
U fabrici u koju je uloženo 490 miliona dolara izrađivaće se unapređeni model "fokus", izjavio je izvršni direktor "Forda" Alen Malali na ceremoniji polaganja kamena temeljca u gradu Čungćing na jugozapadu Kine, prenela je ekonomska agencija Blumberg.
Pogon, u kome će godišnje moći da se izrađuje 150.000 vozila, povećaće "Fordove" ukupne kapacitete u Kini na 600.000 komada.
Kineska prodaja kola će rasti ove godine po stopi od 28 procenta, procenjuju analitičari, a Malali je istakao da je kinesko tržište "izuzetno značajno u dužem periodu" za njegovu kompaniju koja će "širiti svoje poslove u Kini što brže može."
"Ford", jedini auto-gigant iz Detroita koji u 2009. nije zatražio sudsku zaštitu od poverilaca (što su učinili GM i "Krajsler"), relativno kasno je stigao na tržište Kine, gde dominiraju GM i "Folksvagen".
Američka kompanija i njeni partneri ""Čangan automobili" i "Mazda motori" već imaju fabriku u Čungćingu u kojoj može da se izrađuje 180.000 vozila godiišnje i jedna pogon u Nahđingu u kome može da se montira 180.000 kola. U tim pogonima se proizvode modeli "fijesta", "mondeo" "fokus" i "s-max".
Firma "Čangan" poseduje 50 odsto akcija u zajedničkom preduzeću, "Ford" drži 35 odsto, a "Mazda" 15 procenata.
Zajedničko preduzeće "Čangan-Ford" prodalo je oko 145.000 vozila u Kini za osam meseci ove godine.
GM, najveći inostrani proizvođač kola u Kini, povećao je u tom periodu prodaju za 50 procenata, na 11 miliona, a nemački VW 33 odsto, na 913.000 vozila. Lane je "Ford" u Kini prodao ukupno 306.000 automobila, a računa se da će ove godine isporuke biti veće za 20 procenata.
Ukupna prodaja u Kini mogla bi ove godine dostići 12 miliona, dok će prodaja u SAD iznositi oko 11 miliona, izjavio je Malali sredinom septembra, prenele su agencije.
Time bi Kina mogla da preuzme lidersku poziciju najvećeg tržišta vozila na svetu koju je do ove godine neprikosnoveno držala Amerike.
Autor : Tanjug.rs
Foto : Ford