
Nemački Opel saopštio je da je, zahvaljujući pomoći vlade, od početka januara prodato više vozila nego u celoj protekloj godini.
Direktor prodaje Mihael Klaus rekao je da je u prvih osam meseci 2009. godine
Opel isporučio 280.705 vozila, čime je premašena isporuka postignuta 2008.
godine od 272. 898 automobila.
U avgustu je prodato 32.600 automobila, i to je najveća mesečna prodaja od
2000. godine.
Zahvaljujući ostvarenim rezultatima, otkazane su planirane mere delimičnog otpuštanja
radnika u postrojenju u Bohumu, koje proizvodi modele Astra.
Opel je ostvario zaradu i od prodaje automobila po principu “staro za novo” -
prema kojem je vozačima isplaćivano 2 500 evra za predaju starog i kupovinu
novog vozila. Ova akcija okončana je i očekuje se da će tokom iduće godine
ponovo opasti prodaja manjih Opelovih vozila.
Većinski vlasnik Opela američki Dženeral motors još nije doneo odluku da li da
proda svoj udeo ili će zadržati svoje akcije.
Prema pisanju američkog dnevnika Vol strit žurnal, Dženeral motors očekuje da
će, osim ranije finansijske podrške Nemačke, dobiti milijardu evra državne
pomoći i od Velike Britanije, Poljske i Španije.
List ističe da bi ova pomoć pomogla Dženeral motorsu da ne prodaje većinski
udeo u Opelu kanadskom proizvođaču automobilskih dijelova Magna ili belgijskoj
investicionoj kompaniji RHJ internešnel.
Autor : Economy.rs
Poljska neće pomagati Opelu
Poljska vlada nema nameru da izađe u susret molbi "Dženeral Motorsa"
da dodatnim novcem pomogne fabriku automobila Opel u Glivicama.
U Opelovoj fabrici u poljskim Glivicama zaposleno je 2.900
radnika, u dve fabrike u Velikoj Britaniji 5.500 ljudi, a u Nemačkoj Opel
zapošljava 25 hiljada radnika.
U poljskim fabrikama automobila u stranom vlasništvu uglavnom se proizvode
mali, ekonomični modeli za kojima je otkako je udarila globalna ekonomska kriza
znatno povećana potražnja.
Autor : Tanjug.rs
Foto : Opel
BMW i Mercedes proizvode luksuzna vozila koja su preskupa i precenjena. Ne treba im pomoc dok je novopecenih bogatasa po svetu koji zele da sednu u mercedes. I ne pitaju koliko kosta. Italija pomaze FIAT grupu, Amerikanci svoju autoindustriju i tako redom...
Bas si mi objasnio. Hvala ti. Znaci kvalitet ne treba da se pomaze, a krs treba. Banke koje su spekulacijom naduvavale vrednosti bez pokrica i na kraju bankrotirale treba da se spasavaju, niko ne ide u zatvor, a zdrave banke niko ne pomaze- jer su radile zdravo i poslovale uspesno... Malo mi se to sve kosi sa logikom... JEl zastava trebala da propadne? Jeste, jer nezna da napravi auto. Jel GM trebao da propadne? Naravno. A ono sto iole vredi trebalo je da nadje novog kupca koji je zdrav. Sve drugo je seci usi-krpi dupe... Zato ce kriza da potraje...
@mikelangelo
Zastava i jeste propala, hvala Bogu, jer je pravila krseve i nekonkurentne modele od pre 3 decenije. Mozemo biti zahvalni Fiatu koji ce povuci srpsku privredu napred, ako budemo pametni...Najbolji pokazatelj privrednog razvoja neke drzave je upravo auto industrija!