
Prethodno je šestomesečna proizvodnja bila na najnižem nivou
od 3,514 miliona jedinica u periodu april-september 1975., prenela je agencija
Kjodo.
Do drastičnog smanjenja proizvodnje došlo je, kako se ocenjuje, zbog prinudnog
prilagođavanja broja proizvedenih vozila globalnom padu prodaje.
Postepeno smanjenje tog pada poslednjih meseci stručnjaci pripisuju merama za
podsticanje prodaje, koje su preduzele vlade mnogih zemalja.
Od putničkih automobila, najviše je smanjena izrada vozila standardne veličine,
koja je pala za 41,3 odsto, na oko 1,743 miliona jedinica, dok je proizvodnja
manjih vozila smanjena 22,2 odsto, na oko 1,020 miliona.
Japanski izvoz automobila, kamiona i autobusa u šestomesečnom periodu smanjen
je za 48,5 odsto, na nešto više od 1,770 miliona komada.
Samo u septembru, proizvodnja vozila pala je 21,6 odsto u odnosu na isti mesec
lane, na oko 830.140 jedinica, što je bio 12. mesec uzastopnog posrtanja, dok
je septembarski izvoz vozila opao 35,7 procenata, na oko 396.000 komada.
Mazda i Mitsubishi završili prvu polovinu godine sa gubicima
Pad tražnje kako na domaćem, tako i na stranim tržištima i
visoki kurs jena u odnosu na dolar uslovili su finansijske gubitke japanske
autoindustrije, smatraju eksperti.
"Mazda" je izbila na četvrto mesto na nacionalnoj listi najvećih
kompanija autoindustrije, potisnuvši "Micubiši", pošto su njeni
gubici od aprila do septembra dostigli 20,8 milijardi jena (230 mliona dolara).
U istom periodu lane "Mazda" je ostvarila dobit od 29,5 milijardi
jena (više od 320 miliona dolara po tekućem kursu).
Ukupna prodaja "Mazde" u razmatranih šest meseci je opala za 37
odsto, s tim što je pad na severoameričkom tržištu dostigao 21 odsto, a na
evropskom 31 procenat. Primetni rast prodaje od čak 35 odsto zabeležen je samo
na kineskom tržištu, koje je za rukovodstvo kompanije veoma perspektivno.
Prodaja automobila "Micubiši" u Evropi je opala za 44 odsto, u
severnoj Americi za 35, u Aziji, Latinskoj Americi i na Bliskom istoku za 18
procenata. Nešto bolja situacija za ovu kompaniju je u samom Japanu, gde je
broj prodatih automobila u šestomesečnom periodu smanjen za samo osam
procenata.
Uprkos lošim rezultatima u prvoj polovini finansijske 2009. godine, rukovodstvo
"Micubišija" očekuje da će godinu završtiti sa profitom, stavljajući
uporište na "ekološki čiste" električne automobile i hibride, čiju
kupovinu i korišćenje podstiče japanska vlada, prenela je ruska agencija Prajm
Tas .
Autor : Tanjug.rs
Foto : Mazda