home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Evropska komisija (EK), izvršno telo Evropske unije, zatražila je od "Dženeral motorsa" (GM) i Opela da ponovo razmotre odluku o prodaji te nemačke kompanije.

Nemačka je uverila upravu američkog GM-a, vlasnika Opela i predstavnika grupe "Opel trast" da njena 4,5 milijarde dolara vredna ponuda finansijske pomoći Opelu nije povezana sa izborom određenog investitora ili jednog plana, rekao je portparol EK Džonatan Tod.

"Opel trast" je nemačka agencija koja je odgovorna za Opel od juna ove godine, kada je doneta odluka o njegovoj prodaji kanadsko-ruskom konzorcijumu Magna.

EK je prošle sedmice saopštila da "ima značajnih indicija" da je obećana pomoć bila predmet predhodnog uslova da Magna i Sberbanka budu odabrabni da kupe Opel, čime su prekršena striktna pravila EU o pružanju državne pomoći i unutrašnjim tržišnim pravilima.

Komesar EK za konkurenciju Neli Kroes kaže da GM i Opel moraju da dobiju šansu da ponovo razmotre njihovu odluku, zasnovanu na pisanom uveravanju Nemačke da pomoć nije bila uslovljavana.

Nemački ministar privrede Karl-Teodor cu Gutenberg ranije je odbacio sugestije da najnovije uključivanje EU u čitav proces prodaje Opela ugrožava ranije postignuti dogovor da se 55 odsto akcija Opela proda Magni.

GM je 10. septembra objavio preliminarni plan prodaje 55 procenata udela u Opelu kanadskoj Magni, s tim što bi GM zadržao 35 odsto akcija, a 10 procenata bi otišlo u ruke zaposlenih. Taj dogovor podržala je i nemačka vlada koja je obećala 4,5 milijardi dolara kredita, kao pomoć čitavoj transakciju, u očekivanju da će zaštititi 25 hiljada radnika Opela u Nemačkoj.

Autor : Tanjug.rs

GM ostaje pri odluci da Opel proda Magni

Američki "Dženeral motors" (GM) je i dalje fokusiran na prodaju svoje evropske filijale "Opel" koja posluje sa gubicima, uprkos zabrinutosti nadležnih organa Evropske unije za konkurentnost povodom dogovora sa kanadskom "Magnom", izjavio je direktor GM-a Fric Handerson.

