
Najveći ruski proizvođač automobila "Avtovaz" je prvi put priznao da isporučuje vozila "izuzetno niskog" kvaliteta i da je neefikasan u gotovo svim segmentima, objavio je Rojters, pozivajući se na prezentaciju poslovnog plana fabrike, do čije je kopije došao.
U prezentaciji, pripremljenoj za vicepremijera Rusije Igora
Šuvalova, loš kvalitet "lada" delimično se objašnjava "niskim
kvalitetom nabavnih komponenti", jer "Avtovaz" i dalje zavisi od
monopolskih dobavljača.
U sopstvenom sistemu plasmana, koji je neophodno reformisati, takođe postoji
mnoštvo nedostataka, ukazano je u dokumentu.
Dilerska mreža "Avtovaza" je i dalje "neefikasna" izvoz je
"zanemaren", a stav kupaca prema marki "nazadovoljavajući".
Pri tome je plasman orijentisan "na proizvodne mogućnosti, a ne na porudžbine
potrošača", preneo je Rojters.
Ni ulazak države u upravu "Avtovaza" početkom 2006, ni strateško
partnerstvo sa francuskim "Renoom", koji je početkom 2008. kupio 25
odsto akcija tog ruskog automobilskog džina, nisu povećali efikasnost
proizvodnje te kompanije koja ima "negativnu rentabilnost operativnog
poslovanja", "najveće dužničko opterećenje", kao i
"odsustvo sopstvenih sredstava za razvoj".
"Avtovaz" će ove godine , prema prognozi autora prezentacije,
pretrpeti operativni gubitak od 35,7 milijardi rubalja (1,20 milijardi dolara),
a u 2010, čak i u uslovima dokapitalizacije, od 8,7 milijardi rubalja.
Ukupan dug "Avtovaza" će na kraju 2009. dostići 83,96 milijardi
rubalja (2,8 milijarde dolara). Pri tome će za investicioni program u 2010.
kompaniji biti potrebno najmanje 9,5 milijardi rubalja (318 miliona dolara).
"Avtovaz", koji je u sovjetskom, pa čak i postsovjetskom periodu
zauzimao gotovo monopolski položaj na domaćem tržištu automobila i koji ga
poslednjih godina vrtoglavo gubi, nije našao efikasan metod za očuvanje te
pozicije. Kompanija je "zaostala u konstruktorskoj tehnologiji", ne
poseduje platformu i "sopstvene konkurentne razrade i nou-hau", a
vreme i troškovi na razradu novih modela su duži i veći nego kod glavnih konkureneta.
Kompanija je takođe priznala da joj nedostaju "jasni ciljevi i
strategija", mada su u prezentaciji navedeni ciljevi "izbegavanja
bankrotstva i obezbeđivanja pozitivnog prihoda na uloženi kapital".
"Avtovaz", sem toga, želi da "kardinalno poboljša
kvalitet", obnovi asortiman modela, stavi do 2014. na proizvodnu traku
tri modela, da reorganizuje proizvodnju, poveća produktivnost rada i zadrži
lidersku poziciju na tržištu, navedeno je u prezentaciji poslovnog plana
kompanije.
Autor : Tanjug.rs
Foto : LadaMislim da je Ladu ubila specificna filozofija proizvodnje kroz dugi niz godina u proslosti.Nekad je tamo bilo vrlo lose,nije bilo puno izbora oko kupovine kola,imao si Ladu i jos ponesto od izbora.Kakav kvalitet,kakav marketing,istrazivanja?Nisi cak i morao da ponudis kupcima nesto novo kad znas da ce ti i ovo sto imas kupiti.Otvaranjem Rusije prema svetu dobili su i konkurenciju,mnogo bolju i sa konkurentskim cenama.S obzirom da se nisu na vreme uortacili sa nekim drugim proizvodjacem,pozajmili malo tehnologije,nastao je problem...A i mi nismo nista bili bolji,pa nam je Lada bila dostupna a samim tim i hvaljena kao odlican,jeftin auto(da ne bi sebi priznali da smo uzeli los auto jer nismo imali za bolji...)
lada stvarno nije neki auto, ali mi se cini daleko kvalitetnija od fiata! imao sam fiat bravo i stilo, nemam reci kojima mogu da opisem koliko se ti automobili kvare, cini mi se da se svake nedelje pokvare bar po jednom, koliko puta su stali na sred druma, koliko sam para bacio na popravke kanti na tockovima, uzas, kao da su kineske igracke, a ne automobili. sada vozim citroen xsaru, evo za tri godine apsolutno nikakav kvar, ni najmanja sitnica, a udobnija je i tisa unutra od fiata sto puta, to je auto!!!
od italijana vojnik i od fiata auto nikada nece biti!
a sad bez sale, fiat je low budget car, ne moze se ni ocekivati neki kvalitet od njega,, a da se kvari-kvari se redovno, po statistikama su fiat-alfa -lancia automobili sa najvecim brojem kvarova po iskustvima korisnika.