
Premija od 2.500 evra koja se isplaćuje za uništavanje starih automobila u Nemačkoj je skoro potrošena. Automobilska industrija je ove godine profitirala od prodaje novih automobila, ali eskperti predvidjaju novu krizu.
Cilj premije je bio, da se podsticanjem gradjana na kupovinu novih automobila,
podrži nemačka automobilska industrija. Eksperti tvrde da je premija trenutno
pomogla, ali da dugoročno neće dati rezultate.
Obrt koji se ostvaruje trgovinom automobila, nedostajaće sledeće godine.
„Definitivno je tako, novac koji je potrošen za kupovinu novih automobila, nedostajaće
sledeće godine, na primer, za kupovinu novog nameštaja. Automobilska branša je
dobila veću podršku nego druge", izjavio je za nemački državni radio
"Dojče vele" Stefan Bracel, ekspert za automobile, sa Više ekonomske
škole iz Bergiš Gladbaha.
Cilj da se otvore nova radna mesta, nije ostvaren. Naprotiv, u radionicama je
sve manje automobila koje treba popraviti, trgovcima polovnih automobila se
smanjio promet. No, radna mesta u inostranstvu su kroz premiju subvencionisana.
Premija od 2.500 evra, koja se dobija ukoliko kupac pristane da se njegov
automobil uništi, je najpre dobro došla trgovcima koji prodaju manje automobile.
Nasuprot tome, promet kod proizvodjača automobila BMW i Mercedes se smanjio.
Uvoz automobila stranih proizvodjača na nemačko tržište se u poslednjih pet
meseci povećao za čak 45 odsto. „Mnogi su kupili nov automobil pre nego što su
planirali, tako da će sledeće godine morati da se odreknu nekih drugih
stvari", kaže Bracel.
Uprkos kritici - rezultati studije Stefana Bracela pokazuju da su nemački
proizvodjači automobila najpre profitirali uvodjenjem premije. Tako je samo u
prvih pet meseci ove godine, prodato skoro pet odsto više vozila. Taj plus
uglavnom ide u korist proizvodjaču automobila Folksvagen.
Gledano s globalnog aspekta, premija za uništavanje starih vozila usporila je
drastičan pad prometa u automobilskoj industriji. Problem, medjutim, nije rešen
nego je samo usporen, kaže Bracel.
„Uopšteno gledano, reč je, naravno, o nekoj vrsti stimulansa prodaje koja ima i
pozitivne aspekte. Taj stimulans je, medjutim, veštački izazvan. To znači da je
realna potražnja sasvim drugačija".
Najkasnije sledeće godine, proizvodjcači će uočiti da kupci nisu više
spremni da troše mnogo novca za kupovinu automobila. Stoga će morati da daju
veće popuste.
„Vjerujem da je dugoročno gledano premija za uništavanje starih automobila
napravila veću štetu, nego što je pomogla, pogotovo stvaranjem niskih veštačkih
cena na koje su se kupci navikli. Zato će proizvodjači automobila u narednoj
godini morati da ponude još veće popuste", istakao je Bracel.
Autor : Tanjug.rs
Foto : Volkswagen
To je moralo da se desi.Proizvodjaci automobila su napravili takvu atmosferu kao da se auti menjaju na 2 3 god.kao mobilni ili kao televizori.To ipak nije tako i subvencijama su samo ubrzali odnosno odlozili problem.Na kraju ce doci u situaciju da daju jos vece popuste preko mere koju mogu da podnesu sto ce se odraziti padom kvaliteta.. U svakom sluvaju ne pise im se dobro a i nama...