home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Iza oklevanja Dženeral Motorsa (GM) da proda svoje neprofitabilne poslove u Evropi leži hladnoratovski strah: američka tehnologija će pasti u ruske ruke.

To je jedan od glavnih razloga zašto je najveći američki proizvođač motornih vozila izbegao da proda svoju podružnicu Opel grupi ulagača koju predvode kanadski proizvođač auto delova Magna i državna ruska banka Sberbank.

GM je najavio zaključenje posla sa Magnom u maju kada je očajnički pokušavao da izbegne pad u bankrotstvo.

Ali sada, pošto je izašao iz bankrotsva u boljem finansijskom stanju i ohrabren znacima boljih prodaja, detroitski koncern preispituje posao, zabrinut da bi buduće automobilske tehnologije mogle da završe u ruskom rivalu GAZ-u koji se takmiči s njegovim "ševroletom" (Chevrolet), modelom broj dva na rastućem ruskom težištu.

Dženeral Motors gura konkurentsku ponudu briselskog investitora RHJ i možda će čak zadržati Opel ako strahovi ne budu mogli da se razveju. GM igra oštro, urkos tome što je nemačka vlada ponudila 4,5 milijardi evra (6,5 milijardi dolara) kredita za posao sa Magna-Sberbank da bi u izbornoj godini sačuvala 25.000 radnih mesta u Opelu.

U mutnom svetu ruskog kapitalizma, i Sberabak i GAZ, koji pravi "volge", imaju jake veze sa ruskom vladom koja želi da pomogne svojoj posrnuloj i zastareloj automobilskoj industiji.

Ruski premijer Vladimir Putin ponavlja da vlada podržava ponudu Magne i Sberbanke i da se nada da će kupovina pomoći automobilskoj industriji Rusije.

Mada je GAZ tehnološki daleko iza GM i drugih zapadnih proizvođača, Dženeral Motors misli da će GAZ prebroditi jaz kada se domogne automobilske arhitekture za mala i srednja vozila Opela i druge imovine koju će iskoristiti za takmičenje s GM-om na svom, drugom najvećem tržištu Evrope.

Prema predlogu prodaje koji bi finanisirala nemačka vlada, Opel bi prestao da plaća tehnološku rentu Dženeral Motorsu ako ne bude u stanju da vraća svoje dugove, ali će GM i dalje biti obavezan da snabdeva Opel novim tehnologijama, kažu obavešteni izvori.

GM i Magna su se dogovorili oko zaštite sadašnje tehnologije GM-a, ali direktori Dženeral Motorsa strahuju da bi buduća tehnologija kompanije mogla da predje u ruske ruke ako Opel padne u insolventnost, kažu izvori.

GAZ ima problema sa prodajom svojih modela kao što je zastarela "volga". Opstaje jedino zato su njegova vozila jeftinija od drugih zahvaljući subvencijama ruske vlade i uvoznim taksama. GAZ pravi veoma jeftina vozila na bazi veoma stare tehnologije, kažu analitičari.

GAZ je u vlasništvu ruskog aluminijumskog magnata Olega Deripaske, koji održava jake veze s Putinom. GAZ ima udeo u kanadaskoj Magni i nedavno je zaposlio direktora prodaje Dženeral Motorsa da bude na čelu njenog tima direktora.

Vlada SAD, koja sada poseduje 60,8 procenata GM-a i koja je kompaniji dala 50 milijardi dolara pomoći, odbija da komentariše ovaj mogući odlazak tehnologije Rusima.

Izvor : Beta.rs i AFP

Foto : Opel 



čitanja : 1085



Komentari

Mnoge fabrike sa zapada imaju svoje fabrike u Rusiji ili su prodali tehnologiju. Hladni rat je završen padom komunizma i u Kini i u Rusiji. GM neće da proda Opel jer se nada profitu.

Autor berik 27 Avg 2009, 21:37