
Japanska Toyota potvrdila je da će opozvati oko 3,8 miliona vozila, uključujući i popularni hibrid "prijus", zbog opasnosti da podni prekrivač pritisne i zaglavi papučicu gasa, što je, kako se sumnja, bio uzrok nedavne fatalne nesreće u kojoj je u Kaliforniji stradala četvoročlana porodica.
Pre sudara vozila "leksus ES350", putnik iz kola pozvao je telefon za
pomoć na drumu i upozorio da je podni prekrivač pritisnuo pedalu, posle čega su
kola dostigla brzinu od 120 milja (193 kilometra) na sat.
Ovaj opoziv biće do sada najveće povlačenje "Tojotinih" automobila u
SAD. Na kontrolu će biti pozvani i najnovije verzije putničkih sedana
"kamri" i "avalon", hibridni "prijus", pik-apovi
i dostavni kamioni "takoma" i "tundra" i luksuzni
"leksus" modeli - "is250", "is350" i
"es350".
Najveće ranije "Tojotino" povlačenje vozila bilo je 2005. godine,
kada je, zbog problema sa upravljačem, opozvano 900.000 automobila.
"Tojota" je ocenila da je problem veoma ozbiljan i da bi mogao da
ugrozi 3,8 miliona vlasnika njenih vozila, prenele su agencije. Kompanija je
odlučila da zameni podne prostirke, a vlasnicima je preporučeno da ih odmah izbace
i ne zamenjuju drugim dok se čitav problem ne ispita i ne reši.
Najnoviji opoziv mogao bi dodatno da utiče na pad prodaje "Tojote",
koja je ove godine na američkom tržištu prodala 29 dosto vozila manje nego
lane.
Američka vlada je objavila da je dobila oko 100 prijava koje se dovode u vezu
sa tim tehničkim problemom, uključujući 17 sudara i pet smrtnih slučajeva u
kojima su učestvovala "Tojotina" vozila.
Autor : Tanjug.rs
Foto : Toyota
Amaterska greska, to ne bi trebalo Tojoti da se desi, a pogotovo ne Lexus-u.
Ne znam tacno kako funkcionise automatski menjac, ali zar ne moze da se izbaci iz brzine u toku voznje kao kod manuelnog? Najjednostavnije resenje za zaustavljanje. Nije im kocnica otkazala, pa da ne mogu da zaustave auto.
naravno da moze da se izbaci iz brzine, ubaci u N i to je to... al to su glupi ameri... to bi 95% nasih vozaca odradilo bez problema... a ovaj baksuz je imo vremena da zove pomoc na drumu, a nije mu palo na pamet da ga ubaci u n i polako na kocnicu
Mrzim patosnice, uvek mi se guzvaju ispod nogu, zato ih i ne stavljam ispod sebe.
Toyota je napravila katastrofalnu grešku!Ne treba tražiti druge solucije za zaustavljanje vozila-nisu glupi ameri nego u tim trenucima čovek ne zna o čemu se radi!A da mu se gas zaglavio za patosnicu nikome ne pada na pamet u 2009-toj godini sa milion kreš-test zvedica,elektronskih sistema i ostalih bezbedonosnih stvari(kojima se baš Toyota najviše hvali).Ovo je užas i katastrofa za Toyotu!