
Automobili koje će Fijat praviti u novom pogonu u Srbiji mogli bi da se prodaju širom sveta, najavio je direktor italijanskog proizvođača Serđo Markione.
Na predstavljanju novog automobila "punto evo" u italijanskoj
luci Specia, Markione je kazao da "bez obzira šta će se praviti u Srbiji,
to (auto) bi moglo da se koristi globalno".
"Mogao bi da se prodaje svuda u svetu", istakao je Markione, ali nije
precizirao šta misli kada kaže da će se "globalno koristiti", preneo
je Vol strit džornal (Wall Street Journal).
Njujorški poslovni list podseća da je u septembru 2008. Fijat potpisao sporazum
o kupovini 67 odsto srpskog proizvođača automobila Zastave.
Investicije u Zastavu su u sklopu Fijatove strategije povećanja proizvodnje u
zemljama sa jevtinijom radnom snagom i nižim troškovima nego u Italiji.
U vreme potpisivanja sporazuma Markione je nagovestio mogućnost da se u srpskoj
fabrici pravi nova marka jevtinijeg automobila.
Planove proizvodnje jevtinijih kola Fijat je obznanio u vreme kada je Tata
motors uspešno lansirala "nano" u Indiji a popularnost Renoove marke
"dačija" počela da raste. Reč je o veoma jevtinim automobilima.
Ipak, Markione na predstavljanju "eva" nije želeo da komentariše
spekulacije italijanskih medija da će auto koji će se praviti u fabrici u
Srbiji biti u klasi jevtinijih modela.
Autor : Beta.rs
Serđo Markione za postepeno ukidanje podsticajnih mera pri kupovini vozila
Podsticajne mere, kojima su vlade pojedinih evropskih
zemalja hrabrile kupce da nabavljaju nova, energetski efikasnija i ekološki
prihvatljivija vozila, trebalo bi ukidati postepeno, dok se tržište automobila
ne oporavi, izjavio je izvršni direktor italijanskog "Fijata" Serđo
Markione.
Ukoliko se ne postupi tako, imaćemo značajan pad potražnje za vozilima u 2010.
godini i velike posledice na ukupnu proizvodnju automobila, upozorio je
Markione na ceremoniniji na kojoj je juče predstavnjen novi "Fijatov"
automobil "punto evo".
Osim toga što će održati proizvodnju, podsticaji za kupovinu energetski
efikasnih novih automobila, u zamenu za staro vozilo, takodje će unaprediti
brigu o ekologiji i smanjiti emisiju štetnih gasova, kazao je Markione, koji je
istovremeno i na čelu američke grupacije "Krajsler".
On je zatražio da se produži sa praksom vladinih podsticaja u Evropi, kako bi
se pomoglo da fabrike automobila nastave da rade i da se sačuvaju radna mesta.
Finansijska podrška kupovini novih vozila u Nemačkoj okončana je prošlog
meseca, a odluke o sličnim programima u Britaniji, Italiji i Francuskoj još
nisu donete.
Markione je ponovio da bi podsticajne mere trebalo postepeno smanjivati u
naredne dve godine, zalažući se za to da se zajedničko rešenje dogovori na
evropskom nivou. Ako Francuska i Britanija nastave sa podsticajnim merama,
Italija ne bi smela ostati po strani, ukazao je on.
Autor : Tanjug.rs
Foto : Fiat