensed by Fiat", a onda je isti taj auto nastavio da se uvozi u delovima i samo su mu zamenjeni amblemi i natpisi na petim vratima, a one pare za licencu su otisle pod parolom "poj'o vuk magare"... i nikom nista!

I onda na svo to licemerje ponovo se prica jedna te ista prica o po ko zna kojem dolasku velikih italijanskih auto magova, koji zrtvuju godisnji odmor... a evo sta je istina:

"Povodom najava da će se u Zastavi pored "punta" montirati i "topolino", Radojević je rekao "da nema informaciju o tome". "

https://autoblog.rs/blog/auto/vesti/2009/08/07/dve-nedelje-bez-montaze-punta-u-kragujevcu

Ja bih prvi voleo da se u Kragujevcu sklapaju novi modeli, ali govoriti o tome kao da je to izvesna stvar koja samo sto se nije desila jer toboze neki baja iz Fiata dolazi u Kragujevac je samo bljutavi politcki marketing i to je jedina potenta clanka u Novostima, i mog posta!

Autor Nedjo 07 Avg 2009, 19:30

Izvini, ”novosti” ne čitam pa i ne znam čemu te novine služe i šta u njima piše.

Možda ja nemam pojma o ekonomiji i proizvodnji automobila ali ideja da će neko ovde doći i kupiti nečije dugove prema vodovodu je isuviše glupava i naivna.

Proanaliziraj malo kupovinu Cryslera i videćeš da fiat nije kupio nikakav dug prema bilo kome. Obavezan je da državi vrati njihovu pozajmicu pre nego što uzme bilo kakav profit, a sve dotadašnje dugove chryslera je regulisala država kroz stečajni postupak.

Striktno pravno gledano fiat još uvek uopšte nije kupio zastavu nego ju je samo iznajmio da za njega proizvede 15000 fiata punto. Od para koje su dobili za uslugu proizvodnje 15000 automobila u zastavi su mogli da plate vodu, da su hteli...

Kad smo već kod licence, nisu oni nas terali da je kupimo nego smo mi jurili njih da je kupimo, da bi uopšte imali šta da proizvodimo jer je svima bilo jasno da se jugići i kečevi sve sporije i slabije prodaju a da nemamo para da konstruišemo novi automobil. Korisno bi bilo i da nađeš članke od pre 4 godine da vidiš koliko je zastava bila dužna fiatu u tom trenutku i šta smo sve radili da bi nam otpisali kamatu na taj dug, da bi smo mogli da ga otplatimo i time uopšte dođemo u poziciju da od njih kupimo licencu za zastavu 10. Jako je mali izbor onoga za šta smo licencu mogli da kupimo jel zastavina oprema sigurno nije pogodna za proizvodnju mazde, mercedesa ili toyote.

U mnogo smo mi velikim govnima bili, i još uvek jesmo, da bi smo tako olako vikali da su svi oko nas budale i da nemaju pojma.

I nemoj da imaš iluziju da fiat ovde dolazi da bi nam pomogao, ili pomogao neke političare, oni dolaze da bi zaradili novac, i ako digitron pokaže da je nemoguće zaraditi novac, ili ako mi budemo postavljali nerealne uslove, oni naravno neće doći nego će zatvoriti konstrukciju na nekom drugom mestu, a mi ćemo ostati tu gde smo i pitati se šta sa celim svetom nije u redu, a mi smo tako fini i lepi...

Autor zoki 08 Avg 2009, 13:25

@ zoki,

zanimljivo je da zapravo obojica pisemo o istoj stvari, pa 'ajd onda da rezimiram i slozim se sa tobom, barem po nekim pitanjima:

-da Fiata zabole za nase interne politicko-marketinske price, njih zanima samo da prave pare, a da jos uvek nisu sigurni da ce ih praviti u Kragujevcu govori cinjenica da jos nista nisu ulozili tamo!

-Sve oko Zastave je muljaza! Dovoljno je da imas na umu da licencu nije kupila ona Zastava koja je proizvodila automobile, vec je to ucinilo novoformirano preduzece Zastava Automobili. Ako pri tome uzmes u obzir da je Na celu te firme bio direktnor one "originalne", koji je povrh svega otvorio LifeQCar dilersku kucu kao privatno preduzece koje je prvo moglo i prodavalo Z10, onda ti je jasno da je rec o gomili muljanja... to je samo vrh ledenog brega, a pricati da opcija nije bilo, znaci ne poznavati stanje stvari... opcija je itekako bilo, ali te opcije nisu htele da cuju za cuvenu srpsku "A GDE SAM TU JA"!!!

-Striktno pravno gldeano, ti ocigledno nisi obavesten da je kreirano preduzece "Fiat Srbija" i da pravno gledano to preduzece obavlja sklapanje Punta, da to preduzece bira dilersku mrezu, da to preduzece MORA da snosi troskove sklapanja i infrastrukture! To preduzece je nastalo spajanjem imovine DRZAVNOG preduzeca Crvena Zastava, drzavnih olaksica i Fiatovog KAPITALA! Jedini problem je sto Fiat jos uvek nije uneo kapital!!!

-Zoki ne poznajes ekonomiju, narocito ne Americku! Tamo kod njih ima nesto sto se zove "Chapter 11" i kada neko preduzece proglasi bankrot ono koristi CH11 da se zastiti od potrazivaca i taj "ugovor" definise kako se nakon restrukturiranja servisiraju potrazivaci! Ali u svakom slucaju to nije isto kao sa Zastavom!!!

