home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Automobili koje će Fijat praviti u novom pogonu u Srbiji mogli bi da se prodaju širom sveta, najavio je direktor italijanskog proizvođača Serđo Markione.

Na predstavljanju novog automobila "punto evo" u italijanskoj luci Specia, Markione je kazao da "bez obzira šta će se praviti u Srbiji, to (auto) bi moglo da se koristi globalno".
"Mogao bi da se prodaje svuda u svetu", istakao je Markione, ali nije precizirao šta misli kada kaže da će se "globalno koristiti", preneo je Vol strit džornal (Wall Street Journal).
Njujorški poslovni list podseća da je u septembru 2008. Fijat potpisao sporazum o kupovini 67 odsto srpskog proizvođača automobila Zastave.

Investicije u Zastavu su u sklopu Fijatove strategije povećanja proizvodnje u zemljama sa jevtinijom radnom snagom i nižim troškovima nego u Italiji.
U vreme potpisivanja sporazuma Markione je nagovestio mogućnost da se u srpskoj fabrici pravi nova marka jevtinijeg automobila.
Planove proizvodnje jevtinijih kola Fijat je obznanio u vreme kada je Tata motors uspešno lansirala "nano" u Indiji a popularnost Renoove marke "dačija" počela da raste. Reč je o veoma jevtinim automobilima.
Ipak, Markione na predstavljanju "eva" nije želeo da komentariše spekulacije italijanskih medija da će auto koji će se praviti u fabrici u Srbiji biti u klasi jevtinijih modela.

Autor : Beta.rs

 

Serđo Markione za postepeno ukidanje podsticajnih mera pri kupovini vozila

Podsticajne mere, kojima su vlade pojedinih evropskih zemalja hrabrile kupce da nabavljaju nova, energetski efikasnija i ekološki prihvatljivija vozila, trebalo bi ukidati postepeno, dok se tržište automobila ne oporavi, izjavio je izvršni direktor italijanskog "Fijata" Serđo Markione.

Ukoliko se ne postupi tako, imaćemo značajan pad potražnje za vozilima u 2010. godini i velike posledice na ukupnu proizvodnju automobila, upozorio je Markione na ceremoniniji na kojoj je juče predstavnjen novi "Fijatov" automobil "punto evo".  

Osim toga što će održati proizvodnju, podsticaji za kupovinu energetski efikasnih novih automobila, u zamenu za staro vozilo, takodje će unaprediti brigu o ekologiji i smanjiti emisiju štetnih gasova, kazao je Markione, koji je istovremeno i na čelu američke grupacije "Krajsler".

On je zatražio da se produži sa praksom vladinih podsticaja u Evropi, kako bi se pomoglo da fabrike automobila nastave da rade i da se sačuvaju radna mesta. Finansijska podrška kupovini novih vozila u Nemačkoj okončana je prošlog meseca, a odluke o sličnim programima u Britaniji, Italiji i Francuskoj još nisu donete.

Markione je ponovio da bi podsticajne mere trebalo postepeno smanjivati u naredne dve godine, zalažući se za to da se zajedničko rešenje dogovori na evropskom nivou. Ako Francuska i Britanija nastave sa podsticajnim merama, Italija ne bi smela ostati po strani, ukazao je on.

Autor : Tanjug.rs

Foto : Fiat



čitanja : 1323



Komentari