
Izvor : Novosti.rs
U "Zastavinoj" fabrici automobila, u ponedeljak se, posle dvonedeljnog kolektivnog odmora, pokreću trake za proizvodnju "punta", a zahvaljujući remontu i opremanju proizvodnih linija tokom pauze, sa linija će narednih dana silaziti rekordnih 140 automobila dnevno.
U fabrici je, do odmora, bila ustaljena proizvodnja od 120 vozila dnevno (2.200
mesečno) - u dve smene, dok je nekoliko dana uigravana probna proizvodnja
između 130 i 140 vozila. Sada je izvesno da će se u septembru proizvoditi oko
3.000 vozila, a do kraja tog meseca predviđeno je da se trake osposobe za
proizvodnju 200 vozila dnevno. To bi predstavljalo rekordnu kontinuiranu
proizvodnju u poslednjih 15 godina.
Prema rečima Zorana Radojevića, generalnog direktora Grupe "Zastava
vozila", obim proizvodnje će se u narednom periodu značajno povećati, ali
do kraja septembra neće dostići 4.000 vozila mesečno.
- Tokom odmora obavljen je generalni remont proizvodne opreme, koji je
podrazumevao i otklanjanje takozvanog "uskog grla" u procesu bojenja
i lakiranja vozila u "Lakirnici" - kaže Radojević. - To je bio jedan
od najvećih problema u "Zastavi". Fabrika sada, kako je i dogovoreno
sa partnerima iz Italije, spremno dočekuje nastavak proizvodnje.
U "Zastavi" je od marta do kolektivnog odmora proizvedeno oko 7.000
"puntića". Bez obzira na dvonedeljnu pauzu, u avgustu će sa traka
sići oko 900 vozila. Već je krenula proizvodnja ovog modela na dizel pogon, a u
septembru bi trebalo da krene i proizvodnja automobila na gas.
Nema odmora
Stručnjaci iz Italije, predovođeni Dijegom Velinijem, glavnim projektantom "Fijat grupe", prvi put u novijoj istoriji ove kompanije ne koriste godišnji odmor - zbog obaveza u Srbiji. Oni su u prvoj nedelji avgusta dostavili sve projekte za izgradnju 15 fabrika iz prateće industrije u Korman polju nadomak Kragujevca i sada sa našim stručnjacima ugovaraju "sitne" detalje oko tog posla.
Autor : M. Đošović