
Izvor : Novosti.rs
Najava saobraćajne policije da će od sledeće godine automobili stariji od 15 godina dvaput godišnje ići na tehnički pregled zabrinula je većinu srpskih vozača. Iako nema zvaničnih podataka, procenjuje se da je prosečna starost vozila na srpskim drumovima čak 18 godina. To znači da novi pravilnik "kači" bar polovinu četvorotočaša, od 1,6 miliona automobila.
Najveće negodovanje izazvao je propis - predviđen novim Zakonom o saobraćaju -
prema kojem će vozači morati da plaćaju oba tehnička pregleda, a cenu će
određivati Vlada Srbije. I, dok sada pregled košta od 600 do 2.000 dinara, u
javnosti se uveliko pominje moguće poskupljenje na 4.000 do čak 8.000 dinara.
Damir Okanović, direktor Srpskog komiteta za bezbednost saobraćaja, smatra da, iako
sa stanovišta sigurnosti na drumovima nova mera nije loša, ona predstavlja
snažan udar na vlasnike starih vozila, među kojima većina ima plići džep.
- Država će morati da pronađe način da zaštiti vlasnike starih automobila koji
su "tankog" imovnog stanja - napominje Okanović. - To se može učiniti
ograničavanjem cene tehničkog pregleda ili smanjenjem dažbina za registraciju vozila.
Međutim, u Komitetu za bezbednost saobraćaja napominju da je starost vozila
najređi faktor koji utiče na izazivanje saobraćajnih nesreća. U najvećem broju
slučajeva, udesima, uglavnom, "kumuje" vozač koji ne poštuje
saobraćajne propise, ili loše stanje puteva.
Osim što predviđa dvostruku proveru ispravnosti starijih vozila, novi pravilnik
o tehničkom pregledu donosi i strože kriterijume za izduvne gasove, gume i
ispravnost kočnica, trapa i pneumatika. Svi tehnički pregledi, uz to, obavljaće
se pod video-nadzorom.
Pravilnik propisuje da će na tehnički pregled dva puta godišnje morati da idu i
sva motorna i priključna vozila kojima se obavlja javni prevoz, autobusi,
vozila za prevoz otrovnih materija, vozila auto-škola koja se koriste za obuku
kandidata, vozila pod pratnjom i s pravom prvenstva prolaza, motorna i
priključna vozila čija masa prelazi tri i po tone i vozila za iznajmljivanje.
Iako još nije poznato kako će ova mera biti primenjena u praksi, kalkuliše se
da će učiniti da gotovo 50.000 vozila bude isključeno iz saobraćaja.
Milijarde prihoda
Čak i kada bi cene tehničkih pregleda ostale iste, što je
malo verovatno, svaki vlasnik automobila "zrelog za penziju" godišnje
bi morao da izdvoji oko 3.000 dinara za "proveru" svog vozila. A,
samo bi ova armija od 750.000 ljudi iz ove "klase" tokom godine
trebalo da plati 2,25 milijardi dinara!
"Oldtajmeri"
Nove mere o tehničkom pregledu starijih vozila biće veliki udarac i za
ljubitelje "oldtajmera".
- U udesima uglavnom učestvuju nova vozila koja ispunjavaju sve bezbednosne
standarde - ukazuje Dejan Kovačić iz Udruženja "Buba Beograd", koje
okuplja vlasnike "folksvagena". - Osim registracije od 11.000 dinara
i skupih delova, ljubitelji starih vozila vrlo teško će podneti i ovaj namet.
Broj vozila
2.200.000 registrovanih vozila u Srbiji bilo je na kraju 2008, od čega 1,5
miliona
putničkih. 8.727 autobusa ima u našoj zemlji, a registrovanih 18.854 kombija.
Mi se nebi zvali Srbija ako nebi isli iz jedna krajnosti na drugu. Pored svih tegoba sto nas narod prolazi mi (ministarstvo za saobracaj) se i dalje ponasamo veoma neracionalno. Treba da se pitamo:
Koji su uzroci sto vozimo stara auta?
Da li stanovnistvo ima mogucnosti za odrzavanje tih vozila?
Sta cemo da radimo sa tim otpadom?
A niko ne racuna, da bi otisli samo na te preglede vozila koliko radnih sati od odsustvovanja sa radnog vremena treba potrositi?
A potrosnja svog vremena da i ne dodajem!?
Za ovaj ekonomski prelazni period treba biti umeren i strpliv. Predlazem: prvo napraviti spisak ili listu vaznih komponenti za sigurnu voznju i tu listu dati ili poslati vlasnicima vozila. Vecina ima da se potrude da poprave vozila pre nego sto izadju na pregled. Za one koji dodju sa raznim nedostacima, njima treba dati vremena od 10-15 dana za ispravku nedostataka. Povratnici placaju pregled samo polovinu cene od orginalne. I tako dok god ne dovede vozilo u dobro stanje.
