
Kineska kompanija "Džili automobili" je saopštila da je ta grupacija spremna da učestvuje u nadmetanju za kupovinu Fordove švedske filijale Volvo.
Džili je još jedna kineska autokompanija koja pokušava da se
domogne inostrane robne marke u globalnom prestrojavanju industrije. Ta odluka
mogla bi da pomogne u jačanju pozicije te kineske kompanije i da, što je mnogo
značajnije, obezbedi pristup tehnologiji Volvoa neophodnoj za podsticanje
vlastite proizvodnje.
Izvršni direktor Džilija Gaj Šengju kaže da „ako je Volvo za prodaju, kako je
to objavio Ford, onda će naša matična kompanija Džili učestvovati" i
dodaje da je njegova kompanija zainteresovana za izradu putničkih automobila
tipa sedan po tehnologiji Volvoa, a ne za kamione švedske firme.
Gaj je naglasio da Džilijeva matična kompanija čeka da Ford odluči da li će
uopšte prodavati poznatu švedsku firmu, a ta odluka mogla bi se očekivati za
mesec dana.
Kompanija Džili, koja je proizvodila najjeftiniji automobil u Kini, sada je
pojačala svoje modele kako bi obezbedila kupce među građanima višeg standarda.
Veliki kineski proizvođači automobila, među kojima i
"Peking automotiv", pokušavali su poslednjih godina u više prilika da
preuzme kompanije u inostranstvu, ali je rezultat polovičan.
Kineskim proizvođačima vozila ne nedostaju kapaciteti i oprema, a preuzimanje
inostranih kompanija ništa ne znači ako u potpunosti ne preuzmu vlasništvo nad
intelektualnom svojinom.
Kompanija Džili je objavila neto prihod za šest meseci do juna od oko 87
miliona dolara, što je duplo više nego prethodne godine. Prodaja je dostigla u
tom periodu skoro 138 hiljada jedinica, što je za 29 odsto više nego u istom
lanjskom razdoblju.
Kineski BAIC kupuje deo Saaba
Kineski proizvođač automobila BAIC učestvovaće u preuzimanju švedske filijale "Dženeral motorsa" Saab u okviru Kenigseg grupe. Peti po veličini kineski proizvođač automobila će imati manjinski udeo u preuzimanju Saaba.
Autor : Tanjug.rs
Foto : Geely