"Imali smo dosta iscrpnih diskusija s našim odborom direktora povodom tog dogovora, sa svim obrazloženjima, tako da je neophodna podrška transakciji sa 'Magnom'," kazao je Handerson britanskom finansijskom dnevniku "Fajnenšel tajms".
"Ako se činjenice fundamentalno promene, vratićemo se na to pitanje i ponovo obaviti konsultacije sa našim članovima odbora direktora. Ali za sada, mi provodimo sve vreme u pokušajima da se ugovor sa 'Magnom' zaključi," rekao je Handerson .
Evropska komisija (EK), izvršno telo EU, izrazila je u petak zabrinutost povodom ponude nemačke vlade u iznosu od 4,5 milijardi evra državnog kredita za podršku predložene prodaje 55 odsto akcija "Opela" konzorcijumu kanadske "Magne" i ruske "Sberbanke", koja se nalazi u državnom vlasništvu.
Vlada u Berlinu je, međutim, stavila do znanja da nije neophodno da se o toj odluci ponovo raspravlja.
Henderson je rekao za FT da je "nemačka vlada u dijalogu sa EU" i da je to "način njihovog odgovornog odnosa prema poslu." Posmatrači u EU procenjuju da, i pored sumnji EK da je plan koga podržava vlada u Berlinu kako bi spasila "Opel" legalan i u skladu sa pravilima o konkurentnosti, malo je verovatno da će doći do promene dogovora zbog straha da to moglo dovesti do bankrota nemačke kompanije koja zapošljava oko 25.000 radnika.
Matična kompanija GM, nekada najveći proizvođač vozila na svetu, objavila je prošlog meseca da će prodati 55 odsto akcija "Opela" i britanskog "Voksola" kanadskom proizvođaču auto-delova "Magna", ako Nemačka obezbedi 4,5 milijardi evra državne pomoći kao podršku dogovoru.
Ta odluka je, međutim, podigla prašinu među članicama EU u kojima GM ima svoje filijale koje su tvrdile da se odlukom nemačkih vlasti krše pravila o konkurentnosti. Belgija, Britanija, Poljska i Španija, u kojima "Opel" ima svoje pogone, ocenile su da je dogovor nekorektan prema njihovim zaposlenim i da se njime štite samo radnici u Nemačkoj.
Ako se do 1. novembra ne postigne dogovor o prodaji "Opela" kanadskoj firmi, Nemačka može da zatraži da joj se novac vrati, a to znači bankrot čuvenog poizvođača kola, upozoravaju sindikalni lideri.
Ugovor je trebalo da se potpiše još prošle sedmice, ali je odložen dok EK ne iznese svoj stav i dok se ne reše sporana pitanja.
Ali, prema izveštaju "Volstrit džornala" od ponedeljka, GM odmerava i druge opcije ako prodaja kanadskoj kompanije doživi kolaps. Direktori GM imaju spreman "plan B" ako propadne taj dogovor.
Deo analitičara se slaže da je način na koji je vođena prodaja "Opela" zaista bio "bizaran," upozoravajući da su drugi ponuđači, kao što su investicioni fond "RHJ internešenel" i kineska kompanija BAIC bili "potpuno ignorisani", što je u suprotnosti sa evropskim zakonima.
I pored toga, kako se ističe, nadležni organi EU daće "zeleno svetlo" kanadskoj "Magni" da kupi "Opel." Ukoliko se to ne dogodi Brisel će pretrpeti kritike, a novi dogovor bi mogao da stavi "Opel" pred veliku opasnost.
U međuvremenu, nemački mediji su u ponedeljak pokazali malo zabrinutosti da će dogovor o prodaji "Opela" propasti.
"Evropska komisija je učinila svoj posao. Da li će posle tih reči uslediti akcija, to je druga priča," istakao je u komentaru "Frankfurter algemajne cajtung." List pita da li predsednik EK Žoze Manuel Baroso uopšte ima želju da se oko prodaje bori sa nemačkom vladom.
"Ako Komisija prihvati ugovor a da ne kaže nijednu reč, mi više nećemo biti u stanju da uzimamo ozbiljno (njenu ulogu) kao čuvara slobodne konkurencije u Evropi," smatra "Fajnenšel tajms Dojčland" i ističe da je jedini cilj dogovora da se sačuvaju radna mesta u zemlji.
EK je juče zatražila od GM i "Opela" da ponovo razmotre odluku o prodaji nemačke auto-kuće kanadsko-ruskom konzorcijumu "Magne" i "Sberbanke".
Komisija je prošle sedmice saopštila da "ima značajnih indicija" da je obećana pomoć bila predmet predhodnog uslova da "Magna" i "Sberbanka" budu odabrani da kupe "Opel", čime su prekršena striktna pravila EU o pružanju državne pomoći i unutrašnjim tržišnim propisima.
U pismu nemačkom ministru privrede Karl-Teodoru cu Gutembergu, komestar EK za konkurenciju Neli Kroes je navela da GM i "Opel" moraju da dobiju šansu da ponovo razmotre njihovu odluku, zasnovanu na pisanom uveravanju Nemačke da pomoć nije bila uslovljavana.
Tokom vikenda nemački ministar privrede Karl-Teodor cu Gutenberg odbacio je sugestije da najnovije uključivanje EU u čitav proces prodaje "Opela" ugrožava ranije postignuti dogovor da se 55 odsto akcija "Opela" proda "Magni." Upitan da li će ta zabrinutost EU prekinuti razgovore o prodaji "Opela" kanadskoj firmi, Gutemberg je rekao da "ne veruje u to."

Autor : Tanjug.rs

Foto : Opel 



čitanja : 911



Komentari

Da nije bilo državne intervencije (korporativizam), Adam Opel GmbH bi propao davno, u najgorem slučaju još prošle godine.

Adam Opel GmbH = nemačka Zastava.

Autor Boris 20 Okt 2009, 15:47