Jednom godisnje pregledi se obavljaju u celom svetu, pa cak i u siromasnim zemljama. Ima vasnika koji odrzavaju svoja vozila dobro iako su po godinama stara.
davor
Smanjite cenu registracije za vozila preko petnaest godina-za izos koi će ljudi dati za "dodatni" tehnički pregled.Eto rešenja...samo ukoliko vas ne zanima i dodatni prihod od ovog napaćenog naroda koji ne može priuštiti sebi nov automobil!!!
o HVALA TI BOZE! kaze - U udesima uglavnom učestvuju nova vozila koja ispunjavaju sve bezbednosne standarde... pa kad se svi nekako zadese da prodju kontrolu, to poostriti do maksimuma a ostali u kanal! Pa nemora da ucestvuje u sudaru dovoljno je samo da mu crkne na gazeli ili brankovom mostu pa da napravi totalni kolaps sto zna da se desi a to ne rade automobili koji su 15 god mladji. a ako se neko buni da mu je skupo pa sto onda vozi kola uopste???? starija kola vise trose a jos su uglavnom jaci motori... a gorivo sve skuplje a njih sve vise i stalno kukaju! treba ukinuti automobile koji nemaju E3 standard pa da zavrsimo sve a oldtimeri u muzej!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
O cudesno ministarstvo hvala ti!
Meni je to kao da su izasli na TV i rekli: nam treba novac - pripremite novcanike. Treba da bude jasno da ovo sa tehnickim nema nikave veze sa bezbednoscu i ekologijom vec sa uzimanjem novca. Jedan autobus gradskog saobracajnog dnevno zagadi i napravi saobracajnih preksaja kao 50 automobila.
vama nije jasno da u svakom ministarstvu sedi po njih par i smislja kako da nam otmu pare?
Prvo su nas sa vishe od 2 litra radne zapremine rasturili rasturili s registracijom, al to shvatam kao posteno, a onda se neko setio da para nikad dosta a nacina za otimanje sve manje, kad u sinu briljantna ideja...
@Autor Zadvoljni Srbin
Nemoj da lupetas.I ja sam za to da treba samo euro 3 motori, bez obzira sto vozim golfa 2(koji je u izvanrednom stanju*retko se vdja ovako oguvan i dobar*), ali necu da dajem pare ovim "ljudima" iz ministarstva i vlade zato sto su se zaduzili boze sacuvaj. Pa ja sad da im vadim nesto sto oni zovu budzet. Pa zar ne bih ja voleo da vozim neki novi automobili. Skorije cu da kupim neki noviji automobili, a zamisli neko ko nema ni da kupi gorivo(koje je opet skuplje) da ide i kupije neki noviji automobil. Inace prekrsaje prave po meni vise ovi sa novim automobilima.
U Australiji se UOPSTE ne obavlja tehnicki pregled. Registracija je 156$ na tri meseca i to je sve.
Policija ukoliko uoci vozilo sa tehnickim nedostatcima salje na tehnicki pregled i to "zadovoljstvo" kosta oko 500$ i vecina vozaca ne zeli sebe da dovede u tu situaciju da bezveze placa sopstveni nemar pa sami odrzavaju kola i sve funkcionise prilicno dobro.
Izgleda da ovi iz vlade stvarno traze k...c pa razmislite malo sta ce oni ljudi da rade koji imaju mesecnu platu 100-150e i voze auto star 20god neka bude normalno jednom godisnje tex. pregled ali sroziji.
Treba srusiti Vladu i sve ih oterati u Picku Materinu ! Ovo je vec takvo pljackanje ovog naroda, gorivo, sad tehnicki, a ljudi nemaju para da jedu hleba! A oni su nas doveli do ovakve situacije. Niko nije blesav da vozi star auto, nego ne moze bolji!
samo nek oni smisljaju mislim da odbrojavaju poslednje dane!!!! narod je gladan,ne zaposlen, dolazi zima pola stanovnika nije kupila ugalj i drva jer nema odakle i boli ih kur..na za vase namete.u Nisu pola stanova ne placa ni struju ni komunalije ni grejannje I NE TREBA!!! prosle je srusio bager,ove ce kuka i motika,samo polako!!
Vratice se komunizam opet, sve se to vrti u krug... burzoazija kada se nafata para da ne zna sta ce, to ce biti znak da oni siromasni umiru od gladi i eto nama opet revolucije sa vilama i sekirama i istorija ce se neminovno ponoviti. Samos to ce biti jebeno pohvatati sva bogatstva, jer nije ko ranije da je sve u dvorcu... sada je to na nekim nedostupnim ostrvima u vidu nekih hartija :))
Pljacka naroda definitivno. Treba obezbediti plate za zaposlene u ministarstvima koji punom parom rade na smisljanju "caka" za pljacku naroda samo da im nebi koja plata kasnila. Zato se i ne treba cuditi. Svako od nas voli nov ili bar noviji automobil,da sto manje trosi,da je ispravan i bezbedan za voznju.
Pa nebih ja da rizikujem zivot svaki put kad udjem u los auto. Ali para za dobar auto nema, nema ni za registraciju za stari. Hajde da se malo menjamo "vi" koji radite u drzavnim preduzecima na budzetu i mi koji ne radimo ili radimo za 100e kod kineza. Pa da mi tad smisljamo namete i cake.Nema ljutnje ali ovakva drzava ne treba ni da postoji.
