
Američka grupacija Krajsler idućeg meseca obavestiće direktore o planovima izrade novih modela.
Serđo Markijone, izvršni direktor Krajslera i Fijata, predstaviće
šemu budućih Krajslerovih robnih marki. Markijone će istovremeno predstaviti
plan integracije dve autokompanije i druge detalje strategije nove grupacije.
Krajslerov opstanak zavisi pre svega od toga da li će Markijone uspeti da
privuče kupce za nova vozila i tako spase kompaniju koja je aprila ove godine
zatražila sudsku zaštitu od bankrota.
Markijone je obećao da će prezadužena firma ponovo početi da posluje sa
profitom, ali nije naveo kada će se to desiti. On je ranije najavio da planira
da uvede u proizvodnju kompaktne modele srednje veličine sedan automobila koji
bi se razvijali u SAD i prodavali u čitavom svetu.
Krajsler je iz sudske zaštite od bankrota izašao 10. juna, zahvaljujući kreditu
američke i kanadske vlade od 6,6 milijardi dolara. Fijat je stekao 20 odsto
udela u Krajsleru u zamenu za obezbeđivanje dizajna i tehnologije manjih
vozila, motora i menjača.
Nova američka grupacija mora da se oslanja na izradu manjih vozila i to će biti
od odlučujuće važnosti za Krajsler. Prodaja starih modela do jula ove godine
smanjena je 42 odsto u SAD, dok je pad prodaje čitave industrije bio 32
procenta.
Poslednji put Krajsler je poslovao sa profitom u 2005. godini, kada je bio
udružen sa nemačkim Dajmlerom, da bi u 2008. godini nagomilao gubitak od 16
milijardi dolara.
Prvo vozilo italijanske kompanije koji će se prodavati u SAD, mali "fijat
500", najverovatnije će se izrađivati u Krajslerovoj fabrici Toluka u
Meksiku, zahvaljujući sporazumu o slobodnoj trgovini te zemlje sa državama
Južne Amerike. "Fijat 500" će se naći u prodaji na tržištu SAD iduće
godine i imaće četiri verzije.
Autor : Tanjug.rs
Foto : Chrysler