
Ikona među terenskim vozilima, Land Roverov Defender se pojavio još 1948. godine (ime Defender je doduše poneo tek od 1990.), a njegov naslednik konačno stiže 2013. godine.
Sasvim u skladu sa svojim statusom, razvoj naslednika se odvija pod imenom Project Icon, a sem što će dobiti moderniji izgled (više u SUV stilu), novi Defender će morati da se povinuje sve strožijim standardima u oblasti emisije izduvnih gasova i bezbednosti (ovo potonje važi za prednji kraj i veću zaštitu pešaka kod sudara).
U svakom slučaju, njegove off-road mogućnosti neće biti dovedene u pitanje. Naravno, postojaće više verzija karoserije (sa kratkim i dužim međuosovinskim rastojanjem, u hard top i soft top varijantama...), dok će se paleta motora najverovatnije sadržati od postojećih dizelaša sa 4 i 6 cilindara.
Mada će se proizvodnja odvijati u Velikoj Britaniji, postoje i planovi da se organizuje i montaža u zemljama poput Kine, Indije i Rusije.
Land Rover bi morao da ima u svojoj ponudi jedan pravi terenac, ako nista drugo, ono zbog reputacije proizvodjaca terenskih vozila. JEEP prilicno oseca u prodaji svoju teznju da svoje velike terence pretvori u ogrmne salone tako da nikom ko plati tolike pare za skupoceni terenac ne pada napamet da ga vozi van asfaltnog puta gde bi trebalo da mu bude mesto jer se , prodno, vlasnik boji ostecenja. Tu se gubi smisao davanja tolikog novca i kompanija polako posrce. Slican problem ima i TOYOTA sa brendovima RAV-4, PRADO, LAND CRUIZER(putnicki kamion) sve je to postalo skupoceno i neupotrebljivo prevozno sredstvo.
Ovde cu da stanem-ovo se pretvori u moj elaborat;-)
Jedan od retkih pravi terenaca je upravo Defender. On nema konkurenciju. Jednostavno je najbolji. I bas volim sto ne menja svoj tradicionalan dizaji. Malo popeglaj bore, nasminkaj ga i opet je veoma atraktivan. Danasnja terenska vozila su izgubila svoj smisao. Postala su nekakv prastiz koji ne silazi sa asvalta i nesluze svojoj nameni, a mnigi to i nemogu. Defender je ostao ono sto i treba da bude. A to je terensko vozile koje je sposobno da se vozi po izuzetno losem terenu. Svaka cast za Defendera.
SUV i nije terensko vozilo već "a rugged automotive vehicle similar to a station wagon but built on a light-truck chassis" (po Merriam-Webster rečniku).
Ne treba elaborirati ocigledno. Na trzistu je ostalo jako malo pravih terenaca u ponudi. A oni kao sto im ime i tehnicke specifikacije kazu, sluze da se voze van uredjenih auto puteva. Poplava luksuznih wannabe terenskih vozila je najvecim delom odraz potrebe da se razmece novcem a najmanje potrebe da se vozi izvan uredjenih puteva.
Iz ove price iskljucujem G Mercedes, koji se ipak pokazao kao upotrebljivo terensko vozilo, ma koliko ga srednje/istocno evropski skorojevici kupovali zbog statusa,
Upravo tako. Mercedes G je pravi terenac. Ali treba napomenuti i Ladu NIVU. Takodje veoma sposoban auto. Jos kad bi malo poradili na njemu da se srede jos neke stvari bio bi fantastican. Mogli bi malo i da je restilizuju.
Lada NIVA je jedino autentično terensko vozilo koje se može kupiti u Evropi. Defender ima jako nezgodan položaj za volanom (previše lijevo, maltene sjedite na vozačkim vratima), a uz to je i preskup. Ozbiljniji redizajn i ugradnja recimo dvolitrenog dizela, Ladu bi promovisalo u kompletnu terensku limuzinu.