Ovaj Dacic sve vise i likom i delom podseca na Superhika iz Alan Forda, kome je zivotni moto bio " Otimati siromasnima da bi dao bogatima".... E Srbijo pod sljivama....
Okanović. - To se može učiniti ograničavanjem cene tehničkog pregleda ili smanjenjem dažbina za registraciju vozila.Međutim, u Komitetu za bezbednost saobraćaja napominju da je starost vozila najređi faktor koji utiče na izazivanje saobraćajnih nesreća. U najvećem broju slučajeva, udesima, uglavnom, "kumuje" vozač koji ne poštuje saobraćajne propise, ili loše stanje puteva.sami sebe demantuju
Za autora Zoran_vs
odlican tekst, ja mislim da je sve kratko i jasno opisano i da netreba nista vise da se objasnjava-cisti lopovluk
Trebalo je odavno da poskidamo svi tablice i registrovsni i neregistrovani i to jos 90godine kada je sve ovo i pocelo a sada je pravo vreme, pa kada vlada uredi drzavu kako je i obecala lako cemo i mi imati dobra kola i registrovati ih.Razmislite o ovome, ja mislim da bi prvi milicajci sskinuli tablice sa svojih privatnih kola jer je i njima pun kufer ko i nama.
I Dacic i Dinkic dva Super Hika. Prosecan Srbin treba da kupi mali Euro 3 auto (Punto. Klio, C3) da bi politicari i mafiasi mogli ,sa svojim A6 ili A8, mogli da ih ubijaju po putevima. (Gazela pre neki dan). Imam i dva poznanika cije su cerke poginule u Yugu u dva sudara.
Jos nesto: popravak brava na C3, posle pokusaja obijanja kosta oko 32000 din.
I jos nesto : ako novi auto dva puta upadne u rupu u Dunavskoj ulici u Beogradu tesko da ce da predje tehnicki.
Pun mi je k.... ove pljacke. Svi postupci, i dobri i losi, se negde slazu. Bager revolucija je bila kulminacija jednog takvog slaganja.
A vi, gospodo politicari, znajte da se slaze, i slaze...
Evo i ja da se pridružim mišljenju većine da je dara prevšila meru. Gospodo ako mislite na narod, omogućite nam da jednim tablicama vozimo više kola, da registracija bude svake druge godine, da benzin bude jeftiniji, da putevi budu bolji,da porezi i carina budu daleko manji itd,itd. Ali, ovo se neće sigurno desiti nikada, jer mi svaki put sa dolaskom nove vlasti imamo takve ljude na vlasti da nam samo zagorčavaju život. Ovaj problem sa starim vozilima se veoma lako rešava. Samo češće kontrole i slanje na vanredni tehnički pregled pa ko voli da plati nekoliko puta tehnički i kaznu nek izvoli. To bi bio sigurno bolji put ka većoj bezbednosti u saobraćaju. Uvođenjem drugog tehničkog pregleda neće se znatnije povećati bezbednost vozača ali će se sigurno uvećati buđžet, a to je i jedina svrha ove mere. Sramota.
Strašno još niko nije povezao pozadinu svega ovog,sve je ovo smišljeno da Dinkić proda Fiatova vozila jer je obećao ,a mi da se zadužujemo kod stranih banaka.Pitaju zašto mladi napuštaju ovu zemlju,a niko ne daje odgovor zašto ostati. Ali nema to veze jer mi smo glup i nepismen NAROD
Znaci idioti nad idiotima.
1.Steta je voziti nov auto na nasim putevima i sa nasim kvalitetnim benzinom
2.Nek smanje poreze i starosnu granicu za uvoz polovnih automobila zato sto ovi novi automobili sto stizu kod nas su snj klase
3.Fali jos samo da mi proveravaju ispravnost pepeljare
Zasto drzava ne da posao i dobar standard gradjanima, kao svuda u svetu, pa onda neka uvodi ovakve zakone. Ovo je STRASNO ljudi POD HITNO TREBA DA RADE BAGERI I MOTKE JER JE NASTUPILA PLJACKAAAA
ljudi moji, ja sam policajac ali verujte da je i meni dozlogrdila otimačina para na sve moguće i nemoguće načine od naroda! vozim samaru staru 20 godina, ali ne zato što mi se hoće nego što nemam za bolja. JA IH PRVI NEĆU REGISTROVATI pa makar peške išao!!!
Ma ljudi treba da zoveko bageristu dzoa, pa ponovo da skidamo vladu, mada cisto sumnjam da ce to pomoci treba svaki drzavljanin srbije da skine tablice i svi da voze neregistrovan auto, pa da vidimo kako ce onda nasa lopovska vlada da reauguje, a jos gore je ona stvar da svi koji imaju malo vece motore placaju i previse za registraciju, Ovde u australiji svi placaju istu registraciju nije bitno dali ima 1300 kubika ili 5000 isti ku*ac :D