DRZAVA je dugovala za vodu jer je DRZAVNO preduzece bilo zaduzeno... ako je drzava u "Fiat Srbija" unela samo imovinu i potrazivanja, a ne dugove, onda si u pravu i nova kompanija ne mora daplati dug za vodu, ALI drzava MORA da ga plati, a u konkretnomslucaju on se placa iz budzeta u koji idu pare iz TVOG i MOG dzepa!

I pri tome, iz TVOG i MOG dzepa se placa ona subvenicja od 1000 evra za kupovinu Punta, ne IZ MARZE koju ima Delta ili AK Vozdovac, ili neka od banaka preko kojih se kreditira kupovina, ili nekih od reciklaznih centara u kojima se mrve stara kola!!

Poenta citavog clanka u novostima i ovde na sajtu jeste da se i u ovim katastrofalnim vremenima ljudi i dalje potkradaju i lazu kao u najgorim danima Slobizma!!!

Autor Nedjo 08 Avg 2009, 16:40

Nedjo,

ja se u većini stvari slažem sa tobom, a dodaću i da sam živeo u Americi nekoliko godina kao i da mi je vrlo blizak rod radio u zastavi 40 godina pa imam dosta dobar uvid u to kako stvari funkcionišu. Mogao bih danima da pišem ovde raznorazne pikanterije na račun zastavine poslovne filozofije, kad bi ikoga zanimala tako jadna tema. Znam čak i razliku između chaper 7 i chapter 11 bankrotstva, ali to nije bitno...

Naravno da srpske i američke poslovne procedure nisu iste, ali princip je isti, tj. kupac će tražiti uvek da prodavac namiri sve svoje obaveze pre transakcije ili će umanjiti vrednost onoga što prodavac prodaje za onoliko koliko će još morati da plati da bi izmirio sve dotadašnje prodavčeve obaveze. Zbog tog principa se na zapadu često kompanije i fabrike i prodaju za $1, jer ko zna koliki im je neplaćeni račun za vodu.

Meni samo ovde smeta što mi svojim preuranjenim kritikama ne dajemo šansu celoj stvari da se desi svojim prirodnim tokom i da sazri do faze da je treba hvaliti ili s pravom kritikovati.

Priča o novom malom fiatu iz A segmenta je stara jedno 4 godine i datira iz faze kada je fiat uveliko vikao da ga zastava ne zanima. Ali zbog dobrog iskustva sa fabrikom u Poljskoj i Pandom su odlučili da ipak iskoriste našu jeftinu radnu snagu i pokušaju da naprave finansisku konstrukciju sa nama.

Kladio bih se da bi oni u ovoj krizi vrlo rado odavde izašli i da su jedino još tu jer osećaju odgovornost što su nas naterali da demontiramo linije za jugiće i floride. To je bio baš glup potez s njihove strane, time su zakopali i nas a i sebe ovde. Da su vremena dobra fiatov novac uopšte ne bi bio sporan i nebi kasnio. Ovako oni otežu da bi videli šta će se na tržištu dešavati (evropskom, ne našem) i dali je uopšte pametno usankati pare na proizvodnju jeftinog malog auta. Kupuju vreme, a ni keš im ne pretiče. A i posao sa Cryslerom ima bar dve tri nule više potencijala pa je i logično da je sva pažnja na tome.

Ali, koja je naša alternativa? Pa mi smo i zadnjih 15 godina plaćali te radnike iz tvog i mog džepa, pa zato i kažem, kad smo sve to pregurali preko glave, besmisleno je da sad, kad smo prešli 90% tog puta, odustanemo i time obesmislimo ceo napor koji smo tih 15 godina imali. Onda je stvarno trebalo da ih sve pošaljemo kući 1993. a fabriku da prodamo u staro gvožđe... kao i najveći ostali deo srpske industrije...

Ja lično mislim da je trenutak da budemo maksimalno strpljivi i da svedemo svoju kenjažu na minimum, bar da sam ja zastava ili država Srbija bih to uradio, ali možda grešim...

Autor zoki 09 Avg 2009, 01:41

Ja se slazem s tobom Zoki da je sada tako kako je i da nema vajde od isterivanja pravde na konto grbace tih radnika dole koji su ostali na poslu... sto bi moj deda rek'o "nek ide kako ide, kad do sada nismo bili pametni"... ali...

dokle vise sa najavama i obecanjima! Pa prvi sam za to da se svi koji treba da rade i da od te Zasave naprave nesto ostave na miru i da rade, ma kako, ali sam prvi protiv toga da se UPORNO I IZNOVA I IZNOVA ponavlja jedna te ista prica o obecanjima!

Mozda me to toliko nervira jer pokusavam da potisnem crv sumnje da ce se to sve na kraju izjaloviti, pa mi ta silna papagajska obecanja i najave koje se (mozda slucajno) desavaju samo onda kada je nekome tamo u vladi (a svi znamo kome) potrebna doza pridavanja samo-znacaja i politickih poena!

Mislim... come one, baja iz Fiata nece imati godisnji vec ce to vreme da pajsa po krugu fabrike u kragujevcu, bas onda kada su SVI radnici poslati na kolektivni.... a eto cisto usput cenjeni novinar nam je napomenuo kako ni citavo ministarstvo doticnog gosn/ ministra nece ici na godisnji... alo bre koga to na kraju interesuje, neka idu ili ne idu,ali neka vise ZAVRSAVAJU POSAO, a ne samo da ga pominju kada zagusti!

Autor Nedjo 09 Avg 2009, 02:35