home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Prodaja luksuznih automobila u SAD, kao što su "Tojotin" model "leksus" i vozila nemačkog BMW-a, opala je tokom avgusta, iako je to bio mesec u kome su mnogi drugi proizvođači prvi put od oktobra 2007. zabeležili rast isporuka.

Debakl prodaje desio se zbog toga što je program američke vlade "staro za novo" isključio mnoga luksuzna vozila, skuplja od 45.000 dolara, upozorili su proizvođači skupih automobila, navodeći da su isporuke nemačkog BMW-a smanjene 24 odsto, na oko 20.000 komada.
Prodaja "Tojotinog" modela "leksus", koji je bio lider godine u sektoru prodaje luksuznih kola, pala je prošlog meseca 22 odsto, na oko 23.000 vozila, prenela je agencija "Blumberg." Američka ukupna prodaja putničkih automobila i lakih kamiona porasla je na 1,3 miliona u avgustu, za oko 30 odsto više nego u julu, čime je zabeležen prvi rast na godišnjem nivou od oktobra 2007. Veliki pobednici u avgustovskoj prodajnoj kampanji su bili "Ford", "Tojota", "Hjundaji" i "Honda", ali zahvaljujući pomoći od 4.500 dolara za nabavku novih, manjih i štedljivih kola.
Rivalske kompanije "Krajsler" i "Dženeral motors" (GM) imale su još jedan mesec u minusu, premda su i njihova ekonomična vozila bolje prošla nego ranije.
Analtičari upozoravaju da će se dobitak iz avgusta istopiti već u septembru i da će se smanjivanje isporuka nastaviti, pošto je popust za nabavku novih vozila važio od jula do 27. avgusta, a veliki broj kupca planira da kupuje kola obično krajem godine.
Program "staro za novo" zapravo nije ni bio namenjen podsticaju potražnje za luksuznim kolima, tako da se nije moglo ni očekivati da će porasti njihova prodaja, kaže Džo Berker, konsultant agencija "CSM vorldvajd".
Prodaja "Fordovog" luksuznog brenda "Linkoln" smanjena je 38 odsto, na oko 6.000 vozila, iako su isporuke te kompanije ukupno porasle 17 odsto prošlog meseca, pre svega zahvaljujuhci programu "staro za novo."

"Nisanova" filijala za izradu luksuznih kola "Infiniti" objavila je pad prodaje od 30 odsto, na oko 7.700 komada, a japanska "Honda" doživela je smanjenje prodaje vozila "akura" za 36 odsto, na oko 9.600 jedinica.
Isporuke robne marke GM - a "Kadilak" opale su 55 odsto, na oko 7.000 komada, zbog toga što kupci nemaju opciju nabavke tih kola na lizing, smatraju analtičari koji veruju da će potražnja porasti kada GM omogući taj način kupovine.
"Mercedes-Benc", treći po prodaji luksuznih kola u SAD, zabeležio je pad plasmana svojih vozila u avgustu od 7,5 odsto, na oko 17.000 automobila.

Autor : Tanjug.rs

Foto : Cadillac 



čitanja : 1011



Komentari