
Prodaja luksuznih automobila u SAD, kao što su "Tojotin" model "leksus" i vozila nemačkog BMW-a, opala je tokom avgusta, iako je to bio mesec u kome su mnogi drugi proizvođači prvi put od oktobra 2007. zabeležili rast isporuka.
Debakl prodaje desio se zbog toga što je program američke vlade
"staro za novo" isključio mnoga luksuzna vozila, skuplja od 45.000
dolara, upozorili su proizvođači skupih automobila, navodeći da su isporuke
nemačkog BMW-a smanjene 24 odsto, na oko 20.000 komada.
Prodaja "Tojotinog" modela "leksus", koji je bio lider
godine u sektoru prodaje luksuznih kola, pala je prošlog meseca 22 odsto, na
oko 23.000 vozila, prenela je agencija "Blumberg." Američka ukupna
prodaja putničkih automobila i lakih kamiona porasla je na 1,3 miliona u
avgustu, za oko 30 odsto više nego u julu, čime je zabeležen prvi rast na
godišnjem nivou od oktobra 2007. Veliki pobednici u avgustovskoj prodajnoj
kampanji su bili "Ford", "Tojota", "Hjundaji" i
"Honda", ali zahvaljujući pomoći od 4.500 dolara za nabavku novih,
manjih i štedljivih kola.
Rivalske kompanije "Krajsler" i "Dženeral motors" (GM)
imale su još jedan mesec u minusu, premda su i njihova ekonomična vozila bolje
prošla nego ranije.
Analtičari upozoravaju da će se dobitak iz avgusta istopiti već u septembru i
da će se smanjivanje isporuka nastaviti, pošto je popust za nabavku novih
vozila važio od jula do 27. avgusta, a veliki broj kupca planira da kupuje kola
obično krajem godine.
Program "staro za novo" zapravo nije ni bio namenjen podsticaju
potražnje za luksuznim kolima, tako da se nije moglo ni očekivati da će porasti
njihova prodaja, kaže Džo Berker, konsultant agencija "CSM
vorldvajd".
Prodaja "Fordovog" luksuznog brenda "Linkoln" smanjena je
38 odsto, na oko 6.000 vozila, iako su isporuke te kompanije ukupno porasle 17
odsto prošlog meseca, pre svega zahvaljujuhci programu "staro za
novo."
"Nisanova" filijala za izradu luksuznih kola
"Infiniti" objavila je pad prodaje od 30 odsto, na oko 7.700 komada,
a japanska "Honda" doživela je smanjenje prodaje vozila
"akura" za 36 odsto, na oko 9.600 jedinica.
Isporuke robne marke GM - a "Kadilak" opale su 55 odsto, na oko 7.000
komada, zbog toga što kupci nemaju opciju nabavke tih kola na lizing, smatraju
analtičari koji veruju da će potražnja porasti kada GM omogući taj način
kupovine.
"Mercedes-Benc", treći po prodaji luksuznih kola u SAD, zabeležio je
pad plasmana svojih vozila u avgustu od 7,5 odsto, na oko 17.000 automobila.
Autor : Tanjug.rs
Foto : Cadillac