
Preuzeto sa : Blic.rs
U sedištu kompanije „Fijat“ za tri dana biće doneta odluka da li će u Kragujevcu proizvoditi mali gradski automobil A klase, ili porodični auto B klase. Automobil će u svakom slučaju biti namenjen svetskom tržištu i proizvodiće se u seriji od najmanje 200.000 komada godišnje. Na odluku o modelu uticaće ekonomska analiza i potreba tržišta.
Kako je za „Blic“ izjavio koordinator projekta države Srbije sa „Fijatom“
Nebojša Zdravković, „novo vozilo će u svakom slučaju biti pravljeno po najmodernijoj
tehnologiji“, a biće promovisano javnosti 13. novembra u Torinu, pred najvišom
delegacijom države Srbije.
- Kako god da kompanija „Fijat“ odluči, znamo da će u fabrici automobila, na
proizvodnji novog modela, biti zaposleno najmanje 2.433 radnika. Instalacija
nove opreme će uskoro da započne, jer „Fijat“ planira da započne proizvodnju
novog modela, koji treba da bude sofisticiran automobil namenjen globalnom
tržištu, u toku 2011. godine. Prvih 100 miliona evra biće uloženo narednih
dana, i ta suma će biti višestruko uvećana do početka nove proizvodnje - kaže
Zdravković.

U centru Šumadije posao će, kako najavljuju ekonomski analitičari i „Fijat“, tokom sledeće dve godine naći od 10.000 do 14.000 novih radnika. Na svakog zaposlenog u proizvodnji automobila, prema svetskim standardima, dolazi još četiri radnika u proizvodnji delova, komponenti i sklopova za montažu vozila. S obzirom na to da će uz „Fijat“ u Kragujevac pristići još 14 fabrika iz Italije koje prave delove (zapošljavaju oko 10.000 radnika), i „Manjeti Mareli“ koji planira da zaposli 1.000 radnika, kao i „Iveco“ sa fabrikom modernih autobusa (još 1.000 radnika), jasno je da će u najskorije vreme potreba za kvalifikovanom radnom snagom u Kragujevcu biti velika, tako da će, prvi put nakon tri decenije, radnici iz drugih sredina dolaziti zbog posla.
Autor : N. Radišić
Foto :Worldcarfans.com i Revistaautoesporte.globo.com